اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

محمدی در نطق میان دستور:

دولت یارانه دهک‌های پردرآمد را به تولید، صنعت و کشاورزی اختصاص دهد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم فریدن و فریدون‌شهر در مجلس گفت: ‌دولت ‌به منظور ایجاد عدالت، مبلغ پرداختی به دهک‌های پردرآمد را کاهش داده و به سهم تولید، صنعت و کشاورزی اختصاص دهند.

دولت یارانه دهک‌های پردرآمد را به تولید، صنعت و کشاورزی اختصاص دهد
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، بهمن محمدی نماینده مردم فریدن و فریدون شهر در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز چهارشنبه طی نطق میان دستور در صحن علنی مجلس با تسلیت شهادت امام سجاد (ع) اظهار داشت: مقام معظم رهبری با درایت خود سال 90 را سال جهاد اقتصادی نامگذاری فرمودند تا مردم و مسئولان ایران توطئه دشمنان در تشدید تحریم‌ها علیه این کشور را به دنبال استیصال آنها از تاثیرات معنوی انقلاب اسلامی بر کشورهای منطقه و بیداری اسلامی با همت و تلاش جهادگونه خود بی‌اثر سازند.

وی افزود: نمونه‌ای از این همت و تلاش به دام انداختن هواپیمای جاسوسی آمریکا بود‌ که این پیروزی را به تمام دلاوران و حماسه‌ سازان کشورمان تبریک می‌گویم.

این نماینده مجلس با هشدار به سران کشورهای استکباری گفت: به آنها هشدار می‌دهم که فکر تجاوز به ایران اسلامی را برای همیشه از مخیله خود بیرون کنند و بدانند که آزموده را آزمودن خطاست.

محمدی با اشاره به گذشت یک سال از اجرای طرح هدفمند‌کردن یارانه‌ها گفت: از پیگیری و همت مسئولان اجرایی و صبر و تحمل مردم ایران باید تشکر کرد هر چند این طرح 5 ساله است اما برش یک ساله آن را نیز می‌توان مورد ارزیابی قرار داد. 

وی ادامه داد: ارزیابی این یکساله نشان می‌دهد که اجرای این طرح موفقیت‌آمیز بوده اما توجه به چند نکته از سوی دولت لازم است از جمله اختصاص سهم تولید به ویژه بخش کشاورزی از درآمد حاصله که موضوع بند 8 قانون هدفمند کردن یارانه‌هاست، همچنین از آنجا که یکی از اهداف طرح اجرای عدالت اقتصادی بود و این موضوع با توزیع یکسان درآمدها بین همه اقشار مردم سازگاری ندارد لذا پیشنهاد می‌شود‌ به منظور ایجاد عدالت مبلغ پرداختی به دهک‌های پردرآمد را کاهش داده و به سهم تولید، صنعت و کشاورزی اختصاص دهند.

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: قسمتی از یارانه نقدی را در غالب تعاونی‌های تولید به سمت ایحاد اشتغال و کارآفرینی در روستاها و شهرستان‌های کمتر توسعه یافته هدایت کنند. 

محمدی همچنین با اشاره به معضل بیکاری و جوانان بیکار در کشور از دولت و مجلس خواست تا با توجه به افزایش تولید و همچنین تعاونی‌ها و بنگاه‌های کارآفرینی زمینه ایجاد اشتغال را در کشور فراهم کند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول