اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمند طراح اصفهانی:

آموزش طراحی در آموزشگاه‌‌ها قوی‌تر از دانشگاه‌هاست

خبرگزاری فارس: هنرمند طراح اصفهانی گفت: متأسفانه و بر خلاف تصور بار آموزش طراحی در آموزشگاه‌‌ها از دانشگاه‌ها قوی‌تر است.

آموزش طراحی در آموزشگاه‌‌ها قوی‌تر از دانشگاه‌هاست
مهدی راحمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره جایگاه هنر طراحی در استان اصفهان اظهار داشت: طراحان در استان اصفهان از نظر شناخت پایه و آکادمیک ضعیف هستند ولی از لحاظ خلاقیت و نوع نگاه در سطح بسیار خوبی قرار دارند.
وی با بیان این مطلب افزود: مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در برخی از ضعف‌های موجود در بین هنرمندان طراح در کل کشور بحث آموزش در دانشگاه‌ها به عنوان مرکزی که هسته نخست شکل‌گیری این هنرمندان است.
این طراح با اشاره به اینکه مشکل نه تنها در استان اصفهان بلکه در کل کشور وجود دارد، بیان داشت: متأسفانه به دلیل اینکه برخی از استادان رشته طراحی در دانشگاه‌ها صرف داشتن مدرک و عدم تجربه کافی در این زمینه به صورت بسیار ابتدایی به دانشجویان فقط شناخت بصری را آموزش می‌دهند، هنرمندان از پایه قوی تربیت نمی‌شوند.
وی ادامه داد: بر خلاف تصور در دانشگاه‌ها دانشجو با استادانی روبرو می‌شود که دست قوی در کار تجربی ندارند و از لحاظ ایده و خلاقیت هنرجویان قوی تربیت نمی‌کنند، در صورتی که در برخی آموزشگاه‌ها در بارور کردن هنرجویان از نظر هنری موفق‌تر عمل می‌کنند.
راحمی که در این هفته نمایشگاه طراحی و چاپ دستی از آثار خود را نگارخانه اتاق آبی در استان اصفهان برگزار کرده است، تصریح کرد: 10 تابلو از آثار چاپ دستی و 22 اثر از طراحی‌های خود را در اندازه‌های 50 در 70 و 35 در 50  در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است.
وی که تا کنون چهار نمایشگاه انفرادی و بیش از 30 نمایشگاه گروهی در کارنامه خود دارد، اضافه کرد: موضوع اصلی آثار به نمایش گذاشته شده به جنبه روانی و شخصیت‌پردازی انسان‌ها در فضاهای بیمارگونه همانند تیمارستان و خانه سالمندان می‌پردازد.
این هنرمند طراح که همیشه در نقاشی‌ها و طراحی‌های خود از چاشنی اغراق هم استفاده می‌کند، تاکید کرد: در هر دوره جنبه‌های مختلف شخصیتی انسان‌ها را نه به صورت طبیعی و رئال بلکه همراه با اغراقی که به مرز کاریکاتور نرسد، نقاشی کرده‌ام.
وی در ادامه بیان داشت: این اغراق‌ها در جنبه درونی و روانی آدم‌ها وجود دارد و می‌توان از آنها در مدل‌های خود استفاده کرد.
به گزارش فارس، علاقه‌مندان برای تماشای این نمایشگاه می‌توانند به نگارخانه اتاق آبی خیابان مشتاق اول انتهای کوچه روشن، مادی نیاصرم پلاک 31 مراجعه کنند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول