اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

طارق الهاشمی: آمادە محاکمە و حضور در دادگاە هستم

خبرگزاری فارس: معاون رئیس جمهور عراق با اعلام آمادگی برای حضور در دادگاە و پاسخگویی بە اتهامات گفت همە اتهاماتی کە علیە من مطرح شد، بی پایە و اساس است و می‌توانم در دادگاه‌های کردستان بە آنها پاسخ دهم.

طارق الهاشمی: آمادە محاکمە و حضور در دادگاە هستم
بە گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در منطقە کردستان عراق ، دقایقی پیش "طارق الهاشمی" معاون رئیس جمهور عراق در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر اربیل گفت: آمادە حضور در دادگاە و پاسخگویی بە اتهامات هستم ، اما باید این دادگاە در منطقە کردستان برگزار شود زیرا بە نظر من دادگاههای بغداد استقلال خود را از دست دادەاند.

 وی افزود: همە اتهاماتی کە علیە من مطرح شد ، بی پایە و اساس است و میتوانم از خود در برابر آنها دفاع کنم ، اما چون بە استقلال دادگاەههای بغداد شک دارم ، میخواهم جلسە محاکمە من در دادگاههای کردستان برگزار شود.

معاون رئیس جمهور عراق کە هم اکنون حکم دستگیری وی از سوی دادگاههای عراق صادر شدە است ، از رفتار نیروهای امنیتی عراق بە شدت انتقاد کرد و گفت: روز گذشتە نیروهای امنیتی بە دفتر و خانەام در منطقە الخضراء یورش بردەاند و تمامی اسناد و کامپیوتر شخصی و فایل های محرمانە را با خود بردەاند.

الهاشمی نخست وزیر عراق را بە دست داشتن در حکم دادگاە متهم کرد و گفت: آقای المالکی مسئول این هجمەای است کە علیە بندە در حال جریان است ، من از ایشان بە شدت گلە دارم ، این طرز رفتار با معاون رئیس جمهور یک مملکت نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود روند سیاسی و دموکراتیک عراق را زیر سوال برد و گفت: وقتی کە هفتە گذشتە آقای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت هم اکنون عراق کشوری دموکراتیک است ، من بە شدت از این اظهارات تعجب کردم.

روز گذشتە دادگاە عالی عراق حکم بازداشت "طارق الهاشمی" معاون رئیس جمهور عراق را بە اتهام همکاری با گروهای تروریستی صادر کرد و نیروهای امنیتی بلافاصلە بە منظور دستگیری منزل آقای الهاشمی را محاصرە کردند اما وی ساعاتی قبل از آن بە استان سلیمانیە رفتە و بغداد را ترک کردە بود.

این اولین حضور معاون رئیس جمهور عراق پس از صدور حکم بازداشت وی بود.

"حسین الاسدی" یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون به ریاست "نوری المالکی" نخست‌وزیر عراق نیز اعلام کرده بود: تعلیق عضویت فهرست العراقیه در پارلمان و استعفای وزاری این فهرست از کابینه عراق همزمان با اعلام دخالت "طارق الهاشمی" معاون اول رئیس‌جمهور عراق و یکی از رهبران این فهرست در انفجار اخیر در پارلمان صورت گرفته است.

وی افزود: تحقیقات طی روزهای گذشته نشان داد که چندین گرو‌ه‌ تروریستی با دفتر طارق الهاشمی در ارتباط بوده‌اند. این ارتباطات در سطح نظارتی، تامین مالی و آموزش تروریست‌ها در یکی از کشورهای همسایه بوده است. حکم بازداشت و دستگیری این گروهک‌های تروریستی صادر شده است.

در حکم دستگیری طارق الهاشمی معاون رئیس جمهور عراق ، دادگاە مرکزی عراق بە تمامی نیروهای پلیس در سراسر عراق دستور دادە کە بە محض شناسایی آقای الهاشمی وی را دستگیر کنند. اتهام معاون رئیس جمهور عراق شرکت در عملیات های تروریستی و کمک بە گروه‌های تکفیری است.

انتهای پیام/ق
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول