اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت شرکت گاز صورت گرفت؛

گازرسانی به 3 روستای صعب‌العبور کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: رئیس اجرای طرح‌های شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات عبور خط انتقال گازرسانی به روستاهای گردوه، ساران و بتاری بخش کبگیان شهرستان دنا از بستر رودخانه بشار با موفقیت انجام شد.

گازرسانی به 3 روستای صعب‌العبور کهگیلویه و بویراحمد
علی‌بخش احسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج  اظهار داشت: گازرسانی به روستاهای شهرستان دنا به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر و کوهستانی بودن منطقه با دشواری صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه عملیات گازرسانی به بسیاری از این روستاها مستلزم عبور از مناطق کوهستانی و رودخانه‌ها است، افزود: در سال جاری به دلیل بارش فراوان، جاری شدن سیلاب‌های بخش دنا و بالا آمدن آب، عملیات انتقال گاز از بستر رودخانه‌ها با مشکل مواجه شده است.
احسانی با اشاره به مشکلات عدیده در فصل سرد در خصوص گازرسانی به این مناطق بیان داشت: با تلاش همکاران، برنامه‌ریزی انجام شده و با گردآوری تجهیزات و ماشین آلات موردنیاز، عملیات انتقال گاز به این روستاها با موفقیت انجام شد.
رئیس اجرای طرح‌های شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این خط سه روستای گردوه، ساران، بتاری با جمعیتی بالغ بر هزار و 400 نفر و تعداد 300 خانوار را پوشش می‌دهد، تصریح کرد: پروژه گازرسانی به این روستاها هزینه‌ای بالغ بر 2میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است.
وی افزود: گازرسانی روستایی نیاز به معبر مناسب دارد، اما بافت بسیاری از روستاهای ما مناسب نیست و مردم باید برای اجرای طرح‌های گازرسانی همکاری لازم را با بنیاد مسکن داشته باشند و معابر خود را مطابق طرح‌های هادی روستایی بازگشایی کنند.
احسانی افزود: تا امروز حدود 300 روستا در استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و در صورتی که روستاهای ما طرح هادی خود را به موقع اجرا می‌کردند، بیش از 500 روستای گازدار داشتیم و این موضوع لزوم همکاری مردم در اجرای طرح هادی را نمایان می‌سازد.
این مسئول خاطرنشان کرد:‌ دولت مصمم به گازرسانی به مناطق محروم و صعب‌العبور بوده و در شش سال گذشته نشان داده که بیش از گذشته نسبت به خدمات‌رسانی به چنین نقاطی مصمم است که در استان کهگیلویه و بویراحمد اکنون شاهد این موضوع هستیم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول