اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنایع ‌دستی آذربایجان شرقی خبر داد:

فعالیت 7 هزار صنعتگر در حکاکی نقره و جواهرآلات سنتی آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: هم‌اکنون 7 هزار نفر در رشته‌های حکاکی روی نقره و جواهرآلات سنتی اشتغال دارند.

فعالیت 7 هزار صنعتگر در حکاکی نقره و جواهرآلات سنتی آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی اظهار کرد: براساس نیازسنجی‌های به عمل آمده از میان هنرجویان صنایع‌دستی، تعدادی از رشته‌ها در اولویت آموزش قرار گرفتند.
وی با اشاره به این که چهار سال پیش مجموع هنرمندان حکاکی روی نقره و جواهرآلات سنتی در سطح استان 30 نفر بود، اظهار داشت:‌ براساس همین نیازسنجی‌ها در حال حاضر 7 هزار نفر در تبریز و سایر شهرستان‌های استان به فعالیت در این رشته‌ها مشغولند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی این استان تصریح کرد:‌ اشتغال ایجاد شده در این رشته‌ها، مقابله‌ای با بیکاری است با این که روند فعلی نشان از وجود بازار مساعد برای تولیدات این هنرمندان دارد.
محمدی افزود: رغبت جوانان آذربایجان شرقی به فعالیت در این دو رشته بسیار زیاد است و آن‌ها مایلند عمده وقت و سرمایه خود را صرف این رشته‌ها کنند.
وی با بیان این که همچنین فعالیت مشابهی نیز در مورد رشته‌های کاشی معرق و منبت چوب انجام شده است، گفت: با این که کاشی معرق از رشته‌های بومی استان نیست اما رغبت هنرجویان برای آموزش رو به افزایش است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: به منظور تولید بهتر و با کیفیت بالاتر، توسط بخش خصوصی کوره‌های بزرگ پخت کاشی معرق راه‌اندازی شده است.
محمدی خاطرنشان کرد: تمرکز روی رشته‌های خاص صنایع‌دستی ک از تقاضای کافی برخوردارند از منسوخ شدن و فراموشی حتمی آن‌ها نیز جلوگیری می‌کند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول