اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مسئول روزنامه قدس:

منشور و سند جامع رسانه هرچه سریع‌تر تدوین شود

خبرگزاری فارس: مدیر مسئول روزنامه قدس گفت: منشور و سند جامع رسانه باید هرچه سریع‌تر تدوین شود.

منشور و سند جامع رسانه هرچه سریع‌تر تدوین شود
غلامرضا قلندریان همزمان با بیست و پنجمین سالگرد تاسیس روزنامه قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: این موضوع کمک شایانی به ساماندهی بخش‌های مختلف رسانه‌ای می‌کند.
مدیر مسئول روزنامه قدس با تاکید بر اینکه با تدوین این منشور شرایط قلم به دستان تغییر پیدا می‌کند، افزود: بهره‌گیری از نیروهای آکادمیک و دانشگاهی در عرصه اطلاع رسانی و اخبار کمک شایانی به روند این امر در جامعه می‌کند.
مدیر مسئول روزنامه قدس مه‌آلود بودن فضای اطلاع رسانی برای اقناع‌سازی عمومی را از جمله مشکلات امروز رسانه‌ها دانست و تصریح کرد: در حال حاضر حقایق پشت دیوارها و دیوارک‌ها مانده و با قلم حرفه‌ای بیان نمی‌شود.
وی امواجی که از طریق سیاست به عالم رسانه وارد می‌شود را سبب مکدر شدن این فضا برشمرد و ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام باید در بحث رسانه‌ای بسیار قوی بوده و این موضوع درباره صدا و سیما باید تجلی بیشتری را داشته باشد.
قلندریان با ابراز تاسف از این که صدا و سیما تاکنون مردم را اقناع نکرده است، اعلام کرد: این نهاد باید با برنامه‌سازی‌های مختلف برای اقناع سلایق مختلف تلاش کرده و تولیدات زیادی داشته باشد.
وی با بیان اینکه بیشتر رسانه‌ای‌ها به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند، عنوان داشت: به همین دلیل هم راستا و هم مسیر نیستیم.
مدیر مسئول روزنامه قدس به جنگ نرم دشمن علیه آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و توضیح داد: موضوعاتی این چنینی سبب پخش سیگنال‌های چراغ سبز دشمن از طریق رسانه‌های دوست می شود.
وی با تاکید بر اینکه خیلی از رسانه‌ها خطوط قرمز را عبور می‌کنند، خاطر نشان کرد: با این حال این عبور را به هیچ وجه قبول ندارند.
قلندریان ابراز تاسف کرد: تاکنون نتوانسته‌ایم یک مدل رسانه‌ای قابل قبول را تدوین و عرضه کنیم.
وی تاکید کرد: با توجه به وقوع موج بیداری در جهان اسلام همه تشنه یک الگوی مناسب برای اطلاع رسانی و پخش اخبار خود هستند که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند الگوی مناسبی در این مورد باشد.
مدیر مسئول روزنامه قدس افزود: خاموشی روزنامه‌ها و رسانه‌های مختلف در این برهه از زمان آفت است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول