اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

تولید محصولات کشاورزی 4 برابر شده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: تولید محصولات کشاورزی در کشور و استان در مدت سه دهه گذشته چهار برابر شده است.

تولید محصولات کشاورزی 4 برابر شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان ظهر امروز در همایش تجلیل از پژوهشگران بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی که با حضور مسئولان استانی همراه بود بر توسعه پژوهش در همه بخش‌ها و از جمله بخش کشاورزی تاکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: براساس اصل 44 تجاری‌سازی، یافته‌های علمی میان نظام مهندسی و بیوتکنولوژی مبادله می‌شود و در این زمینه تفاهم‌نامه نیز امضا شده است.
محمدیان با اشاره به اهداف دولت در زمینه کاهش قیمت‌ها بیان کرد: کاهش قیمت محصولات کشاورزی با کنترل قیمت تمام شده محصولات کشاورزی دنبال می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی همچنین مکانیزاسیون کشاورزی را موجب کاهش قیمت محصولات کشاورزی دانست و بیان کرد: در این زمینه نیز برنامه‌ریزی گسترده‌ای در استان صورت می‌گیرد.  
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: تولید محصولات کشاورزی در کشور و استان در مدت سه دهه گذشته چهار برابر شده و این در حالی است که سطح زیرکشت ثابت بوده است.
وی ادامه داد: در برنامه پنجم افزایش 60 درصدی تولید و ارتقای راندمان مورد توجه است که در این زمینه برنامه‌ریزی می‌شود.
محمدیان، بر افزایش همکاری میان دانشگاه و جهاد کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت: ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی موجب خواهد شد تا خروجی تحقیقات در زندگی روزمره مردم مشخص شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، ارتقای فعالیت‌های پژوهشی را یادآور شد و گفت: یافته‌های تحقیقاتی در اختیار نظام مهندسی قرار داده می‌شود و جهاد کشاورزی استان حمایت خاصی از فعالیت‌های پژوهشی دارد.
وی، بر تجاری‌سازی فعالیت‌های پژوهشی تاکید کرد و افزود: تجاری‌سازی زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد تا بتوانیم به تحقیقات خود توسعه دهیم و در این راستا برنامه‌ریزی خواهد شد.
همچنین در این همایش 13 نفر از محققان بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی به مناسبت هفته پژوهش تجلیل شدند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول