اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اظهار نظر مطهری‌فر در مورد کم‌کاری مجموعه خود؛

مدیرکل ارشاد از منتقدان خانه مطبوعات خراسان جنوبی شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در حالی که پیش از این یکی از حامیان و پشتیبانان محکم خانه مطبوعات استان بود، با تغییر موضع همزمان با انتقادات جامعه رسانه‌ای به صف منتقدان این خانه پیوست.

مدیرکل ارشاد از منتقدان خانه مطبوعات خراسان جنوبی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد مطهری‌فر پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که بیشترین زمان این جلسه به بیان عملکرد این مجموعه اختصاص پیدا کرد در پاسخ به سؤالات خبرنگاران برای دلیل لغو انتخابات خانه مطبوعات به بیان دلایل خود پرداخت.
وی عامل اصلی لغو این انتخابات را کم‌کاری خانه مطبوعات در ارائه به موقع لیست نامزدها عنوان کرد و گفت: نامه لیست نامزدها یک روز قبل از زمان انتخابات به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است و 24 ساعت زمان کافی برای بررسی صلاحیت افراد نبود.

* مدیرکل ارشاد در مورد کم‌کاری مجموعه خود اظهار نظر نکرد
مطهری‌فر هرچند به کم‌کاری مجموعه ارشاد مبنی بر اینکه باید در فاصله زمانی 19 تا 23 آذرماه از خانه مطبوعات اسامی را درخواست می‌کرد اشاره نکرد، اما در تغییر موضعی قابل توجه گفت: عملکرد خانه مطبوعات مورد قبول ما هم نیست و نیاز به تغییر و تحولات اساسی دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بدون اینکه اسامی تکراری را در بین کاندیدای خانه مطبوعات اعلام کند، افزود: برخی از اسامی به صورت تکراری در برخی از پست‌ها ذکر شده بود که حذف نام این افراد نیز سبب حذف رقابت می‌شد.

*مجوز جابه‌جایی زمان مجامع به ارشاد داده نشده است
مطهری‌فر اظهار داشت: همچنین ما از خانه مطبوعات درخواست کرده بودیم که بانک اطلاعاتی اعضای این مجموعه را جمع‌آوری کنند که این بانک اطلاعاتی که نواقصی را نیز داشت روز گذشته برای این مجموعه ارسال شده است.
وی با بیان اینکه در اساسنامه خانه مطبوعات هیچ مسئله‌ای در مورد غیرقانونی بودن زمان تعویق انتخابات ذکر نشده است، در مورد اینکه آیا چنین بندی آمده که به اداره ارشاد اجازه دهد که زمان مجامع را جابجا کند صحبتی نکرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در حالی که از خانه مطبوعات خواسته انتخابات را به این هفته موکول کند، گفت: با توجه به تعداد کاندیداها و زمان مورد نیاز برای بررسی وضعیت این افراد این هفته نیز این انتخابات قطعا برگزار نمی‌شود.
وی با بیان اینکه ما نهایت تلاش خود را برای برگزاری سالم این انتخابات به کار می‌بندیم، تصریح کرد: در این مدت برخی از مسائل از سوی برخی از افراد مطرح شد که خیلی رعایت اخلاق و انصاف نشده بود.

* مطهری‌فر به نامه اعتراض‌آمیز رسانه‌ها اشاره نکرد
مطهری‌فر همچنین بدون اینکه اشاره‌ای به نامه اعتراض‌آمیز رسانه‌ها مبنی بر جابجایی زمان مجامع داشته باشد، افزود: خانه مطبوعات باید پاتوقی برای فعالیت‌ خبرنگاران و اتاق فکری برای اهالی مطبوعات باشد که اگر غیر از این باشد به بیراهه رفته است.
وی ادامه داد: باید فعالیت خانه مطبوعات چند برابر فعالیت‌های کنونی باشد و ما برگزاری دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران را در دستور کار داریم ولی ضعف‌هایی در برگزاری این دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران انجام شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه خانه مطبوعات خراسان جنوبی نیاز به تغییر و تحولاتی دارد، گفت: البته این مسئله باید با حفظ حرمت‌ها باشد و ما حق استفاده از هر ابزاری را در این مسیر نداریم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول