اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

غبار وهن از چهره مراسم محرم و صفر زدوده شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه گفت: با بصیرت و آگاهی مردم، غبار وهن از چهره مراسم عاشورا و مراسم‌های محرم و صفر زدوده شده است.

غبار وهن از چهره مراسم محرم و صفر زدوده شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی عمومی شهرستان ابرکوه از عزاداران امام حسین (ع) که سعی در روشن‌تر کردن چراغ پر فروغ هدایت حسینی را دارند به ویژه هیئت‌های عزاداری که برنامه‌ریزی برای برگزاری این مراسم را بر عهده داشتند، قدردانی کرد.
وی افزود: شکوه مراسم عزاداری، به ویژه زنجیرزنی در ابرکوه در شهرستان‌های کشور منحصر به فرد است.
حسینی یادآور شد: با تمام این اوصاف و به واسطه اینکه این مراسم در فضای فیزیکی مناسبی انجام نمی‌گیرد، انعکاس خبری و تصویری مناسبی در سطح کشور ندارد و امیدواریم که در آینده نزدیک این نقیصه برطرف شود.
رئیس شورای فرهنگی عمومی شهرستان ابرکوه همچنین بر ضرورت تقویت فرهنگ عزاداری تاکید کرد.
وی همچنین از تلاش‌های اداره تبلیغات اسلامی به ویژه در ایام ماه محرم امسال که موجب افزایش سطح کمی و کیفی مراسم شهرستان و نیز حضور باشکوه مبلغان در این ایام شد را نیز تقدیر کرد.
حسینی نقش این نهاد را در توجیه هیئت‌های مذهبی و نظارت بر برنامه‌های مذهبی بسیار مهم توصیف کرد.
وی با اشاره به در پیش بودن نهم دی‌ماه، سالروز حماسه ملت بصیر ایران در دفع جریان فتنه و 15 دی‌ماه سالروز ورود مقام معظم رهبری به ابرکوه، این دو مناسبت را گرامی داشت و افزود: حضور یکپارچه مردم در دفع فتنه، برگ زرینی در تاریخ پرافتخار انقلاب بود و نشان داد که ملت بصیر ایران به تبع فرامین مقام معظم رهبری هرگز اجازه بازکردن جای پا در داخل را به دشمن نمی‌دهد و عناصر تشنه قدرت را نیز برای همیشه سرافکنده و پشیمان می‌کند.
فرماندار شهرستان ابرکوه نیز در زمینه حسن انجام مراسم عاشورای حسینی اظهار داشت: ارتقاء سطح دانش و فرهنگ عزاداری مردم موجب زدوده شدن خرافات در تعزیه‌ها شده وبرای رسیدن به جایگاه مطلوب هنوز جای کار داریم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول