اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سردار وحیدی در همایش آماد و پشتیبانی نزاجا:

نحوه بهره‌برداری از تسلیحات بسیار مهمتر از حجم آن است

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: نحوه بهره‌برداری از تسلیحات بسیار مهمتر از حجم آن است، مانند اقدام شهید دوران که با یک بهره‌برداری بسیار مناسب یک دستاورد بزرگ استراتژیک داشت.

نحوه بهره‌برداری از تسلیحات بسیار مهمتر از حجم آن است
به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش آماد و پشتیبانی نزاجا در ۸ سال دفاع مقدس که صبح امروز شنبه در محل فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، گفت: شاید در حوزه آماد دوران دفاع مقدس کمتر کار شده باشد، در صورتی که این حوزه بسیار مهم است و امیدوارم کتاب‌های فراوانی در این حوزه نوشته شود و در نیروهای مسلح به کار گرفته شود.

وی افزود: بدون بررسی حوزه آماد، بررسی جنگ مقدور نیست و جنگ‌های بزرگ جنگ‌هایی است که آمادهای بزرگ در آن صورت گرفته است و البته برخی معتقدند انقلاب در امور نظامی بدون انقلاب در امور آمادی امکانپذیر نیست.

وحیدی در ادامه تصریح کرد: یکی از علمی‌ترین بررسی‌هایی که در دافوس صورت می‌گیرد در حوزه آماد است.
 
وی با بیان اینکه امروز در یک فضای جدیدی از نبردها قرار داریم، گفت: نبردی که در ۸ سال دفاع مقدس داشتیم دستمایه‌ای برای آماده شدن در برابر نبرد آتی و تهدیدات رژیم آمریکا و رژیم صهیونیستی است و در منطقه تهدیدی به آن ترتیب سراغ نداریم که علیه جمهوری اسلامی ایران وارد عمل شود.

وزیر دفاع ادامه داد: وقتی تهدید را رژیم آمریکا گرفتیم بحث نبرد نامتقارن پیش می‌آید. در جنگ نامتقارن ما توازن را نه بر اساس توازن قوا بلکه بر اساس توازن خطر بنا می‌گذاریم و بایستی بر اساس نوع تعریفی که از جنگ نامتقارن داریم استراتژی را به گونه‌ای تنظیم کنیم که بتواند جوابگو باشد.

وی افزود: اگر دکترین مناسب و طراحی عملیاتی خوبی را نتوانیم بدست آوریم قدرت مقابله را نخواهیم داشت. هر نبردی مبتنی بر قدرت طراحی، دکترین مناسب، پیش بینی تاکتیک‌های لازم و بر اساس آن پیش بینی داشتن جنگ افزارهای لازم است و اینها لازمه یک نگاه آمادی بسیار خوب است.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: حوزه جنگ ما با دشمن حوزه نبردی است که دشمن در آن نقطه قوت نداشته باشد و این از خصوصیات جنگ نامتقارن است. هرچه نقاط عدم تقارن بیشتر باشد زمینه پیروزی نیز بیشتر خواهد شد.

وحیدی با اشاره به حوزه‌های جدید جنگ، اظهار داشت: حوزه‌هایی که برای جنگ‌های امروزی طراحی شده ناشی از نوع نگاه به نیروهای آینده است مانند جنگ الکترونیک که فضایی است که قالب بر صحنه‌های نبرد امروزی است.

وی ادامه داد: باید شناسایی‌مان را نسبت به حوزه‌های مختلف افزایش دهیم تا سپس ببینیم دشمن در کدام حوزه قوی و در کدام حوزه ضعیف است.
 
وزیر دفاع تأکید کرد: بخش زیادی از جنگ نامتقارن متأثر از قدرت نرم افزاری است که ناشی از قدرت تفکر و خلاقیت افراد است و با داشتن نوع نگاه آمادی مناسب ما مبتکر صحنه نبرد خواهیم بود.
 
وحیدی با بیان اینکه در صنایع وزارت دفاع بحث هسته‌های نوآوری را دنبال می‌کنیم، گفت: هسته‌های نوآوری متشکل از نیرو ، صنعت و اضلاع دیگر علمی است این هسته‌های نوآوری با انداختن یک نورافکن به زوایای پنهان آنها را روشن می‌کند و کار، فکر، محصول و تاکتیک جدید را بدست می‌آورند و به دنبال این هستیم تا این هسته‌ها را هرچه قویتر شکل دهیم.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: پاسخ‌های الکترونیکی و تکنولوژیکی در همه نقاط کافی نیست و در اینجا پاسخ‌های دکترینی به ما کمک می‌کند تا ضعف‌های پاسخ‌های تکنولوژی را پوشش دهیم. البته قدرت معنوی و روحیه نیز به عنوان راهبرد برترساز از مسائل اصلی ماست و نمی‌توانیم جنگ متقارن را بدون توجه به این مسئله طراحی کنیم.

وی با بیان اینکه حجم تسلیحات مهمتر از نحوه بهره برداری از آن نیست، تأکید کرد: نحوه بهره‌برداری از تسلیحات بسیار مهمتر از حجم آن است، مانند اقدام شهید دوران که با یک بهره‌برداری بسیار مناسب یک دستاورد بزرگ استراتژیک داشت.

وحیدی افزود: به دلیل اینکه رابطه پایان ناپذیری بین جنگ، جنگ افزار و آماد وجود دارد مفاهیم این آموزه را باید در قالب یک واحد ارائه کنیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز آماد بسیار پیچیده‌تر از گذشته است، تصریح کرد: پیچیدگی تسلیحات بر پیچیدگی توان نیروهای ما تأثیرخواهد گذاشت.

وی در خصوص نکات مهم حوزه آماد گفت: کیفیت و پایداری آماد، دستاوردها و فناوری‌های روز و خلق تاکتیک‌های جدید از نکات مهم در آماد است تا از قابلیت‌های تجهیزات به طور کامل استفاده کنیم زیرا جنگ های امروزی پیچیده‌تر از هر زمانی شده است.

وحیدی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: سازمان صنایع دفاع تقریبا تمام فعالیت‌هایش در خدمت نیروی زمینی و این حوزه است.

وی با اشاره به شرایط فعلی جهان و روابط آمریکا با دیگر کشورها، گفت: آمریکایی‌ها هر کشور دیگری را تهدید کنند همه استراتژی آن کشور به هم می‌ریزد و بسیاری از تصمیماتشان تغییر می‌کند و این مربوط به کشورهای دست دو و سه نیست بلکه کشورهای دست اول نیز در مقابل آمریکا اینگونه‌اند ولی اینکه جمهوری اسلامی ایران در مقابل تهدیدات آمریکا ایستاده، یک دستاورد الهی و ناشی از روحیه قوی و اراده‌های مستحکم نیروهای مسلح است.

وزیر دفاع  تأکید کرد: نیروهای مسلح و به خصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز آماده‌تر، مستحکم‌تر و قوی‌تر از همیشه در صحنه حاضرند.

وحیدی در پایان اظهار داشت: ایران در مقابل قدرتمندترین قدرت مادی ظاهری در طول زمان ایستاده و در مقابل آن حرف‌هایش را می‌زند و از منافعش دفاع می‌کند و در صحنه‌های متفاوتی حتی دشمن را شکست می‌دهد و موضوع پهپاد آمریکا صحنه نبردی بود که دنیا فهمید جمهوری اسلامی خیلی جدی در صحنه نبرد واقعی می‌تواند حرف‌هایش را بزند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول