اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میبد معرفی شد

خبرگزاری فارس: رئیس جدید اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان میبد با حضور مدیرکل اوقاف استان، فرماندار، فرمانده سپاه، رؤسای ادارات فرهنگی و جمعی از مسئولان این شهرستان معرفی شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میبد معرفی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد پیش از ظهر امروز در جلسه هیئت امنای امامزادگان شهرستان میبد نیز حضور داشتند از زحمات حجت‌الاسلام ابراهیمی تقدیر کرد و حجت‌الاسلام شفقت‌پور را به عنوان سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میبد معرفی کرد.
محمدمهدی حاتمی بر استفاده از سرمایه‌های ملی و معنوی اوقاف برای احیای موقوفات و ترویج فرهنگ وقف تاکید کرد و گفت: اگر از این سرمایه‌ها به خوبی بهره‌وری شود، می‌تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه را حل کند.
وی بر تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تاکید کرد و همکاری و ارتباط بین اوقاف و هیئت‌های امنای بقاع متبرکه را در این زمینه بسیار مهم برشمرد.
حاتمی از برپایی نمایشگاه منابع و فرصت‌های سرمایه گذاری وقف در آینده نزدیک خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این نمایشگاه بتواند زمینه جذب سرمایه‌گذار خصوصی در راستای سرعت بخشیدن به احیای موقوفات را فراهم کند.
این مسئول با اشاره به خدمات اجتماعی گسترده‌ای که در طول تاریخ از سوی وقفیات به مردم ارائه شده، اشاره کرد و وجود مدارس علمیه، کتابخانه‌ها، حسینیه‌ها ، تکایا و آب‌انبارها را از جمله نیات واقفین خیراندیش برای بالا بردن سطح آگاهی مردم، خدمات اجتماعی و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) عنوان کرد.
حاتمی ترویج فرهنگ وقف و احیای موقوفات را در این شهرستان خواستار شد و گفت: ساخت مدارس و مساجد همچنین برگزاری عزاداری‌های باشکوه و اطعام عزاداران در این شهرستان، نشان از ریشه عمیق بنیان‌های دینی مردم میبد است که احیای این فرهنگ و احیای موقوفات شهرستان نیاز به اهتمام جدی همه مسئولان شهرستان دارد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول