اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتتاح نمایشگاه علمی و پژوهشی در طبس؛

دوام جامعه در گرو پژوهش است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور طبس در مراسم افتتاح نمایشگاه علمی و پژوهشی گفت: استمرار و دوام هر جامعه‌ای در گرو پژوهش است که دانشگاه‌ها در این زمینه وظیفه‌ای خطیر برعهده دارند.

دوام جامعه در گرو پژوهش است
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، مهدی شفیعی‌مقدم شب گذشته در مراسم آغاز به کار نمایشگاه علمی و پژوهشی که به مناسبت هفته پژوهش و در محل دانشگاه پیام نور طبس افتتاح شد، اظهار داشت: پژوهش ضرورت و زیربنای علم است که استمرار و دوام هر جامعه‌ای نیز در گرو تحقیق و پژوهش است.
وی ادامه داد: مراکز آموزش عالی باید با انجام فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی، منبعی برای پاسخگویی به نیازهای علمی جامعه باشند.
فرماندار شهرستان طبس هم طی سخنانی این نمایشگاه را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: برگزاری نمایشگاه‌های علمی و پژوهشی گامی در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید علم است که فرزندان فرهیخته این آب و خاک هم ثابت کردند که می‌توانند در زمینه‌های مختلف علمی جای خالی بسیاری از دانشمندان گذشته را پر کنند.
عزیز بهزادی اظهار امیدواری کرد: انجام فعالیت‌های علمی، تحقیقی و پژوهشی و برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط، به اشتغال جوانان و در نهایت پیشرفت و سرافرازی بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منتهی شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، به مناسبت هفته پژوهش نمایشگاه علمی و پژوهشی به منظور ارائه برخی علوم و توانمندی‌های پژوهشی، با مشارکت دانشگاه‌های پیام نور و فنی و حرفه‌ای طبس و در محل دانشگاه پیام نور طبس آغاز به کار کرد.
این نمایشگاه که در فضایی به وسعت 500 مترمربع برپا شده، دارای هفت غرفه شامل انجمن‌های علمی مترجمی زبان انگلیسی، مهندسی کامپیوتر و IT، شیمی، زمین‌شناسی، منابع طبیعی، و همچنین دانشگاه فنی و حرفه‌ای و کانون دانشجویی هلال احمر است.
در قالب این نمایشگاه علمی و پژوهشی، علاوه بر نمایش انواع ماکت‌های آموزشی، تجهیزات آزمایشگاهی و... کتب مختلف کمک آموزشی، لوازم و تجهیزات رایانه، و انواع فسیل و سنگ‌های قیمتی نیز به فروش می‌رسد.
در ابتدای مراسم افتتاح این نمایشگاه که با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان طبس برگزار شد، آزمایش طرز عملکرد فلش دوربین‌های عکاسی قدیمی برای حاضران اجرا شد.
این نمایشگاه به مدت سه روز، صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و بعدازظهرها از ساعت 16 تا 20 در محل سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور مرکز طبس دایر است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول