اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای سیستان‌وبلوچستان خبر داد:

تصفیه 14 هزار مترمکعب فاضلاب در زابل

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان گفت: روزانه در شهرستان زابل، 14 هزار مترمکعب فاضلاب تصفیه می‌شود.

تصفیه 14 هزار مترمکعب فاضلاب در زابل
محمدرضا کرمی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: روزانه 14 هزار مترمکعب فاضلاب در شهرستان زابل پس از تصفیه به چرخه مصرف باز گشته و به مصارف کشاورزی می‌رسد.
وی افزود: طول شبکه فاضلاب زابل 197 کیلومتر بوده و تاکنون 16 هزار انشعاب در زابل به متقاضیان واگذار شده است.
مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان بیان داشت: با بهره‌برداری از شبکه فاضلاب زابل، جمعیتی بالغ بر 78 هزار نفر از مزایای این طرح بهره‌مند هستند.
کرمی‌نژاد ادامه داد: مساحت این تصفیه خانه 64 هکتار است.
وی گفت: فاضلاب شهرستان زابل به روش "برکه تثبیت " تصفیه شده و پساب خروجی مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست و مطابق با استاندارد های این سازمان است.
مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: وجود شیب در زمین‌های این شهرستان موجب شده تا تعداد 9 ایستگاه پمپاژ به منظور انتقال به تصفیه خانه در مسیر تعبیه شود.
کرمی‌نژاد افزود: با بهره‌برداری از شبکه فاضلاب پنج شهر استان، تا سال آینده بیش از 75 هزار مترمکعب فاضلاب پس از تصفیه به چرخه صنعت و کشاورزی بازگردانده می‌شود.
وی اضافه کرد: اجرای این طرح نقش مهمی در جمع‌آوری بهداشتی و حفاظت از آب‌های زیرزمینی دارد.
مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان گفت: در همین راستا تکمیل شبکه فاضلاب شهرهای زاهدان، زابل، زهک، چابهار و کنارک با جدیت در حال احداث است.
کرمی‌نژاد بیان کرد: در حال حاضر فاز نخست شبکه فاضلاب شهری زاهدان و زابل وارد مدار شده و شبکه فاضلاب شهری چابهار نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی یادآور شد: عملیات احداث شبکه فاضلاب شهرستان زهک از ابتدای سال‌جاری آغاز شده و عملیات احداث شبکه فاضلاب شهر ایرانشهر نیز از سال آینده در استان آغاز خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ظرفیت جمع‌آوری پساب در شبکه فاضلاب زاهدان، زابل، چابهار و کنارک به ترتیب 46 ،16، 8 و 5 هزار مکعب در شبانه‌روز است.
کرمی‌نژاد ادامه داد: در مجموع 75 هزار مترمکعب فاضلاب پس از تصفیه به منظور مصارف صنعتی و کشاورزی در استان وارد چرخه مصرف خواهد شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول