اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول خانه ادبیات حوزه هنری خبر داد:

برگزاری جشنواره چهارباغ ـ روایت اصفهان در بهمن‌ ماه

خبرگزاری فارس: مسئول خانه ادبیات تجسمی حوزه هنری گفت: از طرف خانه ادبیات حوزه هنری جشنواره داستان کوتاه با موضوع اصفهان و تحت عنوان چهارباغ ـ روایت اصفهان در بهمن‌ماه سال‌ جاری برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره چهارباغ ـ روایت اصفهان در بهمن‌ ماه
غلام حسین مردانیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: هر هفته از طرف کانون آفرینش داستان برنامه نقد و بررسی داستان در محل خانه هنرمندان برگزار می‌شود که این برنامه از اردیبهشت‌ماه تاکنون به جشنواره داستان کوتاه چهارباغ – روایت اصفهان اختصاص یافته است.
وی افزود: در این برنامه داستان‌های ایرانی و خارجی به ضرورت و به شکل موضوعی مورد بررسی قرار می‌گیرند بدین شکل که ممکن است چندین ماه برنامه به ادبیات آلمانی اختصاص یابد و با همکاری سفارت از چند نویسنده آلمانی نیز دعوت می‌شود در برنامه نقد و بررسی آثار خود حضور داشته باشند.
مسئول خانه ادبیات حوزه هنری با اشاره به اینکه در زمینه شناساندن فرهنگ اصفهان خلاهای زیادی وجود دارد، تصریح کرد: شهر اصفهان سرشار از افسانه‌ها، حکایات و تاریخ بسیار درخشان است اما داستان و رمان درباره اصفهان به تعداد انگشتان دست نیز نداریم.
وی اضافه کرد: بدین منظور تصمیم به برگزاری جشنواره چهارباغ روایت اصفهان گرفتیم که امیدواریم هر سال پربارتر از قبل ادامه یابد.
مردانیان در ادامه بیان داشت: این جشنواره در چهار زمینه فرهنگی، مذهبی، تاریخی و انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود و آثار باید در زمینه اصفهان باشند و جوایز نفیسی هم برای آن در نظر گرفته شده که فراخوان آن به زودی منتشر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اعضای کانون چندین ماه است در این زمینه مشغول فعالیت هستند، تاکید کرد: بدین منظور منابع اصفهان‌شناسی توسط کانون فراهم شده و سفرنامه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.
مسئول خانه ادبیات حوزه هنری ادامه داد: همچنین این افراد از مکان‌های تاریخی اصفهان دیدن کرده‌اند که از آن جمله دیدار از تخت‌ فولاد با حضور کارشناسان، دیدار از مجموعه فرهنگی حمام علی قلی آقا و خانه مشروطیت بوده است. همچنین برنامه داستان خوانی در رودخانه خشک زاینده‌رود پیش از جاری شدن آب و برنامه داستان خوانی با موضوع زاینده‌رود رودخانه جاری در کنار رودخانه زاینده‌رود را برگزار کردیم.
مردانیان اضافه کرد: افرادی که در این جلسات به داستان خوانی می‌پردازند باید از قبل داستان‌های خود را تحویل مسئول جلسه دهد و اما برای حضور در جلسات نقد و بررسی افراد باید عضو کانون باشند.
وی با اشاره به دیگر برنامه‌های خانه تجسمی ادبیات تصریح کرد: برنامه داستان خوانی عصری با داستان 15 سال است که یکی از روزهای آخرین هفته هر ماه در خانه هنرمندان برگزار می‌شود که حضور در این جلسات برای عموم آزاد است.
مسئول خانه ادبیات حوزه هنری افزود: امروز با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا برنامه عصری با داستان آذرماه کانون آفرینش داستان خانه ادبیات با عنوان یلدای داستان در خانه هنرمندان اصفهان از ساعت 18 تا 21 برگزار می‌شود.
به گزارش فارس، علاقه‌مندان برای حضور در برنامه‌های داستان و دیگر برنامه‌های خانه ادبیات حوزه هنری می‌تواند به نشانی خیابان آبشار، پارک ایثارگران، خانه هنرمندان مراجعه و یا با شماره 6624300 تماس بگیرند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول