اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

خاک‌ورزی حفاظتی راهکاری برای مستحکم شدن گیاهان است

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: خاک‌ورزی حفاظتی باعث حفظ رطوبت خاک از طریق تبخیر سطحی در مقایسه با روش مرسوم خاک‌ورزی می‌شود.

خاک‌ورزی حفاظتی راهکاری برای مستحکم شدن گیاهان است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، سعید سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بهبود نفوذپذیری خاک از مهم‌ترین مزایای خاک‌ورزی حفاظتی است، افزود: افزایش تدریجی حجم ریشه سالم و مستحکم گیاهان درون خاک را باید مهم‌ترین مزیت خاک‌ورزی حفاظتی قلمداد کرد. 
وی با بیان اینکه ظرفیت نگهداری آب درون خاک با خاک‌ورزی حفاظتی افزایش می‌یابد، ادامه داد: کاهش حجم آب مصرفی در هکتار به‌ ازای ماده خشک تولید شده و امکان افزایش فاصله میان دو آبیاری با خاک‌ورزی حفاظتی امکان‌پذیر است.
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه با برخی از ماشین‌ها و ادوات طراحی شده برای خاک‌ورزی حفاظتی می‌توان عملیات تهیه زمین و کاشت بذر را به طور همزمان و فقط در یک مرحله تردد روی خاک مزرعه اجرا کرد، ادامه داد: خاک‌ورزی حفاظتی ظرفیت نگهداری آب درون خاک را نیز افزایش می‌دهد.
سلیمانی با اشاره به اینکه در سال زراعی 91- 90 بیش 14هزار هکتار از اراضی زراعی استان با استفاده از خاک ورز حفاظتی زیرکشت پاییزه قرار گرفته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در فصل برداشت شاهد افزایش 30 درصدی محصول از اراضی فوق در مقایسه با سایر روش‌ها باشیم.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول