اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اجتماعی و فرهنگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

روحانیت نقش کلیدی در توسعه اخلاقی جامعه دارند

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی و فرهنگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: روحانیت، نقش کلیدی در توسعه اخلاقی جامعه دارند.

روحانیت نقش کلیدی در توسعه اخلاقی جامعه دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط  عمومی اداره تعاون، کار و امور اجتماعی آذربایجان‌شرقی، کاوه اشتهاردی در همایش ائمه جماعت واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: شاخص‌های فرهنگی در جامعه دینی مبتنی بر متن اسلام است و اهمیت و نقش روحانیت در شاخص‌‌های چون قرآن برای مردم تبیین شده است.
وی افزود: روحانیت تاثیری مستقیم در توسعه شعائر اسلامی در کشور دارد و باید با بهره‌گیری از توانایی این قشر جامعه را به سمت و سوی فرهنگ اسلامی سوق داد.
اشتهاردی ادامه داد: ایجاد ارتباط مناسب بین مسئولان و کارگران، ارائه برنامه‌های فرهنگی به منظور تعامل درست میان کارگر و کارفرما، ارتقای آگاهی‌های مذهبی و فرهنگی کارگران و خانواده‌های آنان و تبیین جایگاه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با توجه به ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه بخشی از فعالیت‌هایی است که روحانیون می‌توانند در برنامه خود داشته باشند.
اشتهاردی گفت: علاوه بر این روحانیون می‌توانند اطلاعات علمی و فقهی واحدهای کارگری را بروز کنند و با تمرکز بر مناسبت‌های ملی و مذهبی به شاخص‌های اصلی فرهنگ اسلامی مانند نماز و قرآن توجه ویژه داشته باشند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فرهنگ کار در غرب به مواردی چون استراحت معمول بین کار، مرخصی‌ها و اوقات صرف غذا که عموما رنگ و بوی مادی دارد خلاصه می‌شود ولی در دین اسلام این موارد به عنوان بخشی از فرهنگ کار تلقی شده و نگاه ارزشی ویژه‌ای به کار صورت می‌گیرد چرا که از نظر اسلام کار عبادت است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول