اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

مقدم‌فر در جمع دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس مطرح کرد:

14 ویژگی شهید طهرانی‌مقدم/"حاج حسن" عاشق مقام معظم رهبری بود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با ذکر ویژگی‌های شهید حسن طهرانی‌مقدم گفت: وی بسیار ولایی و عاشق مقام معظم رهبری بود و در واقع بالاترین آرزویش این بود که خواسته مقام معظم رهبری را محقق کند.

14 ویژگی شهید طهرانی‌مقدم/"حاج حسن" عاشق مقام معظم رهبری بود
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم چهلمین روز شهادت سردار حسن طهرانی‌مقدم که در مسجد دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار داشت: تکریم و بزرگداشت همه شهدا تکریم همه خوبی‌هاست و در واقع، مروری بر الگوها و اسوه‌های زندگی ما و قدرشناسی از زحمات آنها به‌شمار می‌رود.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه با تأکید بر اینکه امروز اگر جمهوری اسلامی در بعد دفاعی در منطقه و دنیا برجسته است مرهون تلاش‌های افرادی همچون شهید طهرانی‌مقدم است، تصریح کرد: اگر این تلاش‌ها نبود امروز بیداری اسلامی در منطقه شکل نمی‌گرفت.

وی بر همین اساس به اشغال کشورهای افغانستان و عراق اشاره کرد و یادآور شد: با اینکه همسایگان ما در اشغال قرار دارند و نظام سلطه در کنار کشور‌ها خیمه زده است، اما قدرت و جرئت تعرض به جمهوری اسلامی ایران را ندارد و این به دلیل زحمات افرادی همچون شهید طهرانی‌مقدم است که تولید قدرت و بازدارندگی ایجاد می‌نمایند.

مقدم‌فر ادامه داد: مقام معظم رهبری درخصوص این شهید بزرگوار فرمودند که شهید طهرانی‌مقدم دانشمند برجسته‌ای بودند و این سخن معظم‌له مقام علمی شهید را برای بسیاری از افراد روشن ساخت.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه با تأکید بر اینکه شهید طهرانی‌مقدم در بعد علمی برجسته بودند، یادآور شد: برجسته‌ترین ویژگی علمی این شهید این بود که یک پژوهشگر موفق با دستاورد‌های علمی فراوان بود و حرکت علمی او از آسیب‌های مراکز آکادمیک دور بود؛ متاسفانه امروز آسیبی که در دانشگاه‌های ما وجود دارد این است که بسیاری از پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌ها بار علمی ناچیزی دارند.

وی با بیان اینکه شهید طهرانی‌مقدم برای گذراندن واحد و ترم تحصیلی و دریافت مدرک درس نمی‌خواند، تصریح کرد: این شهید بزرگوار همواره در پی این بودند که راه‌هایی را برای رفع نیاز کشور بیابند و به جامعه اسلامی خدمت کنند.

مقدم‌فر بر همین اساس به تلاش مجاهدانه و صبورانه شهید طهرانی‌مقدم برای رسیدن به هدف اشاره و اضافه کرد: شهید طهرانی‌مقدم پژوهشگری واقعی و موفق بود و توانست خود را به مرتبه دانشمندی برجسته که مقام معظم رهبری فرمودند، برساند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه ادامه داد: از ویژگی‌های شهید طهرانی‌مقدم شیوه مدیریت وی بود؛ مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده این شهید مدبر فرمودند که پدر شما مدیر برجسته‌ای هم بودند از این رو نوع مدیریت شهید طهرانی‌مقدم بسیار ویژه به‌شمار می‌رود و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این نوع مدیریت، موجب شد تا جمهوری اسلامی ایران در جایگاه دومین کشور موشکی پس از آمریکا قرار گیرد و توان ساخت موشک دوربرد در برد 2 هزار کیلومتری را داشته باشد، گفت: باید روی الگوی مدیریتی وی بررسی و مطالعه شود تا بتوان آن را در دانشگاه تدریس کرد و نیز باید مدل مدیریتی این شهید اندیشمند را بررسی کنیم تا دریابیم که وی چگونه طی 20 سال توانسته چنین موفقیت‌هایی را کسب کند.

مقدم‌فر در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه افرادی که با شهید طهرانی‌مقدم کار می‌کردند نه تنها به وی محبت داشتند بلکه پیروی قلبی از دستورات وی می‌کردند اظهار داشت: کسانی که با این شهید بزرگوار همکار بودند تصور می‌کردند که در یک خانواده زندگی می‌کنند از این رو شهید طهرانی‌مقدم  مدیریت ویژه و خاصی داشت.

وی با بیان اینکه از دیگر خصوصیات مدیریت شهید طهرانی‌مقدم می‌توان به تربیت نیروهای کارآمد و مجاهد اشاره کرد، گفت: درست است که پس از وی یک خلأ به وجود آمد، اما باید دانست که این شهید در طول سالها نیروهای بسیار خوبی را تربیت کرده است و کادرسازی برای انقلاب اسلامی در مدیریت وی به چشم می‌خورد.

مقدم‌فر یادآور شد: شهید طهرانی‌مقدم هنوز پس از شهادت گمنامی دارد؛ متأسفیم که در سپاه پاسداران به دلیل مسائل حفاظتی آن‌گونه که باید در خصوص مجاهدات وی صحبت نمی‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه در ادامه سخنان خود به 14 ویژگی شهید طهرانی‌مقدم اشاره کرد و افزود: این شهید در حالی که یک مقام ارشد نظامی بود، یک عارف و سالک به تمام معنا به‌شمار می‌رفت، مؤسس خیریه ایتام، کوهنورد و عضو فدراسیون کوهنوردی، فوتبالیست حرفه‌ای و از کسانی بود که همیشه در مسجد حضور داشت؛ از این رو کمتر کسی را می‌توان با این صفات و خصوصیات یافت.

وی بر همین اساس به معرفت، فهم عمیق، دشمن‌شناسی و فهم سیاسی بالای شهید طهرانی‌مقدم اشاره و اضافه کرد: حسن خلق و داشتن رویی گشاده، صبور و شکیبا بودن از دیگر خصوصیات این شهید بزرگوار بود که اگر این ویژگی‌ها را نداشت، نمی‌توانست چنین موفقیت‌هایی را در همه جنبه‌های زندگی داشته باشد.

مقدم‌فر در عین حال به شجاعت، ایثار و فداکاری شهید طهرانی‌مقدم اشاره کرد و اظهار داشت: در طول سه دهه پس از انقلاب اسلامی وی کمتر به خانواده و زندگی خود می‌رسید و همه وجودش را وقف انقلاب کرده بود؛ ایشان اهانت به جمهوری اسلامی را اصلاً برنمی‌تافت و همواره جویای راهی برای افزایش اقتدار جمهوری اسلامی بود.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه گفت: شهید طهرانی‌مقدم دارای محبت و لطف سرشاری بود؛ زاهد بود اما زهدفروش نبود.

وی با تأکید بر اینکه بی‌ریا بودن و تواضع داشتن شهید طهرانی‌مقدم موجب شد که ناشناخته بماند، ادامه داد: در خود سپاه پاسداران نیز افرادی بودند که وی را نمی‌شناختند؛ شهید طهرانی‌مقدم بسیار ولایی و عاشق مقام معظم رهبری بود؛ در واقع بالاترین آرزویش این بود که خواسته مقام معظم رهبری را محقق کند.

مقدم‌فر با بیان اینکه وقتی شهید طهرانی‌مقدم می‌خواست کار موشکی را آغاز کند، بسیاری تصور می‌کردند که ساخت موشک دوربرد شدنی نیست، افزود: شهید طهرانی‌مقدم با داشتن چنین ویژگی‌هایی توانست موشک دوربرد با برد 2 هزار را بسازد و در واقع معمار کار موشکی در کشور باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه در پایان خاطرنشان کرد: امروز این شهید از بین ما رفت؛ اما با الگوی مدیریتی‌ای که داشت صدها تن مانند خود را تربیت کرده است که در خدمت جمهوری اسلامی هستند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول