اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهمن‌ماه امسال انجام می‌شود؛

برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای ادبیات کُردی پرژه در کامیاران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران از برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای ادبیات کردی پرژه در این شهرستان خبر داد.

برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای ادبیات کُردی پرژه در کامیاران
جلال قلعه‌شاخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: این جشنواره با رویکردی فرهنگی، ادبی و پژوهشی در راستای عملیاتی کردن منویات فرهنگی مقام معظم رهبری در اردیبهشت معطر 88 کردستان مبنی بر ثروت ملی خواندن زبان کُردی برگزار می‌شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان کامیاران در ادامه با قدردانی از تلاش موثر اعضای شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در توجه به برنامه‌های موثر ارتقا فرهنگ عمومی، تصریح کرد: این جشنواره در دو بخش شعر و مقالات برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان فرصت دارند تا پایان دی‌ماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
قلعه‌شاخانی با بیان اینکه اشعار بخش شعر به لهجه‌ها و گویش‌های مختلف زبان کُردی اجرا می‌شود، اضافه کرد: در بخش مقالات این دوره جشنواره محوریت بررسی فرهنگ و ادبیات گویش کلهر مدنظر خواهد بود.
به گفته وی اولویت قرار گرفتن آثار برگرفته از فرهنگ و ادبیات پایداری منطقه و مکتوب کردن ابیات موسوم به شاهنامه کُردی از ویژگی‌های جشنواره ادبیات کُردی پرژه به شمار می‌آید.
 این جشنواره به همت انجمن فرهنگی- ادبی اداره ارشاد کامیاران و همکاری فرمانداری این شهرستان 26 و 27 بهمن‌ماه سال جاری با حضور پژوهشگران، نویسندگان و ادبای استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه و لرستان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول