اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد معاونت آموزشی فرهنگی بسیج اساتید:

طرح صالحین موجب افزایش بصیرت است

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد معاونت آموزشی فرهنگی سازمان بسیج اساتید کشور گفت: اجرای طرح صالحین در دانشگاه‌های کشور موجب افزایش بصیرت، مهارت و ارتقای توانمندی بسیجیان است.

طرح صالحین موجب افزایش بصیرت است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، روح‌الله محبی بعد از ظهر امروز در جمع اساتید بسیجی مراکز آموزش عالی گیلان با اشاره به اهمیت اجرای طرح صالحین در دانشگاه‌های ایران برای رساندن کشور به جایگاه مطلوب در فضای پر تنش امروز، اظهار داشت: طرح شجره طیبه یکی از جهت‌گیری‌های نوین در بسیج مستضعفین کشور است که در واقع یک بازخوانی و آسیب‌شناسی از حیات تفکر انقلابی را دارد.
وی با بیان اینکه 80 درصد نگرش بسیج وابسته به این طرح است، عنوان داشت: اجرای طرح‌های دیگری در این راستا مانند طرح ولایت، حکمت و طرح‌های تعالی نیز انجام شده ولی طرح صالحین از تمام این موارد کامل‌تر بوده است.
این مسئول، ابعاد مختلف طرح صالحین را برشمرد و تصریح کرد: این طرح در ابعاد منحصر به‌فردی مانند افزایش بصیرتی، مهارتی و تربیتی برای ارتقای توانمندی بسیجیان صورت می‌گیرد.
وی، شرکت در اینگونه طرح‌ها را ابزاری لازم برای بسیجی بودن و بسیجی ماندن دانست و از به وجود آمدن شیعه سکولار ابراز نگرانی کرد و گفت: ممکن است در جهان مسلمان سکولار وجود داشته باشد ولی شیعه سکولار نداریم از این رو طرح صالحین ما را متوجه هویت‌هایمان می‌کند.
کارشناس ارشد معاونت آموزشی فرهنگی سازمان بسیج اساتید کشور اذعان داشت: مبانی معارف ما در وحی است ولی با وجود این اگر هر قدر نیز عاقل باشیم تنها 50 قادر به حل 50 درصد از مسائل روزمره خود هستیم و بقیه را باید از طریق تقوی و اعتقاد به وحی انجام دهیم.
 
*مفاهیم بسیجی بودن نباید تنها در یک کارت توی جیب خلاصه شود

وی با تاکید بر توجه به مسئولیت سنگین بسیجیان به ویژه اساتید بسیجی، متذکر شد: بسیجیان باید برای نحوه زیرساختی، گسترش روابط خود را با افراد جامعه در طرح‌های صالحین آموزش ببیند به طوری که در تبلیغ خود از روش‌های مختلفی استفاده کنند.
محبی با بیان اینکه مفهوم بسیجی بودن نباید تنها در یک کارت توی جیب خلاصه شود، افزود: اساتید بسیجی دانشجویان را آنگونه که به نفع کشور است تربیت کنند.
وی اذعان داشت: اصرار به آموزش و انتقال درس تا آخرین نکته باید از جمله موارد مورد توجه اساتید دانشگاه‌ها به ویژه اساتید بسیجی باشد.
این مسئول، حمایت از بنیان‌های سودمند در جامعه را نیز از دیگر وظایف اساتید بسیجی عنوان کرد و گفت: اساتید بسیجی قرآن زیاد بخوانند و از بنیان‌هایی مانند خانواده بسیار حمایت و در تولید غذای حلال در جامعه تاکید کنند.
 
*تمام  مدیران درک یکسان از بیانات رهبری ندارند

کارشناس ارشد معاونت آموزشی فرهنگی سازمان بسیج اساتید کشور با تاکید بر اینکه اساتید بسیجی باید به دنبال شنیدن‌ها و درک مفهوم‌ها باشند، اذعان داشت: در جامعه ما تمام مدیران و مسئولان درک یکسان از بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری ندارند از این‌رو طرح صالحین، میدانی را برای تغییر در نگرش‌ها و  فهم و چینش‌های یکسان صورت می‌دهد.
وی افزود: روحیه ایثارگری اساتید بسیجی در جامعه موجب می‌شود تا غل و زنجیرهای جهل از زندگی افراد شکسته شده و روح معنویت به زندگی آنان دمیده شود.
 
*سقف تدریس اساتید بسیجی از 4 تا 6 واحد درسی کاهش می‌یابد
 
رئیس سازمان بسیج اساتید گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه اساتید فرماندهان جنگ نرم در دانشگاه‌ها هستند، اظهار داشت: نقش اساتید در طرح صالحین در پرورش دانشجویان تاثیر بسیار مثبتی دارد.
حسن حبیبی از کاهش حجم کار تدریس اساتید بسیجی در دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: اساتید بسیجی مجاز به کاهش سقف تدریس خود در دانشگاه‌ها از چهار تا شش واحد درسی هستند تا بیشتر بتوانند در بخش‌های فرهنگی گام بردارند.
وی، با اشاره به تصویب دو انجمن علمی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی و مدیریت کار آفرینی و بهره‌وری تصریح کرد: بحث تشکیل حلقه‌های علمی نیز به تداوم ارتباط استاد و دانشجو در راستای پژوهش و مباحث تحقیقی مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش فارس؛ همسر استاد بسیجی شهید سید محمود حسینی نیز در این جلسه ضمن شرح خاطراتی از همسر شهید خود از طرف سازمان بسیج اساتید گیلان تجلیل شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول