اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز؛

کلنگ عملیات گازشهری بافق به زمین خورد

خبرگزاری فارس: پس از سال‌ها انتظار و پیگیری‌های مسئولان شهرستان بافق، کلنگ عملیات پروژه گازرسانی به بافق در شهرک مناجات به زمین خورد.

کلنگ عملیات گازشهری بافق به زمین خورد
به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، صبح امروز طی مراسمی با حضور معاون عمرانی استاندار، نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت گاز استان یزد، امام جمعه و فرماندار و جمعی از مسئولان ادارات و مردم شهرستان بافق، عملیات گازرسانی در این شهرستان به طور رسمی آغاز شد.
در حالی کلنگ عملیات گاز شهری بافق به زمین می‌خورد که سال‌هاست مردم این شهرستان در انتظار تحقق قول‌های مسئولان در این زمینه هستند و گازرسانی به بافق از خواسته‌های دیرینه و به‌حق مردم این شهرستان است.
گازرسانی به شهرستان بافق از جمله مصوبات دور اول سفرهای استانی هیئت دولت به استان یزد است که در اسفندماه 1385 به تصویب رسید ولی تاکنون اقدام موثری انجام نشده بود و این در حالی است که سهمیه سوخت فعلی این شهرستان برای جبران سرما کافی نیست.
همچنین پیگیری‌های زیادی از سوی مسئولان استانی، نماینده شهرستان و مسئولان شهرستان صورت گرفته است که بر انجام پروژه سرعت بخشیده است.
به گفته مسولان مربوطه به منظور تسریع در امر گازرسانی به بافق، شبکه داخلی به سه فاز تقسیم شده که فاز اول شبکه شهری طراحی شده و امروز آغاز شد.
فاز اول شبکه داخلی شامل اجرای حدود 60 کیلومتر خط تغذیه و توزیع، نصب ایستگاه تقلیل فشار (TBS) و یک‌هزار و 300 علمک است که تقریبا 2هزار و 100 خانوار بافقی از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.
هزینه برآوردی اجرای فاز اول شبکه داخلی 3 میلیارد و 500 میلیون ریال است که شامل 14هزار و 500 متر خط تغذیه، 45 کیلومتر شبکه توزیع و قابلیت پذیرش 2هزار و 100 خانوار و قابلیت نصب هزار و 300 انشعاب و نصب یک دستگاه TBS به ظرفیت 10هزار مترمکعب بر ساعت است.
حصارکشی ایستگاه تقلیل فشار بافق با ظرفیت 200 هزار متر مکعب بر ساعت با هزینه‌ای حدود یک میلیارد ریال به پایان رسیده و پیگیری برای تحویل زمین برای ساخت سه ایستگاه TBS و ساختمان اداری داخل شهر ادامه دارد.
پس از سال‌ها پیگیری و انتظار، پیمانکار خط انتقال گاز یزد به بافق توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران انتخاب شده و عملیات اجرایی این پروژه نیز به زودی آغاز می‌شود.
به گزارش فارس، فرماندار شهرستان بافق، جمعیت این شهرستان را بالای 40 هزار نفر اعلام کرده است که 12 هزار خانوار را شامل می‌شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول