اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد:

26 جلد گواهینامه در یزد به حدنصاب نمره منفی رسیده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد گفت: در این استان 26 جلد گواهینامه به حدنصاب نمره منفی رسیده‌اند.

26 جلد گواهینامه در یزد به حدنصاب نمره منفی رسیده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حسین مرادی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به اجرای مرحله دوم قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی از فردا به طور همزمان در سراسر کشور اظهار داشت: تعیین جریمه‌های تخلفات رانندگی و حمل و نقل و عبور و مرور در تمام نقاط کشور در 171 ردیف تعیین شده است.
وی افزود: جریمه‌ها در سه گروه کلانشهرها، مراکز استان‌ها و جاده‌های، سایر شهرها و روستاها و راه‌های روستایی تعریف شده و اطلاع‌رسانی کاملی در این زمینه صورت گرفته است.
مرادی خاطرنشان کرد: همه نیروها برای آمادگی اجرای این قانون توجیه شده‌اند و کار در استان یزد نیز از فردا به صورت جدی آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه جریمه‌ها از 30 هزار تومان تا 200 هزار تومان متغیر است، اظهار امیدواری کرد: این میزان جرائم بتواند اثرگذاری بازدارندگی خود را در زمینه تخلفات داشته باشد.
مرادی با بیان اینکه تخلفات حادثه‌ساز در ردیف یک تا 20 جدول قرار دارند و علاوه بر جریمه، مشمول نمرات منفی نیز می‌شوند، افزود: در استان یزد 26 جلد گواهینامه از دهم اردیبهشت‌ماه سال جاری تاکنون به حدنصاب نمره منفی رسیده‌اند و از صاحبان آنها اخذ و بایگانی شده‌اند.
وی افزود: در تخلفات ردیف یک تا هفت جدول جرائم، در صورت ارتکاب دو تخلف همزمان، علاوه بر صدور برگه جریمه، خودرو به مدت 72 ساعت توقیف می‌شود و در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث نیز خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود و ضمن صدور برگ جریمه 500 هزار ریالی، تا زمان ارائه بیمه‌نامه معتبر، خودرو توقیف خواهد بود.
مرادی تاکید کرد: در این مرحله از اجرای قانون که با افزایش جریمه‌های رانندگی همراه است، هدف جریمه نیست بلکه اراده عمومی و اصلاح رانندگی و رعایت جدی قوانین راهنمایی و رانندگی و ایمنی و انضباط در عموم است.
وی خاطرنشان کرد: عزم پلیس، افزایش جریمه‌ها نیست بلکه هدف اصلی که پلیس دنبال می‌کند، کاهش تصادفات و تلفات در جاده‌ها و خیابان‌هاست.
مرادی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در تصادفات اگر به تشخیص افسران کارشناس، قصوری از جانب متصدیان راه یا خودروساز محرز شود، مسئول مربوطه باید علاوه بر جبران خسارت، به مرجع قضایی معرفی شود و پاسخگو باشد.
وی عنوان کرد: از ابتدای اجرای قانون جدید در استان یزد حدود 20 مورد از تصادفات، تقصیر بر عهده سازمان‌ها بوده که این سازمان‌ها مشخص و برای پاسخگویی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.
مرادی بیان کرد: بر همین اساس تاکید داریم تا سازمان‌های مسئول در زمینه رفع نقاط حادثه‌خیز و نصب تجهیزات ترافیکی در معابر، ایمن‌سازی گذرگاه عابر پیاده و افزایش ایمنی خودرو، بیش از پیش تلاش کنند تا از وقوع تصادفات به علت نقص راه یا خودرو کاسته شود.
وی همچنین یادآور شد: در استان یزد در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش ناوگان عمومی شهری خواهیم بود تا مردم بیشتر به سمت استفاده از وسایل عمومی به جای خودروهای شخصی و موتورسیکلت بروند.
مرادی با اشاره به اجرای مرحله اول قانون جدید رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی از دهم اردیبهشت‌ماه سال جاری تاکنون عنوان کرد: در این مدت شاهد کاهش یک‌هزار و 200 نفری کشته‌های تصادفات در جاده‌ها بوده‌ایم که این میزان در استان یزد نیز 15 نفر معادل 13 درصد کاهش داشته است.
وی عنوان کرد: از کشته‌های تصادفات برون‌شهری 30 درصد عابر پیاده، 55 درصد موتورسوار و بقیه سرنشینان خودروها بوده‌اند.
مرادی همچنین آمار خودروهای توقیف شده در این مدت را 2هزار و 91 مورد اعلام کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول