اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

با 126 رأی موافق نمایندگان صورت گرفت

‌موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از واردات محصولات کشاورزی در دولت دهم

خبرگزاری فارس: وکلای ملت تقاضای تحقیق و تفحص جمعی از نمایندگان درباره علل و چگونگی واردات کالاها و محصولات کشاورزی در دولت دهم را با 126 رأی موافق تصویب کردند.

‌موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از واردات محصولات کشاورزی در دولت دهم
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز مجلس ، تقاضای تحقیق و تفحص جمعی از نمایندگان از علل و چگونگی واردات کالاها و محصولات کشاورزی در دولت دهم را پس از قرائت گزارش کمیسیون کشاورزی و استماع سخنان طراح این طرح ، با ۱۲۶ رأی موافق، ۱۸ رأی مخالف و ۱۸ رأی ممتنع به تصویب رساندند.

بهمن محمدیاری یکی از طراحان این طرح طی سخنانی در رابطه با تقاضای تحقیق و تفحص گفت: واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی بزرگترین آسیب را به بخش کشاورزی و تولید کشور وارد کرده است.

وی افزود: واردات محصولات کشاورزی بر اساس قانون منوط به صدور مجوز از سوی وزارت کشاورزی بوده اما در سال‌های اخیر و در دولت دهم محصولات زیادی همزمان با فصل برداشت محصولات داخلی از خارج وارد شده است.

طراح طرح تحقیق و تفحص از واردات محصولات کشاورزی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: به طور مثال در سال‌های گذشته ما به جای اینکه ۸۰۰ هزار تن برنج خارجی را برای تأمین مابه التفاوت تولید و مصرف‌، از خارج از کشور وارد کنیم، بیش از یک میلیون تن واردات برنج داشته‌ایم.

محمدیاری ادامه داد: بیشترین حجم نیاز کشور را ما از خارج وارد می‌کنیم لذا باید به این موضوع توجه داشته باشیم که این کار به اشتغال کشور لطمه وارد می‌کند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول