اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد:

اختصاص 700 میلیون تومان به منظور جبران خسارت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به بودجه اختصاص یافته برای جبران خسارت‌های کشاورزان گفت: با دستور استاندار 700 میلیون تومان برای جبران خسارات وارد شده به باغات اختصاص یافته است.

اختصاص 700 میلیون تومان به منظور جبران خسارت
رضا سیار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم، در خصوص خشکسالی اظهار کرد: قطع روان آب‌های سطحی در قمرود عامل خشکسالی و خسارت به باغداران شد و باید کشاورزان حمایت شوند تا خسارت‌های وارد شده به آنها جبران شود.
وی با اشاره به بودجه اختصاص یافته برای جبران خسارت‌های کشاورزان عنوان کرد: با دستور استاندار 700 میلیون تومان برای جبران خسارات وارد شده به باغات اختصاص یافته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از بازدید باغات خبر داد و گفت: در پی خشکسالی صورت گرفته از باغات بازدید و روش‌هایی برای جلوگیری از خشکسالی گفته شد و تامین آب به وسیله تانکر هم از جمله اقداماتی بود که انجام پذیرفت.
سیار اضافه کرد: بودجه ابلاغ شده برای جبران خشکسالی در  قالب‌های مختلف نظیر کمک به زیر ساخت‌ها، بلا عوض و... به کشاورزان تخصیص داده می‌شود.
وی با اشاره به بارش‌های اخیر در سال جاری خاطرنشان کرد: سال زراعی جاری وضعیت مطلوبی داشت و با بارش باران امیدی در دل کشاورزان ایجاد شد که بتوانند برای سال‌های آینده محصولات خوبی را کاشت و برداشت کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم به افزایش بارش اشاره کرد و افزود: میزان بارندگی در سال زراعی 90 و 91 طبق اعلام هواشناسی قابل توجه بوده و حدود سه برابر بیشتر از سال گذشته بارش اتفاق افتاده که این جای امیدواری زیادی دارد.
سیار گفت: سال به پایان نرسیده و همچنان ادامه دارد و زمستان هم در پیش است و قطعا بارش برف و باران را در پیش داریم که شاید توسط این بارش‌ها بحث کشاورزی رونق پیدا کند و خشکسالی خاتمه یابد.
وی با بیان اینکه خسارت‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم وارد شده است، تصریح کرد: بیش از 20 میلیارد تومان در خشکسالی سال گذشته خسارت مستقیم وارد شده است و محاسبه خسارت غیرمستقیم بسیار دشوار است چرا که شامل بخش‌های جزیی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم به خسارات غیرمستقیم اشاره و عنوان کرد: در این بخش به دلیل بارش کم برای دامداران گرانی علوفه یک خسارت بود و از سوی دیگر به دلیل کمبود آبیاری نیز در بخش میوه هم با کاهش برداشت روبه‌رو شدیم.
سیار در پایان ابراز کرد: کسانی که محصولات خود را با تعرفه بیمه کردند توانستند بخشی از خسارات وارد شده را از بیمه بگیرند و تا حدودی با مشکلات کمتری روبه‌رو شوند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول