اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان عنوان کرد:

سرمایه‌گذاری ۴۶ میلیون یورویی در ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب‌ خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان برآورد حجم سرمایه‌گذاری برای احداث پنج تصفیه خانه را ۴۶ میلیون یورو عنوان کرد.

سرمایه‌گذاری ۴۶ میلیون یورویی در ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب‌ خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محسن پویا شامگاه دیروز در نشست مشترکی با رئیس گروه دوستی ایران و چین و نماینده شرکت چینی برنده مناقصه احداث پنج تصفیه خانه در شهرهای جنوبی استان خوزستان اظهار داشت: مناقصه بین‌المللی این پروژه‌ها در سال ۱۳۸۹ برگزار و شرکت چینی برنده این مناقصه شناخته شد و امیدوار هستیم با فراهم کردن برخی مقدمات عملیات اجرایی این پروژه‌ها با تجهیز پنج کارگاه در محل‌های مورد نظر به زودی شروع شود.
وی افزود: این شرکت چینی تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، بندرامام و بندر ماهشهر را اجرا می‌کند.
پویا افزود: ۸۵درصد هزینه این پروژه از منابع ارزی و ۱۵درصد دیگر نیز به صورت ریالی تامین می‌شود.
وی بیان کرد: به منظور حفاظت از منابع آبی، رعایت شاخص‌های زیست محیطی و دفع بهداشتی فاضلاب، عملیات اجرایی طرح تصفیه خانه‌های فاضلاب در دستور کار شرکت قرار گرفت و به مناقصه بین المللی گذاشته شد و علی رقم تحریم‌های بین المللی، مناقصه بزرگ ۱۰ شهر خوزستان در دو مرحله تنظیم شد.
پویا تصریح کرد: ستاد راهبردی خوزستان مجوز احداث ۱۰ تصفیه خانه فاضلاب را با استفاده از فاینانس داخلی و خارجی دریافت کرده است که از این تعداد پنج تصفیه خانه فاضلاب به مناقصه بین المللی رفته و پنج تصفیه خانه شهرهای شوش، اندیمشک، بهبهان، بستان و ایذه نیز به صورت بین‌المللی به مناقصه گذاشته شده‌اند که در آینده‌ای نزدیک برنده مناقصه آن‌ها نیز اعلام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های فاضلاب با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و فاینانس یکی از اقدامات جدید و موثر شرکت آبفا در استان است که ضریب نفوذ فاضلاب خانگی و شاخص‌های بهداشتی را به میزان قابل توجهی در استان افزایش خواهد داد.
رئیس هیئت مدیره شرکت آبفا استان درباره اصلاح شبکه‌های فرسوده بالای ۳۰ سال قدمت بیان کرد: همچنین ۱۸۸ کیلومتر از شبکه فرسوده آب و چهار کیلومتر از شبکه فرسوده فاضلاب در خوزستان اصلاح و بازسازی شد که به موجب آن فرسودگی شبکه آب استان به ۳۰ درصد و فرسودگی شبکه فاضلاب به ۱۵ درصد رسید.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول