اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم قرآنی شمال کشور خبر داد:

وجود بیش از 1100 کلید واژه پرسشی در قرآن

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم قرآنی شمال کشور در آمل گفت: در قرآن بیش از یک‌ هزار و 100 کلیدواژه قرآنی وجود دارد.

وجود بیش از 1100 کلید واژه پرسشی در قرآن
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام محمود ابوترابی ظهر امروز در همایش پژوهشی دانشجویان این دانشگاه با تاکید بر اینکه کلیدواژه‌های پرسشی و پژوهشی در قرآن بسیار به کار رفته، گفت: بیش از یک‌هزار و 100 ادوات پرسشی در قرآن وجود دارد.
وی تصریح کرد: این نشان‌دهنده این است که قرآن می‌خواهد روحیه پژوهشی را در انسان زنده کند.
ابوترابی با بیان اینکه وجود جملات و ادوات پرسشی در قرآن از توجه حق تعالی به این روحیه در انسان توجه دارد، ادامه داد: قرآن در پاسخ به ادوات پرسشی خود رفتارهای متفاوتی را پیش گرفته است.
این مسئول یادآور شد: در برخی موارد قرآن خود به این پرسش‌ها پاسخ داده و در برخی سئوال‌ها نیز آن را به فطرت جستجوگر انسان واگذار کرده است.
رئیس دانشگاه علوم قرآنی شمال کشور در آمل با اشاره به اینکه قرآن دیدگاه‌های مطالعاتی را به روی بشر گشوده است، اضافه کرد: این باید سرمشقی باشد تا با الگو گرفتن از این روحیه و معرفت قرآنی آن را به خوبی در پیش بگیریم.
وی با بیان اینکه معارف قرآن پس از یک‌هزار و 400 سال هنوز به روی بشر ناگشوده است، یادآور شد: نیازی که انسان امروز به پژوهش دارد، قرن‌ها پیش توسط قرآن بیان شده و راهکارهای دست یافتن به آن نیز بیان شده است.
ابوترابی با تاکید بر اینکه دانشجویان باید با قدم گذاشتن در برنامه‌های علمی و پژوهشی بیش از همه مسیرهای معرفتی و پژوهشی را طی کنند، اذعان داشت: پژوهش درباره آنچه در قرآن مستتر است بهترین پاسخی است که می‌تواند به روح جستجوگر انسان جوابگو باشد.
دانشکده علوم قرآنی آمل نخستین و تنها دانشکده علوم قرآنی در استان‌های شمالی کشور است.
انتهای ‌پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول