اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی خراسان رضوی در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

تشکیل کمیسیون ماده ۱۰ هدفمندی برای رسیدگی به شکایات مردم خراسان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: برای رسیدگی به اعتراضات مردمی کمیسیون ماده 10 آیین‌نامه قانون هدفمندی یارانه‌ها تشکیل شده که مردمی که مشکل دارند مراجعه کرده و توسط قاضی رأی صادر می‌شود.

تشکیل کمیسیون ماده ۱۰ هدفمندی برای رسیدگی به شکایات مردم خراسان
سید علی شهابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس افزود: تاکنون 5 میلیون و 684 هزار و 197 نفر از جمعیت خراسان معادل 96 درصد یارانه دریافت می‌کنند که در مرحله نهم 259 میلیارد تومان یارانه یک ماه به حساب مردم واریز شده است و این رقم نسبت به مرحله اول پرداخت یارانه 20 درصد رشد کرده است.
وی افزود: هم جمعیت استان رشد کرده و هم میزان پرداخت یارانه نقدی افزایش یافته است و این افزایش 20 درصدی به این دو دلیل اتفاق افتاده است.
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی در مورد حمایت از صنعت و کشاورزی گفت: بسته‌های حمایتی از صنعت و کشاورزی قبل از اجرای قانون مطالعه شد و تاکنون به 88 واحد صنعتی تأثیرپذیر از انرژی 14 میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌دار انرژی به نرخ 4 درصد پرداخت شده است.
وی افزود: همچنین برای پرداخت تسهیلات با سود 8 درصد در جهت تعویض خط تولید و بهینه‌سازی مصرف سوخت به این صنایع پرداخت می‌شود که در این راستا پرونده 225 واحد برای دریافت تسهیلات تکمیل شده و 50 درصد از این واحدها به بانک معرفی شده‌اند.
شهابی در مورد حمایت از بخش کشاورزی گفت: تاکنون 129 میلیارد ریال تسهیلات برای بهینه‌سازی سوخت در مرغداری‌های استان خراسان رضوی تسهیلات پرداخت شده، همچنین 68 میلیارد ریال تسهیلات نیز برای بهینه‌سازی سوخت گاوداری‌ها و 28 میلیارد ریال تسهیلات برای واحدهای پرورش دام سبک روستایی پرداخت شده است که این ارقام 100 درصد جذب شده است.
رئیس سازمان امور اقتصادی خراسان تصریح کرد: در مجموع 390 میلیارد ریال یارانه به بخش کشاورزی استان تعلق گرفته همچنین حدود 27.5 میلیارد ریال کمک بلاعوض به صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی پرداخت شده است.
شهابی در مورد حمایت از حمل و نقل درون شهری گفت: در این زمینه به شهرداری‌ کمک‌های فراوانی شده و همچنین یارانه برای اتوبوس و قطار شهری پرداخت شده است.
در مورد حامل‌های انرژی و نفت و گاز نیز در استان صرفه‌جویی انجام شده است.
شهابی در مورد مشکلات مردم در دریافت یارانه گفت: برای رسیدگی به اعتراضات مردمی کمیسیون ماده 10 آیین‌نامه قانون هدفمندی یارانه‌ها تشکیل شده که مردمی که مشکل دارند مراجعه کرده و توسط قاضی رأی صادر می‌شود.
وی افزود: عملیات تغییر سرپرست خانوار از طریق دفاتر پلیس + 10 انجام می‌‌شود اما شکایت‌های مردمی در کمیسیون ماده 10 با حکم قضایی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان امور اقتصادی استان خراسان افزود: این استان هم مرز افغانستان و ترکمنستان بوده و از طریق مرزهای دوغارن و دره‌گز قاچاق گازی صورت می‌گیرد که با واقعی شدن قیمت حامل‌های انرژی میزان قاچاق کاهش یافته است.
وی تأکید کرد: با اجرای هدفمندی یارانه‌ها 8 درصد از مصرف بنزین در استان صرفه‌جویی شده این در حالی است که در یک سال گذشته خودروهای جدیدی پلاک گذاری شده است.
شهابی مهمترین صرفه‌جویی هدفمندی یارانه‌ها را در نان و گندم ذکر کرد و گفت: با توجه به اصلاح قیمت آرد و گندم اولا کیفیت نان افزایش یافته همچنین مردم به اندازه نیاز نان تهیه می‌کنند.
وی تأکید کرد: میزان مصرف گازوئیل در بخش صنعت از 45 میلیون لیتر آبان 89 به 28 میلیون لیتر در آبان 90 رسیده است در حالیکه تعداد خودروها افزایش یافته است همچنین در بخش کشاورزی مصرف گازوئیل از 167 میلیون لیتر آبان سال گذشته در آبان سال جاری کاهش یافته است.
شهابی در مورد مالیات در خراسان گفت: در مجموع 7 هزار و 360 میلیارد ریال درآمد استان در سال جاری بوده که تا پایان آبان ماه 457 میلیارد ریال وصول و به خزانه استان واریز شده که از این رقم 83 درصد مالیات مردم بوده است.
وی افزود: سهم وصول مالیات استان ابتدا مالیات شرکت‌ها سپس مالیات بر ارزش افزوده و در رده‌های بعدی مالیاتی حقوق، مالیات مشاغل به شمار می‌رود و از 8 دوازدهم سالجاری 98 درصد از درآمدهای مالیاتی وصول شده است که این رقم نسبت به سال قبل 7 درصد رشد داشته است.
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان در مورد آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی و همه متعلقات آن از مالیات عملکرد معاف بوده ولی مالیات ارزش افزوده را می‌‌پردازد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول