اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افزایش نظارت اداره استاندارد؛

بازار خوزستان برای تولیدات غیر استاندارد نا امن‌تر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان از اعمال سخت‌گیری و توجه بیشتر به استانداردسازی مصالح ساختمانی و نظارت بر عرضه تولیدات با کیفیت در حوزه ساخت و ساز خبر داد.

بازار خوزستان برای تولیدات غیر استاندارد نا امن‌تر می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رضا دهدشتی‌زاده ظهر امروز در پایان نشست کمیته مصالح ساختمانی اظهار داشت: تولید و عرضه مصالح ساختمانی مرغوب و با کیفیت یکی از ضروریات ارتقای کیفیت ساخت و سازها، ایمنی مردم و افزایش طول عمر مفید ساختمان‌هاست که مورد تاکید و توافق تمامی اعضای کمیته فنی مربوطه در استان خوزستان است.
وی افزود: در همین راستا اعتبارات مناسبی از سوی استانداری خوزستان به منظور کنترل هرچه بیشتر مراکز تولید و عرضه مصالح ساختمانی در اختیار قرار گرفته است و این طرح هم اکنون در حال اجراست.
دهدشتی زاده با اشاره به توقیف بیش از 25 واحد تولیدی مصالح ساختمانی متخلف و همچنین مصالح ساختمانی نامرغوب از جمله آجر، بتن ، بلوک سبک دیواری، بلوک سقفی پلی استایرن، موزائیک پرسی، تیرچه سیمانی، خرپای فولادی ماشینی مورد مصرف در تیرچه ، کاشی و ... تاکید کرد: سخت گیری‏ها در این خصوص به ویژه در مراکز عرضه افزایش خواهد یافت.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان با تشکر از همکاری سازمان‌های مرتبط از جمله نظام مهندسی، مجریان ذیصلاح و پیمانکاران، و اتحادیه صنفی ساختمانی در اجرای این طرح، توجه تولید کنندگان و مصرف کنندگان مصالح ساختمانی را به رعایت تمام الزامات استاندارد جلب کرد.
دهدشتی‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اغلب محصولات ساختمانی مشمول استاندارد اجباری بوده و کمیته مصالح ساختمانی استان به طور جدی بر استاندارد محصولات ساختمانی تاکید دارد، اداره کل استاندارد خوزستان علاوه بر تولید، بازار استان را نیز کنترل نموده و با تولیدات و عرضه کنندگان محصولات غیر استاندارد شدیدا برخورد خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، در تیرماه امسال تفاهمنامه همکاری بین اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در راستای اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و به منظور اجرای هرچه بهتر استانداردهای مواد و مصالح مورد مصرف در صنعت ساختمان، با هدف ارتقای کیفیت تولید، توزیع و مصرف مصالح ساختمانی و همچنین ایجاد بستر مناسب جهت ارتقای کیفی تولیدات صنعت ساختمان استان در راستای حمایت از تولیدات داخل استان و خرید از تولید کنندگان استانی به منظور حصول اطمینان از کیفیت ساخت و سازهای موجود در استان خوزستان منعقد شده است که بر اساس آن، سازمان نظام مهندسی ساختمان ضمن اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، در صورت مشاهده مواد و مصالح ساختمانی بدون نشان استاندارد ( مشمول استاندارد اجباری) در محل‌های مصرف و کارگاه‌های ساختمانی، باید ضمن جلوگیری از مصرف، موضوع را به اطلاع اداره کل برساند تا نسبت به توقیف فرآورده‏های مذکور اقدام نماید.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول