اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل:

روزانه 6 طلاق در اردبیل به ثبت می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: به طور متوسط روزانه شش مورد طلاق در استان اردبیل در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق به ثبت می‌رسد.

روزانه 6 طلاق در اردبیل به ثبت می‌رسد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله امینی در آستانه هفته ثبت احوال در نشست هماهنگی برگزاری برنامه‌های این هفته در اردبیل اظهار داشت: اولین شناسنامه در کشورمان در سوم دی ماه 1297 صادر شد.
وی گفت: بعد از سال‌ها ثبت احوال به عنوان یک سازمان مستقل و در قالب معاونت‌های وزارت کشور مورد توجه قرار گرفت که ماموریت آن ثبت وقایع حیاتی و هویت ایرانیان، تولید و انتشار آمار دقیق از جمعیت کشور، اطلاع‌رسانی در مورد مهاجرت‌ها، اسکان اسناد سجلی، تولید  و انتشار سالانه آمار جمعیت کشور بوده است.
این مسئول ارتقای مستمر کیفیت و کمیت ثبت احوال را یکی از اهداف این مجموعه اعلام کرد و افزود: ما در کنار تنوع بخشی به ارائه خدمات درصدد افزایش کارایی مجموعه ثبت احوال هستیم تا با یک رویکرد جدید بتوانیم نقطه تعالی را مورد نظر و هدف‌گذاری قرار دهیم.
مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل اظهار داشت: هم اکنون همه افراد بالای 15 سال می‌توانند کارت ملی و شناسنامه جدید بگیرند و این با هدف ارائه اطلاعات و ثبت آمار هویتی و جمعیتی است.
این مسئول از تمام مردم استان خواست حداقل برای ثبت مهاجرت‌های خود هرگونه تغییر را در کارت ملی اعم از تغییر کد پستی و آدرس اطلاع دهند تا در صدور کارت جدید آنها تدبیری اندیشیده شود.
امینی یکی از اصلی‌ترین ماموریت ثبت احوال را ثبت وقایع حیاتی اعلام کرد و ابراز داشت: امسال در 9 ماه منتهی به آذر ماه بیش از 18 هزار و 133 مورد تولد اتفاق افتاده است که نسبت جنسیتی در این زمینه به ازای هر 100 تولد دختر 108 پسر است.
وی در مورد نسبت جمعیت شهری و روستایی نیز اظهار داشت: به ازای هر 100 ولادت اتفاق افتاده در روستاها 186 ولادت در شهرها اتفاق می‌افتد که این رقم بالایی است.
مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل کل وفات در 9 ماه اول امسال را بیش از 4 هزار و 959 مورد اعلام کرد و افزود: در هر ساعت در استان دو مورد وفات به ثبت می‌رسد که نسبت مرد به زن، در مقابل هر 100 وفات زن، 129  وفات مرد اتفاق افتاده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود آمار طلاق را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: در کل استان در 9 ماهه امسال یک‌هزار و 553 مورد طلاق به ثبت رسیده است که به طور متوسط روزانه شش طلاق و هر چهار ساعت یک مورد طلاق در اردبیل به ثبت رسیده است.
امینی این میانگین را در نسبت شهری و روستایی بیان کرد و افزود: به ازای هر 100 طلاق در مناطق روستایی 220 طلاق در شهرها اتفاق می‌افتد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول