اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشتم دی ‌ماه؛

دومین جشنواره استانی علامه حلی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای سیاستگذاری جشنواره علامه حلی استان اصفهان گفت: دومین جشنواره استانی علامه حلی هشتم دی‌ ماه برگزار می‌شود.

دومین جشنواره استانی علامه حلی برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، مجتبی حمیدی از ارسال ۷۰۸ اثر از طلاب خواهر به این جشنواره خبر داد.
وی ادامه داد: از مجموع آثار ارائه شده طلاب خواهر به این جشنواره ۱۸۴ اثر در قالب مقاله و ۵۲۰ اثر تحقیقات پایانی طلاب خواهر در مقطع سطح دو و سه بوده است.
عضو شورای سیاستگذاری جشنواره علامه حلی استان اصفهان تصریح کرد: چهار طلبه نویسنده خواهر نیز در این جشنواره با چهار جلد کتاب که یکی از آنها ترجمه و سه جلد تألیفی است، حضور دارند.
وی با بیان اینکه ارزیابی آثار در سه بخش متفاوت ترجمه، تصحیح و تألیف به صورت جداگانه انجام می‌شود، افزود: پایان‌‌نامه‌ها و مقالات طلاب در مقاطع سطح دو و سه نیز به صورت مجزا ارزیابی می‌شود.
حمیدی ارزیابی آثار را شامل دو مرحله عنوان کرد و افزود: در مرحله نخست که ۵۰ نمره به آن اختصاص داده شده است، پس از ارزیابی اجمالی، آثار با کسب ۵۰ نمره به مرحله تفصیلی راه می‌یابند.
وی با بیان اینکه ارزیابی تفصیلی هر اثر در هر رشته به متخصصان همان رشته واگذار می‌شود، گفت: به منظور دفاع از حقوق نویسندگان پس از ارزیابی نخست در مرحله تفصیلی مجدد اثر توسط یک متخصص دیگر در همان رشته بازبینی می‌شود و در نهایت میانگین دو نمره مرحله تفصیلی به عنوان امتیاز اصلی اعلام می‌شود.
عضو شورای سیاستگذاری جشنواره علامه حلی استان اصفهان بیان داشت: جشنواره علامه حلی در ۱۰ رشته عمومی تفسیر و علوم قرآنی، علوم حدیث و درایه، کلام، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و منطق، اصول فقه، تاریخ اسلام و تشیع، ادبیات و علوم انسانی مرتبط با حوزه دین برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: در بخش ویژه نیز آثار ارائه شده در سه زمینه جریان شناسی انحرافات در مهدویت و عرفا‌ن‌های نوظهور، جهاد اقتصادی و اخلاق معیشت و مطالعات زنان ارزیابی می‌شوند.
حمیدی اضافه کرد: جشنواره علامه حلی علاوه بر مرحله سراسری، در استان‌های تهران و اصفهان به صورت استانی نیز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول