اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر مشهد افشا کرد:

افزایش آمار طلاق و اعتیاد در بین جوانان مشهدی

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر مشهد از افزایش آمار طلاق و اعتیاد در بین جوانان مشهدی پرده برداشت و گفت: با نصب آویز و پرده مشکلات فرهنگی مشهد حل نمی‌شود.

افزایش آمار طلاق و اعتیاد در بین جوانان مشهدی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلام‌رضا خواجی عصر امروز در حاشیه جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شورای شهر مشهد برگزار شد اظهار داشت: چندین بار در صحن علنی شورای شهر مشهد در ارتباط با ارائه گزارش معاونت فرهنگی شهرداری مشهد و اقدامات انجام شده در این راستا توضیحاتی خواسته شده است.
رئیس کمیسیون مشارکت‌های کلان اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: مایه تاسف است که وقت شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با چنین گزارش‌های ضعیفی آن‌هم پس از چندین بار تذکر برای ارائه گزارش گرفته می‌شود.

مشکل جوانان مشهد اعتیاد است
وی در بیان مشکلات جوانان مشهد اظهارداشت: یکی از مشکلات عمده جوانان مشهد مشکل اعتیاد آنان است که در این راستا باید معاونت فرهنگی شهرداری اقداماتی را برای فرهنگ‌سازی در میان جوانان اقدام کند.
رئیس کمیسیون مشارکت‌های کلان اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه مشکلات دختران و پسران مشهدی و روابط‌ آنان با یکدیگر ونیز مشکلات مربوط به حوزه خانواده و افزایش روند آمار طلاق مشهد را از جمله مسائل فراروی مشکلات فرهنگی مشهد یاد کرد. باگذشت دوسال از 5 میلیاردتومان اعتبار فرهنگی یک میلیارد آن محقق شد.
در ادامه غلام رضا بصیری پور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد نیز از اختصاص نیافتن بودجه فرهنگی برای اجرای امور فرهنگی در مشهد انتقاد کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد مقرر شده بود که از بودجه شهرداری مشهد رقمی در حدود 5میلیارد تومان اعتبار برای امور فرهنگی اختصاص یابد که از این رقم در دوسال گذشته در حدود یک میلیارد تومان محقق شده است.
وی درادامه و در ارتباط با اقدامات فرهنگی صورت گرفته در حوزه معاونت فرهنگی شهرداری مشهد گفت: این که برای فرهنگ‌سازی اقدام به نصب‌ آویز و یا پرده در سطح شهر شود نیز می‌تواند بخشی از اقدامات فرهنگی باشد اما در این حوزه باید اقدامات بیشتری به منظور فرهنگ سازی نهادینه کردن فرهنگ شهروندی انجام شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد به مطالب نوشته شده بر روی برخی از آویزها اشاره کرد وگفت: دراین راستا باید نظارت‌های بیشتری برای نصب آویزهایی که دارای نوعی پیام هستند صورت پذیرد.
کمال سروی‌ها نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در ادامه و در ارتباطات با اقدامات شکل گرفته در حوزه فرهنگی از سوی معاونت فرهنگی شهرداری مشهد گفت: آنچه که مسلم است متولیان اجرای امور فرهنگی چند نهاد و دستگاه هستند که در این زمینه اقدامات اساسی برای فرهنگ انجام می‌دهند و شهرداری مشهد جز متولیان اصلی در حوزه فرهنگی نیست.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: با این وجود شهرداری مشهد در حوزه فرهنگی اقدامات مناسبی را انجام داده است به گونه‌ای که برخی از متولیان این حوزه نیز اظهارنظرهایی در ارتباط با اقدامات مناسب شهرداری مشهد انجام داده‌اند.
سروها تاکید کرد: شاید این‌گونه اقدامات در حد ایده‌آل نباشد اما با توجه به این وظیفه اصلی شهرداری دراین حوزه نیست می‌توان گفت این اقدامات مطلوب بوده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول