اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز کردستان خبر داد:

پرداخت الکترونیکی 20 درصد از قبوض گاز در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: تنها 20 درصد از قبوض گاز توسط مشترکان استان به صورت غیرحضوری و به روش‌های الکترونیکی پرداخت می‌شود.

پرداخت الکترونیکی 20 درصد از قبوض گاز در کردستان
محمدمهدی مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: پرداخت الکترونیکی قبوض گاز، احتمال اشتباه در بدهکار منظور شدن مشترکین در قبوض بعدی را به طور کامل منتفی می‌کند.
وی با اعلام اینکه پرداخت غیرحضوری قبوض گاز از نظر کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از اتلاف زمان کاملا به نفع مشترکان است، خواستار روی‌آوری مردم به پرداخت غیرحضوری و الکترونیکی شد.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان تصریح کرد: در پرداخت‌های الکترونیکی قبوض، مبلغ گاز بها به صورت آنلاین به حساب خزانه واریز و از اعمال بدهی احتمالی برای مشترکان جلوگیری می‌شود.
مهدوی با اشاره به برنامه شرکت ملی گاز ایران مبنی بر صدور قبوض به صورت ماهانه، گفت: اکنون این قبوض به صورت دوره 45 روزه صادر می‌شود که با یک ماهه کردن قبوض، مشترکان باید برای پرداخت غیرحضوری رغبت بیشتری پیدا کنند.
به گفته وی، شرکت گاز بابت هر پرداخت حضوری مبلغ پنج هزار ریال و بابت هر پرداخت الکترونیکی یک‌هزار ریال به بانک‌ها می‌پردازد که در صورت روی‌آوری مردم به سوی پرداخت الکترونیکی، مبالغ صرفه‌جویی شده در این ارتباط را می‌توان به سوی توسعه و عمران شبکه‌های گاز هدایت کرد.
مهدوی اظهار داشت: هر ساله شرکت گاز استان کردستان بابت پرداخت‌های غیرحضوری مردم 15 میلیارد ریال و پرداخت‌های الکترونیکی 520 میلیون ریال به بانک‌ها و دفاتر پستی و خدمات ارتباطی پرداخت می‌کند.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان این میزان را در کل کشور از بابت قبوض گاز سالانه حدود 710 میلیارد ریال ذکر کرد.
وی افزایش اطلاع رسانی در این ارتباط را یکی از راهکارهای مناسب دانست و گفت: باید مردم را از مزایای پرداخت غیرحضوری قبوض آگاه کرد.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان، پرداخت غیرحضوری و الکترونیکی قبوض گاز را به خاطر تاثیر فوری در حساب‌های درآمدی شرکت گاز، موجب حذف کامل احتمال اشتباه در درج بدهکاری مشترکین در قبوض بعدی دانست و اظهار داشت: به جهت فرآیند طولانی‌تر در پرداخت‌های حضوری احتمال اینکه با وجود واریز وجوه توسط مشترکین در قبوض بعدی بدهکاری معوق منظور شود، بیشتر می‌شود.
وی گفت: اکثر مشترکان از طریق بانک‌ها و دفاتر پستی و خدمات ارتباطی اقدام به پرداخت مبلغ گازبها می‌کنند که با توجه به ارسال دیرهنگام این مبالغ به خزانه دولت، منجر به احتمال اعمال بدهی غیرواقعی در قبوض می‌شود و مشکلاتی را برای مشترکین و شرکت گاز در بر خواهد داشت.
مهدوی بخش عمده نارضایتی مشترکان را در بخش اعمال بدهی و قطعی جریان گاز دانست و گفت: در مواردی به رغم پرداخت به موقع مبلغ گازبها توسط مشترکان، به دلیل ارسال دیرهنگام این مبالغ به خزانه از سوی بعضی از دفاتر خدمات ارتباطی و یا پستی، بدهی برای آنها منظور می‌شود.
به گفته وی، شرکت گاز کردستان در این بخش مشکلی عمدتا با بانک‌ها ندارد و عمده نارضایتی به حوزه دفاتر پستی و پست بانک برمی‌گردد.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار داشت: 40 درصد پرداخت قبوض گاز در استان کردستان در شعبات پست بانک‌ها و دفاتر خدمات ارتباطی انجام می‌شود.
مهدوی در ادامه با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، گفت: مردم برای برداشت یارانه‌ها، کارت‌های اعتباری در دست دارند و شرایط برای پرداخت غیرحضوری برای همه خانوارها در حال حاضر فراهم است و از این رو پیشنهاد می‌شود از طریق کارت اعتباری و با بهره‌گیری از عابر بانک‌ها نسبت به پرداخت مبالغ گازبها اقدام کنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول