اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل خبرگزاری فارس:

اگر شیب حرکت دولت همین باشد، آینده خاتمی در انتظار احمدی‌نژاد است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل خبرگزاری فارس گفت: اگر شیب حرکت دولت همین باشد، آینده خاتمی و دولتش در انتظار احمدی‌نژاد است.

اگر شیب حرکت دولت همین باشد، آینده خاتمی در انتظار احمدی‌نژاد است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید نظام‌الدین موسوی در جمع فعالان رسانه‌ای هرمزگان با بیان اینکه کماکان تکلیف آرایش انتخاباتی مجلس نهم مشخص نیست، اظهار داشت: آرایش سیاسی کشور بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری و فتنه 88 دستخوش تغییرات اساسی شده است.
وی افزود: پس از انتخابات 88 بین طیفی که با نام طیف اصولگرای شناخته می‌شد شاهد دسته‌بندی‌هایی هستیم که بخش عمده‌ای از طیف‌های رسمی اصولگرا را جامعتین تشکیل می‌دهد.
مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه در ماه‌های اخیر بحث‌های مختلفی برای پیوستن جبهه پایداری به جبهه متحد شده است اما تاکنون این امر اتفاق نیفتاده است.
موسوی با اشاره به آخرین وضعیت ارتباط این دو جبهه افزود: برخی از شنیده‌ها حاکی از شروط گذاری‌ها در بین این دوجبهه است که انتظار می‌رود در صورت پذیرفته شدن شروط، این دو جبهه نیز به هم بپوندند.
وی ادامه داد: احتمال آن می‌رود که جبهه‌هایی همانند جبهه ایستادگی که گفته می‌شود نزدیک به محسن رضائی است، نیز تاقبل از انتخابات فعال شود.
به گفته موسوی جریان نزدیک به احمدی‌نژاد نیز در حال فعالیت خاموش با تکیه بر امکانات و ظرفیت‌هایی خاص است.
این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه جبهه متحد، شاکله اصلی اصولگرایان در انتخابات پیش روی است، افزود: طیف‌ها و گروه‌های یاد شده در واقع با نام اصولگرایی در انتخابات حاضر می‌شوند.
وی همچنین یادآور شد: در طیفی که قبلا اصلاح‌طلب نامیده می‌شد نیز پس از انتخابات و حوادث آن تغییراتی اساسی رویداده است.
موسوی در این راستا اضافه کرد: درحال حاضر جریاناتی از نمایندگانی از این طیف در مجلس حضور دارند که تاکید بر اصلاح‌طلب بودن خود داشته و خواهان حضور فعال در انتخابات هستند.
وی ادامه داد: در بین جریاناتی همانند جریانات منصوب به موسوی جریان‌های رادیکال نیز که بعد از انتخابات ریاست جمهوری به نوعی "کافه بهم زن" بودند نیز محل دعواست و بر طبل عدم حضوردر انتخابات می‌کوبند.
موسوی بیان داشت: طیف دیگری از اصلاح‌طلبان نیز همانند طیف خاتمی هستند که معتقد به حضور در انتخابات‌ هستند.
وی گفت: این طیف حرفشان این است که باید در انتخابات نظام حضور داشته باشند تا کماکان در عرصه بمانند و به حاشیه رانده نشوند.
به گفته موسوی جریاناتی همانند جریان خاتمی جنبش سبز را قبول نداشته و معتقد به رفتارهای قانونی هستند.
مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه ظاهر امر پیرامون شرکت اصلاح طلبان در انتخابات بر شرط و شروط گذاری است، ابراز داشت: جریان سیاسی موسوم به اصلاح‌طلب به دلیل عدم پایبندی به قانون، پس از انتخابات سال 88 تمام ظرفیت‌های خود را سوزاند.
وی در همین راستا افزود: میرحسین موسوی قبل از برگزاری انتخابات دو جمله معروف در مورد قانون داشت که یکی از آنها این بود «احمدی‌نژاد قانون را دور می‌زند» و دیگری نیز این بود که «قانون بد بهتر از قانون‌شکنی است».
موسوی یادآور شد: این در حالی است که بخش اعظمی از اصلاح طلبان پس از اعلام آرا با حضور در خیابان‌ها و اغتشاشات و ساماندهی طرفداران خود در پیشگاه ملت به عنوان بزرگترین قانون شکنان نام گرفته‌اند.
به گفته این فعال رسانه‌ای اصلاح طلبان به نحوی دچار رادیکالیسم کور شدند و خود نیز بر این اشتباه واقفند.
موسوی افزود: این جریان خیلی قدرتورود به انتخابات را ندارد چرا که بدنه اجتماعی آن رو به اضمحلال است.
وی بیان داشت: ‌جریان انتخابات به نفع اصولگرایان خواهد بود که نه به عنوان یک جریان بلکه به شکل یک گفتمان.
مدیرعامل خبرگزاری فارس همچنین در پاسخ به سئوالی گفت: جریان انحرافی بیش از آنکه شهرتش محصول برخورداری از یک تفکراغنایی و یک یک تئوری جذب کننده برخوردار باشد، زایش و ادامه حیات آن حاصل دومقوله چالش و درگیری است.
وی اضافه کرد: این جریان از اواسط دولت نهم و اوایل دولت دهم قدرت گرفت و به نحوی سخنگوی دولت شد.
موسوی ادامه داد: اگر مباحثی که امروز توسط جریان نزدیک به دولت مطرح می‌شود در دولت اصلاحات مطرح می‌شد هیچ جای تعجبی نبود.
وی بیان داشت: اگر گفته می‌شود انحراف، منظور انحراف از نظام و انحراف از شعارهای دولت احمدی‌نژاد است.
موسوی در همین راستا به ذکر چندین مثال روی آورد و گفت: خیلی‌ها معتقد بر این هستند که احمدی‌نژاد گفتمان انقلاب راد وباره به ریل اصلی خود برگرداند.
مدیرعامل خبرگزاری فارس یادآور شد: این در حالی است که مشاهده می‌شود جریان انحرافی با قرارگیری در برابر روحانیت و طرح شعار مکتب ایرانی نشانی از شعارهای محوری دولت ندارد.
وی افزود: همچنین در اوج بیداری اسلامی و تحولات منطقه، دولت احمدی‌نژاد ضعیف‌ترین دیپلماسی را دارد.
موسوی گفت: در این اوضاع شاه اردن را دعوت می‌کنند! به رئیس جمهور یمن نامه می‌نویسند و به عربستان سفر می‌کنند که این نشان دهنده دیپلماسی ضعیف دولت و عدم درک شرایط منطقه و جایگاه استراتژیک و حساس نظام در زمان حاضر است.
این فعال رسانه‌ای در عین حال با تاکید بر اینکه 80 درصد بدنه دولت را مسئولان متعهد و ولایی تشکیل می‌دهند، گفت: بروز مباحثی همانند اختلاس سه هزار میلیارد تومانی ناشی از آن است که در جاهایی از دولت درست عمل نشده است.
وی افزود: معتقدیم به لحاظ سیاسی و فرهنگی بخشی از دولت دچار انحراف شده است.
موسوی با اشاره به دوران ریاست‌ جمهوری خاتمی گفت: خاتمی ظرفیت خوبی برای نظام بود که متاسفانه به دلیل برخی از مسائل نتوانست از فرصت در اختیار استفاده لازم را داشته باشد.
وی ادامه داد: اگر شیب رفتاری دولت احمدی‌نژاد نیز به همین منوال کنونی بخواهد ادامه پیدا کند باید انتظار آن را داشت که آینده دولت کنونی همانند آینده دولت خاتمی شود.
موسوی در پاسخ به سئوالاتی درباره تحریم‌ها یادآور شد: خیلی نگران تشدید تحریم‌ها نیستیم به ویژه در شرایطی که به عنوان مثال خبر تحریم خرید نفت ایران به گوش می‌رسد چرا که شرایط و وضعیت اقتصادی آمریکا و اروپا به نحوی است که توان تحریم نفتی ایران را ندارند.
وی ادامه داد: کشورهایی که دچار بیماری اقتصادی هستند نمی‌توانند به راحتی ایران را از نظر نفتی تحریم کنند.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول