اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خشم آل سعود از آل ثانی/شیوخ قطر مدعی قدرت در عربستان شدند

خبرگزاری فارس: ادعاهای امیر قطر در مورد حق خاندان وی برای به دست گرفتن قدرت در عربستان سعودی و سلب قدرت از آل سعود، خشم خاندان حاکم عربستان را برانگیخت.

خشم آل سعود از آل ثانی/شیوخ قطر مدعی قدرت در عربستان شدند
به گزارش فارس، هفته‌نامه فلسطینی "المنار" نوشت که یک دیپلمات فرانسوی ادعاهای امیر قطر در مورد حق خاندان وی برای به دست گرفتن قدرت در عربستان را به آل سعود منتقل کرده و خشم آنها را برانگیخته است.
 
یک منبع آگاه در پاریس و نزدیک به دایره امور خاورمیانه وزارت خارجه فرانسه گفت که امیر قطر اخیرا در ضیافت شام با دو مقام فرانسوی گفته است که "آل ثانی" خاندان وی حق دارند قدرت را از آل سعود در عربستان بگیرند.
 
امیر قطر همچنین تاکید کرده است که اصالت خانوادگی وی از نجد در حجاز است و جد بزرگ وی "حمد آل ثانی" از نجد مهاجرت کرده است بنابراین فرزندان و نوادگان وی حق دارند به هر شیوه ممکن زمام امور را در عربستان به دست بگیرند.
 
بنابر این گزارش این اظهارات امیر قطر به گوش حاکمان عربستان رسیده و آنها اقدامات تحریک‌آمیز علیه آل ثانی در قطر را افزایش داده‌اند و برخی از فرزندان آل سعود را به سوء استفاده از بیماری و وخامت حال ملک "عبدالله بن عبدالعزیز" برای پیروی از خاندان آل ثانی و تبعیت از دستورات واشنگتن متهم کردند.
 
انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول