اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد اقتصادی وزارت امور خارجه:

فرهنگ فعالیت نداشتن ایرانیان توسط استعمارگران تلقین شده است

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: تلقین و نهادینه کردن فرهنگ فعالیت نداشتن به مردم ایران با وجود صنعت نفت، توسط استعمارگران در گذشته بوده است.

فرهنگ فعالیت نداشتن ایرانیان توسط استعمارگران تلقین شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد حسن قدیری‌ابیانه دوشنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان در تالار سعدی این دانشگاه با اشاره به تلقین و نهادینه کردن فرهنگ فعالیت نداشتن به مردم ایران با وجود صنعت نفت، توسط استعمارگران در گذشته اظهار داشت: غربی‌ها مدت 10 سال در ایران کار کردند تا ایرانیان را به فروش نفت خام و درآمد آن وابسته کنند.
وی، با انتقاد از رسانه ملی در پخش سریال‌ها و فیلم‌هایی که کار کردن را بی‌ارزش نشان می‌دهد، عنوان کرد: در پخش این فیلم‌ها از کار کردن و کارگری به ویژه در مجالس خواستگاری چهره‌ای بسیار حقیرانه و مورد سرزنش را به تصویر می‌کشند.
به گفته وی، سازندگان اینگونه فیلم‌ها فرهنگسازان بی‌فرهنگی هستند که کار کردن و زحمت کارگری را حقیر و بی‌ارزش جلوه می‌دهد در حالی که پیامبر اسلام ‌(ص) بر دست کارگر بوسه می‌زند و حضرت علی(ع) کار را بهترین تفریح می‌داند.
مدیرکل اطلاعاتی مطبوعاتی وزارت امور خارجه، با تأکید بر کار به عنوان پیشرفت کشور در ادامه از حجاب نیز به عنوان یکی از عوامل پیشرفت در جامعه ما یاد کرد و گفت: حجاب نه تنها مانع پیشرفت جامعه نیست بلکه برای روابط اجتماعی ضروری است.
قدیری‌ابیانه، نگاه به مسائل را ملی و حتی فراملی دانست و تصریح کرد: تغییر دیدگاه‌ها و قضاوت واقع‌بینانه و عادلانه ضروری است.
به گفته وی، ارزیابی عملکردها، شناسایی نقاط مثبت و منفی، تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف از اثرات ارزیابی واقع‌بینانه در سیستم مدیریتی است که منجر به کاهش توقعات در ارائه خدمات می‌شود.
این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: مردم به دلیل نداشتن اطلاع و آگاهی از میزان درآمدهای نفت متوقع شده و بدون تکیه بر کار و تلاش و زحمت نگاه به دست مسئولان دارند.
قدیری‌ابیانه افزود: حتی قشر تحصیلکرده و دانشجوی کشور نیز با توقع ایجاد اشتغال توسط دولت و مسئولان در مراکز آموزش عالی مشغول به تحصیل می‌شوند در حالی که دانشجو باید کارآفرین باشد تا برای خود و دیگران کار ایجاد کند.
وی، با تأکید براینکه دانشجو، دانشگاه و جوان باید خود راهگشا باشند، اظهار داشت: در حال حاضر این قضیه در کشور به صورت معکوس خود را نشان می‌دهد و به جای اینکه باری از دوش جامعه بردارند خود سربار جامعه شده‌اند.
این کارشناس عالی وزارت امور خارجه بیان داشت: توهمات ذهنی اتکاء به درآمد صنعت نفت، مردم را به جای کارآفرینی وابسته به سیستم مدیریتی کشور کرده‌ است.
قدیری‌ابیانه، مدیریت استراتژیک در داشته‌ها و استراتژی راه رسیدن از نقطه موجود به نقطه مطلوب در آینده را از راهکارهای حل مشکل دانست و گفت: در تدوین استراتژی راه رسیدن به هدف را باید ملاک قرار داد.
کارشناس عالی وزارت امور خارجه کشور در ادامه گفت: دوران انتخابات با وعده‌های محال و غیرکارشناسانه کاندیداها منجر به توقع‌زایی مردم می‌شود.
به گفته وی در زمان انتخابات در کشور ما کاندیداها غیر کارشناسی و فنی وعده‌هایی مبنی بر اصلاح و بهبود شرایط می‌دهند که عملی نیست.
وی افزود: این کاندیداها بدون توجه به بحث بودجه و درآمد وعده‌هایی به مردم می‌دهند که کاهش هزینه‌ها و افزایش خدمات را به دنبال دارد در حالی که چنین چیزی محال است.
قدیری‌ابیانه خاطرنشان کرد: کاندیدایی که قول بهبود وضعیت راه‌ها، بهداشت و درمان، مراکز آموزشی و دیگر وعده‌های خدماتی و رفاهی را می‌دهد عملی شدن این وعده‌ها مستلزم افزایش هزینه‌ها و درآمدها است.
وی یادآور شد: عملی شدن وعده‌های کاندیداها باید با مبحث کارشناسانه بودجه و درآمد کشور همخوانی و سنخیت داشته باشد در حالی که کاندیداها در زمان انتخابات بدون توجه به این مبحث فنی و تخصصی قول‌های انجام نشدنی می‌دهند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول