اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج اساتید استان قزوین:

ثمره تفکر بسیجی دانشگاه اسلامی است

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج اساتید استان قزوین گفت: تفکر صادقانه و ایثارگرانه بسیج می‌تواند ما را به دانشگاه اسلامی در جامعه اسلامی برساند.

ثمره تفکر بسیجی دانشگاه اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جلال فارسی بعد از ظهر امروز در دیدار اساتید بسیجی دانشگاه‌ها، طلاب و دانشجویان بسیجی با نماینده ولی فقیه در استان قزوین به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند اگر دانشگاه‌ها اصلاح شود، جامعه اصلاح می‌شود و این نشان دهنده اهمیت و جایگاه دانشگاه است و وحدت حوزه و دانشگاه نماد علم همراه تدین و تعهد است.
وی ادامه داد: بسیاری از علوم گاهی حجاب، پرده و تاریکی هستند و با توجه به فرموده پیامبر علوم غیر نافع نیز وجود دارد؛ علم نافع علمی است که به اکمال نفس انسانی منتهی می‌شود یعنی نفس انسان را به گونه‌ای تربیت کند که به مقام انسانیت نائل شود.
مسئول بسیج اساتید استان قزوین با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه اضافه کرد: وحدت حوزه و دانشگاه عبارت است از تدین و تعهد در کنار دانش که با همدیگر می‌تواند بازسازی جامعه اسلامی و آنچه دستور حق، منویات رسول اعظم و اهل بیت عصمت و طهارت است به عنوان جامعه اسلامی مترقی و جامعه دینی محقق کند.
وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند علم نافع، عامل عزت، قدرت و امنیت یک ملت است به این معنا که اگر می‌خواهیم عزت، قدرت و امنیت داشته باشیم باید صاحب علم باشیم ولی علمی که در خدمت بشریت باشد و بتواند انسان را به اکمال نفس برساند و ما باید به علم به عنوان سلاح پیروزی مجهز شویم.
فارسی افزود: تمام علومی که در دانشگاه و حوزه می‌شناسیم به طور عموم طریقت دارند و موضوع اصلی ما نیستند و هر کدام زمانی ارزشمند هستند که اکمال نفس را برای ما محقق کنند و بقیه همه راه برای رسیدن به اکمال نفس است و وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند این طریقت را آسان کند و انسان را به آن هدف که قابل تحقق است یعنی رسیدن به علم و ایمان به عنوان دو بال برای رسیدن به سرمنزل مقصود رهنمون باشد.
وی اعلام کرد: از منظر نگاه بسیج، بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مجموعه فرهنگی دانشگاه‌ها می‌توانند و این ظرفیت را دارند که در موضوع وحدت حوزه و دانشگاه وارد شوند و توفیقات ارزشمندی نیز حاصل کار می‌شود چراکه تفکر صادقانه و ایثارگرانه بسیج می‌تواند ما را به دانشگاه اسلامی در جامعه اسلامی برساند.
مسئول بسیج اساتید استان قزوین خاطر نشان کرد: امیدواریم روز به روز شاهد افزایش وحدت حوزه و دانشگاه این دو نهاد مهم در جامعه اسلامی باشیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول