اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت؛

تشکیل هسته‌های پیشگیری از وقوع جرم در سنندج

خبرگزاری فارس: با حضورمعاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان هسته‌های پیشگیری از وقوع جرم در زندان مرکزی سنندج تشکیل شد.

تشکیل هسته‌های پیشگیری از وقوع جرم در سنندج
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان پیش از ظهر امروز در این مراسم که با حضور زندانیان منتخب برگزار شد، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک، تمامی بندهای زندان‌های سنندج  به بند قرآنی تبدیل شود و زندانیان بتوانند با بهره‌گیری از کلام الهی از تربیت قرآنی برخوردار شوند.
حسن بابایی افزود: زندانیانی که به عنوان رابط پیشگیری از وقوع جرم در زندان فعالیت می‌کنند باید ترویج‌کننده معروفات و ارزش‌های دینی بوده و در برخورد با منکرات ضمن تذکر لسانی محیط زندان را برای تربیت و بالندگی بیش از گذشته فراهم نمایند.
وی تاکید کرد: محیط زندان‌ها باید به مکانی تبدیل شود که در آن انسانیت، اخلاق و معرفت ترویج شود و زندانی در آن از جایگاه و شان مناسبی برخوردار باشد که امیدواریم در سایه توجه به قرآن کریم و اشاعه آن در زندان توسط منتخبین این هسته‌ها این موضوع عملی شود و رحمت و نور الهی در زندان اشاعه و زمینه اصلاح و تربیت مجرمین به خوبی فراهم شود.
بابایی اضافه کرد: استان کردستان به تعبیر مقام معظم رهبری یک استان فرهنگی است و زندانهای استان نیز نباید از این امر مستثنی باشند و خوشبختانه اقدامات فرهنگی بسیار خوبی در زندان‌های استان کردستان صورت گرفته و امیدواریم در آینده نزدیک زندان مرکزی سنندج به یک واحد تربیت قرآنی تبدیل شود.
در ادامه این مراسم خسروی رئیس زندان مرکزی سنندج، نقش و کارکرد قرآن را در اصلاح مجرمین بسیار موثر دانست و گفت: زندانیانی که به دنبال تقویت باورهای دینی و مذهبی و ترویج قرآن هستند زمینه اصلاح در آنها و پیشگیری از وقوع جرم فراهم می‌شود.
همچنین در ادامه این مراسم، از زندانیان منتخب که فعالیت‌هایی در زمینه حفظ قرآن و پیشگیری از وقوع جرم در زندان مرکزی سنندج داشته‌اند با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد و زندانیان جوایز خود را از مدیرکل زندان‌ها و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری دریافت کردند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول