اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران:

واحد امور بین‌الملل مسجد مقدس جمکران آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران از آغاز به کار رسمی واحد امور بین‌الملل در این مسجد خبر داد.

واحد امور بین‌الملل مسجد مقدس جمکران آغاز به کار کرد
ابراهیم صدوقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه این مسجد شریف هر هفته میزبان ارادتمندان و شیفتگان حضرت ولی عصر(عج) است، افزود: با توجه به حضور کاروان‌های زیارتی از کشورهای مختلف، واحد روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، با فعال کردن واحد امور بین الملل، سعی در ارائه سرویس‌های خدماتی و راهنمایی به زائران غیرایرانی کرده است.
وی افزود: پس از فعال کردن گروهی از خادمان افتخاری متخصص و مسلط به زبان‌های خارجی، تاکنون بیش از40 مورد راهنمایی فرهنگی و اطلاع رسانی به کاروان‌ها و زائران غیر ایرانی مسجد مقدس جمکران انجام شده است.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: تاکنون خدمات‌رسانی به زائران کشورهایی از جمله انگلیس، فرانسه، کانادا، پاکستان، اندونزی، کشورهای عربی و... از سوی این گروه‌ها انجام شده است.
وی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های این واحد، برگزاری دوره‌های آموزش مهدویت به زبان اردو به کاروان‌های پاکستانی است که به مسجد مشرف می‌شوند، ابراز داشت: در این راستا بعد از تشرف کاروان زائران پاکستانی، کلاس آموزشی مهدویت در این مکان شریف با بهره گیری از اساتید مهدویت اردو زبان در موضوعات مهدویت و انتظار و آشنایی با مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود که تا کنون 12 دوره آموزشی در این خصوص برگزار شده است.
صدوقی در خصوص لزوم راه اندازی واحد امور بین الملل در مسجد مقدس جمکران اظهارداشت: روابط عمومی مسجد مقدس جمکران در راستای شرح وظایف خود، مسئولیت اطلاع رسانی و راهنمایی همه زائران مسجد را برعهده دارد و از این رو فعالیت واحد بین الملل که اخیرا کار خود را به طور رسمی آغاز کرده است، از ضروریات بود.
وی گفت: در این راستا با سازماندهی خادمان افتخاری که از کشورهای مختلف هستند، سعی شد با استفاده از توانمندی آنان، خدمات اطلاع رسانی و راهنمایی مناسبی در اختیار علاقمندانی که از کشورهای مختلف به مسجد مقدس جمکران مشرف می‌شوند، ارائه کنیم.
مدیر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران افزود: در این راستا بروشورهایی برای بیان تاریخچه این مکان مقدس، آداب عبادت و بیان وظایف متنظران حضرت ولی عصر (عج) در زمان غیبت به زبان‌های مختلف از جمله انگلیسی، اردو، عربی و ترکی آذربایجانی منتشر شده است که در اختیار زائران خارجی قرار می‌گیرد.
صدوقی خاطر نشان کرد: با توجه به فعالیت‌های دشمنان فرهنگ اصیل مهدوی و ایجاد شبهه در خصوص این مکان شریف، امیدواریم با همکاری مراکز و سازمان‌هایی که در خصوص میهمانان غیرایرانی در استان قم مسئولیت دارند، بتوانیم در ارتباط با نشر فرهنگ غنی مهدویت گام‌های ارزنده‌ای برداریم.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول