اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از ۴ ساعت جستجو در کویر انجام شد؛

نجات 2 کویرنورد گرفتار در بشرویه/ امدادرسانی در کویر سرد بشرویه

خبرگزاری فارس: دو کویرنورد گمشده در عمق هشت کیلومتری کویر بشرویه توسط امدادگران باشگاه امداد کوهستان بشرویه به سلامت پیدا شدند.

نجات 2 کویرنورد گرفتار در بشرویه/ امدادرسانی در کویر سرد بشرویه
سرپرست باشگاه امداد کوهستان بشرویه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بشرویه با اشاره به حادثه گم شدن دو کویرنورد در بشرویه گفت: ساعت چهار بعد از ظهر شنبه از طریق آتش‌نشانی بشرویه به ما خبر رسید که دو کویر‌نورد غیرحرفه‌ای در عمق کویر بشرویه گم ‌شده‌اند و از موقعیت آنها نیز اطلاع دقیقی در دست نیست.
محمد فرقانی ادامه داد: به این ترتیب گروه آشنا با کویر بشرویه تشکیل شد و گروه با یک دستگاه ماشین مجهز به دستگاه وینچ عازم کویر شد.
وی با اشاره به اینکه امداد‌رسانی کویر در شب بسیار سخت و امکان شناسایی ناممکن است، ادامه داد: با استفاده از ارتفاع چراغ چشمک زن گمشده‌ها را ردیابی کردیم و با پیشروی در کویر به مسافت هشت کیلومتر در جایی که هیچ مسیر رفت و آمدی نداشت موفق به نجات دو کویرنورد گرفتار شده در کویر شدیم و در مرحله دوم نیز با استفاده از دستگاه جی پی اس و قطب‌نمای دیجیتال کار پیدا کردن مسیر برگشت و انتقال کویرنوردان انجام شد.
سرپرست باشگاه امداد کوهستان بشرویه با اشاره به وسعت و طبیعت ناشناخته کویر تاکید کرد: حضور در کویر و پرداختن به این ورزش مستلزم آشنایی با این ورزش و همراه داشتن آشنای کامل به محیط کویر است.
فرقانی با اشاره به برگزاری چندین دوره همایش ملی کویرنوردی در بشرویه ابراز داشت: حضور امدادگران و کویرنوردان آشنا به منطقه سبب اطمینان خاطر برای برگزاری این چنین همایش‌ها و نجات گرفتاران در کویر در صورت لزوم است.
رئیس اداره ورزش و جوانان بشرویه نیز در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: به لطف الهی این بار و با کمک امدادگران این دو کویرنورد به سلامت از کویر بیرون آمدند، ولی هرگونه حضور در کویر باید با آگاهی و همراهی متخصصان کویر‌نوردی باشد.
محمد‌رضا کیانی این شرایط را در کویر بشرویه حادتر دانست و متذکر شد: با توجه به هوای سرد این موقع از سال هر  شرایط می‌توانست به صورت ناراحت کننده‌تری رقم بخورد.    
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول