اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شهردار تبریز صورت گرفت؛

ارائه لایحه بودجه 1366 میلیارد تومانی سال 91 شهرداری به شورای شهر تبریز

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز بودجه 1366 میلیارد تومانی سال 91 تبریز را به شورای اسلامی این شهر ارائه کرد.

ارائه لایحه بودجه 1366 میلیارد تومانی سال 91 شهرداری به شورای شهر تبریز
به گزارش فارس خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا نوین ظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر تبریز پیش از تقدیم بودجه سال آینده این شهر در تشریح بودجه تنظیمی کلانشهر تبریز اظهار کرد: این بودجه به همت همکاران مجموعه شهرداری تبریز و اعضای شورای شهر 33 روز پیش از پایان زمان قانونی برای تحویل آن تقدیم شورا می‌شود و تاکنون هیچ شهرداری در ایران بودجه خود را تهیه و در اختیار شورا برای تصویب نگذاشته است.
  
تلاش 3 هزار نفر ساعت برای بودجه 91 شهردار تبریز
وی اظهار داشت: برای تهیه این بودجه 3 هزار نفر ساعت تلاش کرده‌اند تا با طرح‌ریزی بودجه‌ای مناسب نیازهای شهری و شهروندان پاسخ داده شود.
شهردار تبریز در ادامه افزود: بودجه شهرداری تبریز در سال آینده یک هزار و 366 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که محورهای کلیدی آن تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، افزایش رضایت‌مندی مردم با فعالیت‌های محله محور، سوق دادن منابع مالی محلات برخوردار به محلات کم برخوردار، ادامه مسیر گشایی‌ها، افزایش سرانه فضای سبز شهر تبریز، توانمندسازی پرسنل کارشناسی شهرداری‌ها، کنترل مصرف و استفاده بهینه از منابع انرژی با رویکرد استفاده از انرژی‌های نو است.
نوین در مقایسه بودجه 91 با سال ‌جاری نیز گفت: بودجه سال آینده بدون احتساب اوراق مشارکت 22 درصد و با احتساب اوراق مشارکت 11 درصد افزایش دارد که 76 درصد آن صرف امور عمرانی و 24درصد صرف امور جاری می‌شود.
شهردار تبریز همچنین با اشاره به جزئیات بودجه 91 گفت: از مجموع بودجه تدوین شده برای سال آینده 76 درصد عمرانی و 24 درصد جاری است و این در حالی است که از مجموع کل بودجه مذکور 70 درصد بودجه متعلق به شهرداری‌ مرکز و مناطق و 30 درصد نیز مربوط به سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری است.
وی اضافه کرد: در این بودجه مناطق و شهرداری مرکز 70 درصد بودجه و سازمان‌ها 30 درصد بودجه را مصرف می‌کنند.
نوین در خصوص شاخص‌های بودجه 91 تبریز هم گفت: بحث ممیزی املاک به‌عنوان درآمد پایدار که از امسال آغاز شده سال آینده نیز ادامه خواهد داشت، همچنین data center شهرداری تبریز که به‌عنوان محلی برای در اختیار داشتن تمام اطلاعات شهری طراحی شده و از موفقیت‌های بزرگ شهرداری در دانش محوری عمل کردن است برای برنامه‌ریزی‌های آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: بانک اطلاعات املاک اکنون تکمیل شده و از سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و یک درصد بودجه برای انجام کارهای پژوهشی و توانمندسازی شهرداری به قوت خود باقی است.
شهردار تبریز همچنین به مهم‌ترین پروژه‌های پیش‌بینی شده برای سال 91 نیز اشاره کرد و گفت: اجرای فاز دوم شهروند الکترونیک با ظرفیت 200هزار نفر، افتتاح فاز اصلی هتل لاله، افتتاح فاز نخست پروژه آی‌سانا در محل ترمینال قدیم، افتتاح پروژه عتیق، پروژه پاساژ ولیعصر و کارخانه کمپوست از جمله این مواردند.
نوین، تکمیل کمربند میانی تبریز، ایجاد 20پل عابر پیاده، توسعه پارکینگ‌ها در منطقه آبرسان، 17 شهریور و 29 بهمن با ظرفیت 600 دستگاه خودرو، کاشت 500 هزار اصله نهال را از دیگر برنامه‌های محوری بودجه 91 تبریز برشمرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول