اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ایجاد فضای تخریب و کاهش مشارکت مردم حربه دشمن برای ایجاد چالش امنیتی‌

نقوی: رفتار کاندیداها باید تحت نظارت کامل باشد/ تحریم انتخابات کار ضدانقلاب است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ‌ایجاد درگیری بین نامزدها، ایجاد فضای تخریب، تهمت و افترا و کاهش مشارکت مردم را حربه‌های دشمن برای ایجاد چالش امنیتی در انتخابات برشمرد و تأکید کرد که رفتار کاندیداهای انتخابات مجلس باید تحت نظارت و کنترل کامل باشد.

نقوی: رفتار کاندیداها باید تحت نظارت کامل باشد/ تحریم انتخابات کار ضدانقلاب است
سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به انتخابات مجلس نهم و ترفندهای دشمنان برای ایجاد چالش امنیتی در کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سفر به کرمانشاه فرمودند "انتخابات باید پشتوانه امنیت ملی کشور باشد" لذا این نشان می‌دهد که انتخابات مجلس نهم باید از لحاظ پشتوانه امنیت کشور و چالش‌های امنیتی به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: این موضوع از این جهت حائز اهمیت است که دشمنان در انتخابات گذشته نیز تلاش کردند با ایجاد ناامنی انتخاباتی در کشور، انتخابات را به یک بحران تبدیل کنند و موفق نیز شدند و فتنه 88 به وجود آمد بنابراین با توجه به این تجربه حتما دشمنان داخلی و خارجی کشور برنامه‌ریزی می‌کنند تا در انتخابات مجلس نهم نیز همین بحران‌ها و همین نوع فتنه‌ها را ایجاد کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین تصریح کرد:‌ دشمنان با استفاده از حربه‌هایی از جمله ایجاد درگیری بین نامزدها، به وجود آوردن فضای تخریب، تهمت و افترا و همچنین دلسرد کردن مردم برای حضور در انتخابات سعی می‌کنند انتخابات را به یک چالش امنیتی تبدیل کنند.

نقوی‌حسینی اضافه کرد: دشمنان سعی می‌کنند با ایجاد فضای تهمت‌ها، اهانت‌ها، درگیری‌ها و منازعات غیراخلاقی، از سویی بین نامزدها، ‌جریان‌ها و گرایشات مختلف درگیری ایجاد کنند و از سوی دیگر سبب دلسردی و عدم مشارکت مردم در انتخابات شوند.

وی با بیان اینکه دشمنان دو هدف عمده را برای ایجاد چالش امنیتی در کشور دنبال می‌کند، تاکید کرد: ایجاد منازعه بین جریان‌ها و نامزدها که موجب دلسردی مردم از حضور در انتخابات می‌شود و همچنین فتنه‌انگیزی و فضای تخریب و تهمت دو راهکار دشمنان برای ایجاد ناامنی انتخاباتی است که باید تمام مسئولین، ‌مردم و رسانه‌ها به این موضوع توجه کنند.

این نماینده مجلس راهکار مقابله با این حربه‌های دشمنان را تشویق مردم و ایجاد نشاط و امید در بین جامعه برای مشارکت در انتخابات و جلوگیری و پرهیز از سیاه‌نمایی، تهمت و افترا دانست و تاکید کرد: باید از هرگونه اظهارنظر و اقدام که سبب ایجاد تنش در حوزه‌های انتخابیه ‌شود، به طور جدی پرهیز کرده و فضا را برای حضور مردم در پای صندوق‌های رای ایجاد کنیم.

نقوی حسینی نقش دستگاه‌های نظارتی و اجرایی را در این میان با اهمیت برشمرد و گفت: این دستگاه‌ها باید رفتار نامزدها و احزاب سیاسی را تحت کنترل کامل داشته باشند و بر آنها نظارت کنند تا اقدامی خارج از قانون انجام نشود.

وی نظارت بر تبلیغات زودهنگام و جلوگیری از اینگونه اقدامات و همچنین نظارت و توجه بر هزینه‌های خارج از عرفی که صورت می‌گیرد، را ضروری برشمرد و تاکید کرد: با توجه به این نکات، با نظارت جدی می‌توان انتخابات باشکوهی داشته باشیم که سبب تقویت نظام و حضور یک مجلس مقتدر و کارآمد باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سخنانی راجع به تحریم انتخابات از سوی برخی جریان‌های سیاسی گفت: زمانی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند "انتخابات باید پشتوانه امنیت ملی کشور باشد"، هیچ نیرو، گروه، جریان و شخصیت دلسوز نظام و انقلاب انتخابات را تحریم نمی‌کند.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه تحریم انتخابات کار گروه‌های ضد انقلاب است، گفت: کسانی که با نظام، انقلاب، کشور و ملت در تعارض هستند، سخن از تحریم انتخابات می‌زنند و گروه‌های خودی و نیروهای درون نظام و جریانات فکری فعال در مدار نظام جمهوری اسلامی حرفی از تحریم انتخابات نمی‌زنند.

وی افزود: بنابراین بعید به نظر می‌رسد که گروه، جریان و حزبی خود را داخل نظام بداند و طرفدار انقلاب باشد و همچنین بخواهد در چارچوب قانون اساسی فعالیت سیاسی کند و بعد بیاید انتخابات را تحریم کند چراکه چنین چیزی قابل تصور نیست.

این نماینده مردم ورامین در مجلس به تمام جریان‌ها، گروه‌ها و احزاب توصیه کرد، تا صحبت از تحریم انتخابات نکنند و خاطرنشان کرد: بحث تحریم سخن ضد انقلاب و نیروهای مقابل نظام است که در زمان نزدیکی به هر انتخاباتی آن را مطرح می‌کند.

نقوی حسینی با تاکید بر هوشیاری مسئولین و رسانه‌ها برای دچار نشدن به فتنه 88 گفت: مسئولین و همچنین رسانه‌ها باید برای انتخابات مجلس یک استراتژی تبلیغاتی و رسانه‌ای را دنبال کنند همچنین بر روی رفتارهای خود نظارت کنند تا اظهارنظرها، گزارشات، فعالیت‌های اجتماعی، برگزاری اجتماعات و هر فعالیتی که در حوزه انتخابات اثر می‌گذارد، پیام‌آور تفرقه، منازعه و کشمکش‌های بی‌حاصل و حاشیه‌پرداز نباشد.

وی همچنین تصریح کرد: با نظارت، توجه، وحدت و یکپارچگی می‌توانیم یک رقابت سالم و حضور و مشارکت با نشاط مردم را در پیش داشته باشیم.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول