اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش کامل فارس از سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویر‌احمد‌؛

احمدی نژاد: شعارهای مردم ایران هر روز علیه دشمنان کوبنده‌تر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور کشورمان گفت:‌ 32 سال شعار توخالی دادید و خیال کردید ملت نسبت به شما خوشبین می‌شوند دریغ از اینکه شعارهای مردم هر روز علیه شما کوبنده‌تر از دیروز است.

احمدی نژاد: شعارهای مردم ایران هر روز علیه دشمنان کوبنده‌تر می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمود احمدی‌نژاد در نخستین روز از سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع پرشور مردم یاسوج که از ساعت‌ها در ورزشگاه تختی این شهر از ساعات اولیه صبح منتظر استقبال از وی بودند اظهار کرد: مردم این استان و شهر یاسوج همواره تاریخ‌ساز بوده و از مومن‌ترین مردم ایران و جز وفادارترین‌ها هستند.
 وی افزود: نقش مردم این استان در دفاع از ملت و خاک ایران برجسته و همواره افتخار‌آمیز بوده است.
 رئیس‌جمهوری‌ گفت: مردم این استان در طول تاریخ برای ملت و فرهنگ ایران سرشار از رحمت، نعمت و مرهمت بوده‌اند.
 ‌وی عنوان کرد: خدمات ارزشمند مردم این استان در همه عرصه‌ها به انقلاب و نظام ستودنی است و سابقه آنها همیشه درخشان بوده‌ است.
 احمدی‌نژاد به ویژگی‌های شخصیتی پیامبر (ص) و امام ‌حسین(ع) اشاره کرد و ادامه داد: هر لحظه کربلا عبودیت و اخلاص است و امام حسین(ع) با همین اخلاص وجود خود را تقدیم پروردگار کرد.
 وی تصریح کرد: پیامبر قیام کرد تا پاکی و شرافت و اخلاص و عدالت را در جامعه گسترش دهد.
 رئیس جمهوری بیان کرد: انسان موحد هرگز آرام نمی‌گیرد و نمی‌تواند شاهد بی‌عدالتی و ظلم و قلدری صاحبان قدرت باشد.
 
* مؤمن واقعی در مقابل خائنان به بیت‌المال قد علم می‌کند
احمدی‌نژاد عنوان کرد: انسان مؤمن در برابر شیطان ‌صفتی می‌ایستد و پرچم توحید به دست می‌گیرد و همواره در مقابل کسانی که به فکر غارت بیت‌المال هستند قد علم می‌کند.
 رئیس جمهوری افزود: بالاترین نهی از منکر ایستادگی در برابر زورگویان و قدرت‌های فاسد است که انقلاب اسلامی ایران این مهم را از مکتب امام حسین فرا گرفته است.
 وی بیان کرد: امام حسین (ع) مظهر آزادگی و عزت بوده که در مقابل زور ایستاد و فریاد زد: «این حاکم فاسد من را در برابر دو انتخاب قرار داده، یا ذلت و یا کشته شدن."
 احمدی‌نژاد گفت: امام حسین (ع) درس تاریخی به بشریت داد و پرچم شهادت را بالا برد و فریاد هیهات من‌الذله سر داد.
 وی عنوان کرد: آنهایی که جای صالحان و حاکمان مصلح را در عالم گرفته‌اند به دروغ می‌گویند طرفدار آزادی، دین و اخلاق هستند.
 رئیس‌جمهوری کار امام حسین (ع) را نمونه و الگویی از ایستادگی در برابر زور دانست و تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر به معنای اصلاح یک جامعه و نهادینه کردن عدالت و حق است.
 احمدی‌نژاد تصریح کرد: قدرت‌های سلطه‌گر دنیا بدون شناخت ملت ایران، با لحن بی‌ادبانه با ما حرف می‌زنند در حالی که خود پایه‌گذار ترور و ناامنی در دنیا هستند.
 وی این موضوع را که اگر کارها برای خدا باشد در مسیر خدا و حق هستیم را یک نتیجه‌گیری اساسی از راه پیامبر و امام حسین دانست و اضافه کرد: انسانی که برای خدا و مردم کار کند هیچگاه مأیوس و پشیمان نمی‌شود و همیشه در دامان این ملت عزیز و شکست‌ناپذیر است.
 
* هر کس برای خدا کار کند جلوه‌ای از خدا می‌شود
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: همه ملت ایران و دنیا بشنوند اگر کسی برای خدا کار کند جلوه‌ای از خدا می‌شود و هرچه می‌بیند خدا است.
 وی راز ماندگاری حادثه کربلا را کار کردن برای خدا دانست و تاکید کرد: ملت ایران سر سوزنی در مقابل زورگویی‌ها و بی‌عدالتی‌ها کوتاه نمی‌آید.
 رئیس‌جمهوری گفت: برطرف کردن مشکل امروز جامعه بشری در پیروی از مکتب امام حسین است و اگر پیام مکتب امام حسین به جوامع بشری برسد قدر کرامت و قدرت خود را خواهد دانست.
 وی عنوان کرد: اگر مکتب حسین (ع) مورد توجه قرار گیرد همه قدرت‌ها از جمله آمریکا و اسرائیل در کمترین زمان ممکن نابود خواهند شد.
 احمدی‌نژاد گفت: هم اکنون فاسدترین و آدمکش‌ترین آدم‌های تاریخ بر مراکز بزرگ جهان مسلط شده و خون ملت‌ها را می‌مکند.
 رئیس جمهور ادامه داد: دشمن‌ترین دشمنان نسبت به بشریت بر جهان حاکم شده‌اند و کسانی که بیشترین ظلم را می‌کنند اکنون پرچم دموکراسی و حقوق بشر در دست گرفته و علیه ملت‌ها و انسان‌های آزاده توطئه می‌کنند.
 احمدی‌نژاد تصریح کرد: امروز روزی است که باید پرچم مکتب حسینی در جهان برافراشته شود چرا که با این پرچم می‌توان هر قدرتی را در هم شکاند.
 
* لحن صحبت مستکبران با مردم ایران بی‌ادبانه است
وی بیان کرد: استکبار بی‌ادبانه و توهین‌آمیز با ملت ایران صحبت می‌کند و با دروغ و بی‌شرمی ملت را به تروریسم بودن متهم می‌کند.
 احمدی‌نژاد تأکید کرد: کسانی که به ما اتهام می‌زنند که خود پایه‌گذار تروریسم هستند.
 وی افزود: کلام من نسبت به آنها این است که خجالت بکشید و با ما ملت‌ها از موضع قدرت صحبت نکنید.
 رئیس جمهوری گفت: شما در مقابل یک ملت بزرگ و تمدن‌ساز قرار گرفته‌اید خودتان را اصلاح کنید و بدانید راهی جز گفت‌وگو با ملت ایران ندارید.
 احمدی‌نژاد تأکید کرد: اگر این بی‌ادبی‌ها را ادامه بدهید و نخواهید به هر دلیل عزت و حقوق ملت ما را به رسمیت بشناسید به نمایندگی از این ملت می‌گویم که بدانید این ملت در برابر زیاده‌خواهی‌ها سر سوزنی عقب‌نشینی نمی‌کنند.
 رئیس جمهور تصریح کرد: خیال کردید می‌توانید نارضایتی ملت‌ها را مدیریت کنید و آدم‌های خود را بر دوش ملت‌ها سوار کنید.
 وی گفت: فکر می‌کنید اگر پیش‌روی مقطعی دارید در آینده جایگاهی در منطقه خواهید داشت، اما، بدانید که شما در دنیا هیچ جایگاهی ندارید و شکست شما در منطقه و در کل جهان حتمی است.
 احمدی‌نژاد در ادامه به سازندگی در کشور اشاره کرد و افزود: امروز مهم‌ترین کار دولت و ملت سازندگی است که باید ایران را به بهترین شکل ممکن بسازیم چرا که پیشرفت متعلق به ملت ایران است.
 
* دشمنی مستکبران با ایران به دلیل پیشرفت‌های ملت است
وی گفت: همه دشمنی‌ها به دلیل این است که ایران پیشرفت نکند و عدالت در آن محقق نشود و اگر بخواهیم ایران را متوازن بسازیم باید عدالت را سرلوحه کارها قرار دهیم.
 رئیس جمهوری تصریح کرد: همه استان‌ها و مناطق کشور اعم از برخوردار و غیر برخوردار باید از نعمت سازندگی برخوردار شوند که یکی از مهم‌ترین کارها ایجاد اشتغال و ریشه‌کن کردن بیکاری در کشور است.
 احمدی‌نژاد ادامه داد: همه امکانات اعم از منابع طبیعی، علم و دانش، اعتبارات و از همه مهم‌تر جوانان مستعد برای ایجاد اشتغال در کشور فراهم است.
 
* هر کس در راه اشتغال‌زایی سنگ‌اندازی کند خائن است
رئیس‌جمهوری افزود: همه باید دست به دست هم داده و در دولت و مجلس هر کس دلسوز کشور است به برنامه اشتغال‌آفرینی دولت کمک کرده و پشتیبانی خود را اعلام کند.
 احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: در حالی که 2.5 میلیون نفر جوان منتظر اشتغال و کار هستند همه باید از برنامه‌های اشتغال‌زایی دولت حمایت کنیم.
 رئیس جمهور با بیان اینکه هر کس به دنبال اشتغال جوانان در کشور است، دوست ملت بوده و هر کس دائم از نمی‌شودها سخن بگوید و مانع‌تراشی کند خیرخواه ملت نیست، عنوان کرد: این‌گونه افراد هرگز به فکر ملت نیستند و به دنبال پست و مقام خود می‌گردند.
 احمدی‌نژاد بیان کرد: همه پای کار بوده و در خدمت جوانان و مردم هستیم و زمینه کاری را فراهم کرده‌ایم تا مشکل بیکاری 2.5 میلیون نفر در کشور برطرف شود.
 رئیس ‌جمهوری با بیان اینکه هیچ مدیری حق ندارد گامی بر خلاف مسیر عدالت بردارد، گفت: استاندار این استان مأموریت دارد تا گوش مدیر متخلف را در کهگیلویه و بویراحمد بپیچاند.
 احمدی‌نژاد ‌اظهار کرد: نباید میان هیچ یک از جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد تفاوتی قائل شد.
* هر کس بین مردم تفاوت قائل شود جایی در این دولت ندارد
رئیس جمهوری خطاب به مردم این شهر افزود: در شهر شما اگر کسی پیدا شود که میان مردم فرقی بگذارد همه بدانند این فرد از دولت ما نیست و استاندار باید گوش وی را بپیچاند و از مجموعه دولت اخراج کند.
 وی بیان کرد: مبارزه با بیکاری یکی از مأموریت‌های اصلی ما است که شما مردم نیز باید دولت را در این راه یاری کنید و کمر همت ببندید.
 احمدی‌نژاد گفت: امیدوارم استان کهگیلویه و بویراحمد نخستین استانی باشد که برای همه جوانان شغل پیدا شده و بیکاری از اساس ریشه‌کن شده است.
 رئیس‌جمهوری ادامه داد: برخی جوانان در طول مسیر گفتند که مسائلی در استان وجود دارد اما، همه مردم بدانند که احمدی‌نژاد خادم شما است و من یک موی شما و طبقات پایین جامعه را به همه قدرت‌ها و کاخ‌نشینان عوض نمی‌کنم.
 احمدی‌نژاد، فدا کردن خود را برای مردم یک عهد دانست و تاکید کرد: با جان و دل برای مردم کار می‌کنم و هر کسی هر حرفی می‌خواهد بزند، این دولت پای مردم ایستاده است.
 رئیس‌ جمهوری اعطا تسهیلات، مجوزها، آموزش، زمین و هر حمایت لازم را از وظایف دولت دانست و بیان کرد: ما در انجام وظایف خود کوتاهی نمی‌کنیم و مطمئن هستیم که شما مردم نیز بر رسالت خود در ریشه‌کنی بیکاری عمل خواهید کرد.

*برای رسیدن به کمالات انسانی در برابر شیطان‌ها می‌ایستیم
 محمود احمدی‌نژاد در دومین روز از سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع پرشور مردم چرام در ورزشگاه این شهرستان اظهار کرد: خدای متعال برای همه انسان‌ها کرامت، عزت و کمال پسندیده است.
 وی ایستادگی و مقاومت را از مهم‌ترین شرط‌های رسیدن به کمال انسانی عنوان کرد و گفت: هر امر خیر و هر کار خیر و نیکی با موانعی روبه‌رو است.
 احمدی‌نژاد تصریح کرد: اگر ملتی بخواهد به استقلال باید به رتبه کمال و ارزش الهی و انسانی دست پیدا کند.
 رئیس جمهور با بیان اینکه رسیدن به کمال و استقلال آسان نیست افزود: شیطان‌ها، خائن‌ها، فرصت‌طلب‌ها، اشغالگران و مستکبران در برابر رسیدن به ملت‌ها و جوامع به استقلال ایستاده‌اند و در این زمینه دشمنی می‌کنند.
 احمدی‌نژاد بیان داشت: اگر ملتی می‌خواهد به استقلال برسد باید در برابر مشکلات ایستادگی و مقاومت کند وگرنه استقلال حاصل نمی‌شود.
 وی گفت: برای رسیدن به کمالات انسانی باید در برابر شیطان و شیطان‌ها ایستاد در مقابل آنها مقاومت کرد.
 رئیس قوه مجریه پیامبر اسلام را نمونه مبارز ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان و ایستادگی در برابر سختی‌ها عنوان کرد و گفت: پیامبر و اهل‌بیت او در مقابل سختی‌ها ایستادگی کردند و رسالت، توحید، عدالت و حقیقت را نجات دهند.
 وی با اشاره به قیام کربلا ابراز داشت: امام حسین(ع) مظهر مقاومت و ایستادگی در برابر ظالمان است و برای نجات عدالت و حقیقت همه اهل‌بیت با او همراهی کردند.
 احمدی‌نژاد عنوان داشت: خداوند آنچنان پیروزی به امام حسین(ع) عنایت می‌کند که پیام او در کربلا ‌همیشه جاویدان مانده است. امام حسین(ع) با مقاومت خود توحید و عدالت را نجات داد و این رمز پیروزی امام حسین(ع) است.
 این مقام عالی اجرایی کشور تصریح کرد: ملت ایران و مردم چرام عاشق امام‌حسین(ع) و اهل افتادگی و مقاومت هستند.
 احمدی‌نژاد افزود: به واسطه این ایستادگی ملت ایران استقلال، شرف و سرزمین ما حفظ شده است.
 وی بیان داشت: به واسطه همین ایستادگی و مقاومت ملت ایران است که اکنون ایران اسلامی هسته‌ای است و ماهواره دارد و در بسیاری از علوم گوناگون پیشتاز است.
 احمدی‌نژاد ایران را کشوری مستقل و شکست‌ناپذیر عنوان کرد و افزود: ملت ایران درس مقاومت و پیروزی را از امام حسین(ع) فرا گرفته‌اند.
 عالی‌ترین مقام اجرایی کشور با اشاره به روند توسعه و سازندگی در کشور افزود: امروز باید ایران را بسازیم همه جای ایران باید براساس عدالت ساخته شود.
 وی افزود: همه مردم ایران عزیز هستند و هر کسی که در گذشته مورد بی‌مهری و بی‌عدالتی قرار گرفته شده است امروز باید عزیزتر باشد و این معنای عدالت است.
 رئیس جمهور تصریح کرد: امروز باید ایران را با همدلی و یکدلی بسازیم تا همه جای ایران پیشرفت کند.
 وی ابراز داشت: ساختن نیازمند کار، ایستادگی، خستگی‌ناپذیر است و ساختن حوصله، صبر و مقاومت می‌خواهد.
 احمدی‌نژاد ادامه داد: مطمئن هستم در دوره سازندگی مردم چرام به خاطر روحیه مقاومت و ایستادگی به الگویی در ایران اسلامی تبدیل خواهند شد.
 وی عنوان داشت: در دوره سازندگی یکی از مهم‌ترین کارها ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان عزیز کشور است.
 احمدی‌نژاد با اشاره به توانمندی‌ها و استعدادهای چرام افزود: دولت در زمینه اشتغالزایی حمایت می‌کند و مردم با همدلی و یکدلی حرکت کنند تا بتوانیم با فعال کردن معادن، کارخانه‌ها و مزارع چرام این شهرستان را آباد کنیم.
 وی ادامه داد: وزیر صنعت و معدن از طرف دولت مامور خواهد شد تا با کارشناسی مراحل اجرایی کردن معدن فسفات در چرام را دنبال کند.


*ملت ایران در مبارزه با ظالمان و مستکبران خسته نمی‌شود
محمود احمدی‌نژاد در جمع مردم شهرستان کهگیلویه در مرکز شهر دهدشت با طرح این سئوال از مردم که از چه موقع در این مکان حضور دارید، اظهار کرد: ملت ایران هیچگاه خسته نمی‌شود. چرا که به اندازه یک تاریخ در مقابل استکبار ایستاده و خسته نشده است و در طول 32 سال گذشته نیز قدرتهای عالم را به زانو درآورده و باز هم خسته نشده است.
 رئیس قوه مجریه در ادامه با اشاره به مکتب و راه امام حسین(ع) ابراز داشت: محرم ماه شجاعت و حیرت است که باید این مکتب پویا را برای همه بشریت تشریح کنیم.
 وی تصریح کرد: درس امام حسین درس ایثار و فداکاری در راه حق است و خدا خواسته که انسانها در سایه توحید و عدالت و در کمال صلح و صفا زندگی شرافتمندانه داشته باشند.
 احمدی‌نژاد گفت: احترام و کرامت به مردم از خواسته‌های پروردگار بوده و از انسان‌ها خواسته که همواره نسبت به یکدیگر صادق و با محبت باشند.
 رئیس قوه مجریه افزود: برای رسیدن به قله سعادت خداوند راهی را معین کرده که عبارت است از ایثار و فداکاری که این دو صفت در طول تاریخ در وجود مردم ایران نهفته بوده است.
 احمدی‌نژاد ادامه داد: هر جا نقطه افتخارآمیزی است حاصل ایثار و فداکاری بوده و ماندگاری جامعه بشری بر ایثار استوار است.
 رئیس جمهور تصریح کرد: اگر فداکاری رزمندگان و ایثارگران و در یک کلام فداکاری مردم ایران نبود امروز اثری از امنیت و عزت برای ما باقی نمی‌ماند.
 رئیس قوه مجریه افزود: خدا را سپاسگزاریم که مردم ایران عاشق امام حسین(ع) بوده و اهل ایثار و فداکاری هستند و با این دو خصیصه به هیچ دشمنی در هیچ کجای جهان باج نخواهند داد.
 احمدی‌نژاد خطاب به دشمنان ایران اسلامی گفت: شما را نصیحت می‌کنم که به خود آیید و در رفتارتان تجدید نظر کنید و ببینید که چه کرده‌اید و چه به دست آورده‌اید.
 وی گفت: 10 سال در عراق بودید اکنون بیایید و گزارش دهید که در آن کشور چه کار مثبتی انجام داده‌اید و اگر کاری هم کرده‌اید در مقابل آن میلیون‌ها عراقی را آواره و سرگردان کردید.
 احمدی‌نژاد در ادامه افزود: شما عراق را اشغال کردید ولی امروز باید سرافکنده این کشور را ترک کنید چرا که برای مردم عراق چیزی جز ناامنی حاصل نشد.
 رئیس جمهور اضافه کرد: به شما نصیحت می‌کنیم رفتارتان را نسبت به ملت ایران تغییر دهید چرا که 32 سال با این ملت بی‌ادبانه حرف زدید. حال ببینید چه نتیجه‌ای حاصل شده و آیا این مواضع به نفع شما بوده یا ملت ایران از آن سود برده‌اند.
 رئیس جمهور با خطاب قرار دادن دشمن نسبت به این موضوع که ملت عاشورایی و کربلایی ایران اسلامی سر سوزنی در مقابل آنها عقب‌نشینی نمی‌کنند ابراز داشت: 32 سال شعار توخالی دادید و خیال کردید ملت نسبت به شما خوشبین می‌شوند دریغ از اینکه شعارهای مردم هر روز علیه شما کوبنده‌تر از دیروز است.
 وی تاکید کرد: اگر می‌خواهید نظر ملت ایران را جذب کنید رفتارتان را و سیاست‌های غلط خود را تغییر دهید که اگر چنین کردید به نفع شما خواهد شود.


*بالاترین امر معروف ایستادگی در برابر مستکبران است

 محمود احمدی‌نژاد در جمع پر شور مردم شهرستان بهمئی در مرکز شهر لیکک به درس‌های مکتب امام حسین اشاره و اظهار کرد: از درس‌های امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر است و این درس خطاب به همه بشریت و همه نسل‌ها می‌باشد.
 وی افزود: خداوند انسان را خلق کرد تا زیبا زندگی کند و ارزش‌های انسانی، عدالت، برادری، عزت، احترام، رعایت حقوق دیگران، حمایت از مظلومان در جامعه بشری جاری باشد.
 رئیس‌ جمهور گفت: خداوند از انسان‌ها خواسته تا در جامعه بشری بداخلاقی و ظلم و ستم نباشد و کسی آزادی دیگران را مخدوش نکند و دروغ و فریب و سلطه و اشغال‌گری و جنگ در بین ملت‌ها وجود نداشته باشد.
 وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر به معنی کمک به جامعه برای رسیدن به خوبی‌ها و سعادت و جلوگیری از زشتی‌ها در جامعه بشری است.
 احمدی‌نژاد گفت: بالاترین امر به معروف و نهی از منکر ایستادن در برابر قدرت‌های مستکبر جهانی و ظالمان است آنهایی که به فکر رواج خوبی‌ها نیستند.
 وی افزود: قدرت‌های استعماری منشا همه ظلم‌ها، فقرها، و عقب‌ماندگی‌ها در جهان هستند برای این‌که از زشتی‌ها حمایت می‌کنند و به دنبال ایجاد تفرقه در میان ملت‌ها هستند که به منافع خود برسند.
 رئیس قوه مجریه گفت: امام حسین (ع) نیز به این دلیل قیام کرد و با اندک امکانات در برابر قدرت‌ فاسد آن روزگار صف‌آرایی کرد.
 احمدی‌نژاد به سازندگی کشور اشاره کرد و گفت: امروز تکلیف اصلی ما ساختن ایران در هر نقطه این کشور عزیز است و همه در هر کجا که هستند از هر قشری باید دست به دست هم ایران را بسازند.
 احمدی‌نژاد افزود: یکی از کارهایی که باید برای ساختن ایران انجام شود حرکت عمومی به سوی رفع بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان است.
 احمدی‌نژاد به فعالیت‌های دولت در ‌ارتباط‌ با اشتغال اشاره کرد و گفت: ما همه خدمات را ارائه خواهیم داد و تسهیلات مناسب را تامین و برای امر و تسهیل اشتغال در اختیار جوانان قرار خواهیم داد.


*توسعه ایران اسلامی مرهون خدمات ایثارگران و عالمان است 

محمود احمدی‌نژاد شامگاه چهارشنبه 23 آذرماه در جمع ایثارگران، علما، مدیران و منتخبان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ایثارگران واقعی دو دسته هستند یکی آن‌ها که با فداکاری و بذل همه آمال، فرزندانی عالم، خدوم و پاک به ایران عزیز تقدیم کردند و در واقع راه شهیدان را به بهترین وجه ممکن ادامه دادند و دیگری عالمان و دانشمندانی که در خدمت پیشرفت جامعه قرار دارند.
 رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه علم و ایثار ‌ارتباط‌ نزدیکی با هم دارند، بیان داشت: علم همواره حاصل ایثار و ایثار حاصل کار عالمانی است که انسان‌های بزرگ را تربیت کرده و به این وسیله فرهنگ ایثار و خدمت را در جامعه ترویج دادند.
 رئیس قوه مجریه در ادامه گفت: انسان غیر عالم راه به جایی نخواهد برد و علم چراغ راهنمای یک ملت به سوی فتح قله‌های بلند است و شخص عالم مقام بلندی نزد خدای متعال و جامعه بشری دارد.
 رئیس‌جمهور گفت: جامعه‌ای که عالم و متخصص نداشته باشد در آن حرکت رو به رشدی اتفاق نخواهد افتاد.
 احمدی‌نژاد ایثار را رمز حرکت یک جامعه و موتور محرکه انسان برای رسیدن به کمالات انسانی و معنوی دانست و گفت: دستیابی به عدالت، آزادی، کرامت انسانی، تحقق احکام و حدود الهی، برپایی جامعه متعالی و داشتن روحیه شجاعت، غیرت و تواضع در سایه وجود روحیه ایثارگری محقق می‌شود.
 احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: امروز به فضل الهی فرهنگ علم و علم‌آموزی و نیز روحیه ایثار در ایران موج می‌زند و همه مردم به دنبال علم و ایثارگری هستند.
 رئیس‌جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود بر ضرورت پیشرفت و توسعه کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و گفت: امروز هیچ موضوعی مهم‌تر از عمران و آبادانی کشور و این استان وجود ندارد.
 احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه برای دستیابی به آبادانی و پیشرفت باید دولت و ملت در کنار هم قرار داشته باشند تاکید کرد: دولت بر انجام مسئولیت‌ خود برای پیشرفت کشور مصمم بوده و در این راه پشتیبانی‌ها و حمایت‌های لازم را به طور کامل انجام می‌دهد.
 رئیس‌جمهور با بیان این‌که مردم نیز در مسیر پیشرفت کشور وظایفی دارند، گفت: نخستین وظیفه مردم تقویت همدلی و همبستگی است که همه مردم باید در کنار هم و کمک‌کار یکدیگر باشند.
 وی با اشاره به توانمندی‌های کهگیلویه و بویراحمد در زمینه نفت و گاز گفت: بخش نفت و گاز نیازمند سرمایه‌گذاری بالادستی بوده که سودآوری کمتری دارد ولی صنایع‌ پایین ‌دستی و تبدیلی با اینکه به سرمایه‌گذاری زیادی نیاز ندارد بهره‌وری و اشتغالزایی فراوانی دارد که باید این بخش در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد گسترش داده شود.
 به گزارش فارس در این مراسم تعدادی به نمایندگی علما، ایثارگران، بانوان، کشاورزان، صنعتگران و تولیدکنندگان و فرهنگیان،نقطه نظرات و راهکارهای خود را برای پیشرفت این استان در بخش‌های مختلف مطرح کردند.
 در این دیدار تعداد 9 نفر از همسران شهید این استان به پاس خدمات ارزشمند و ایثارگری خود از دستان رئیس‌جمهور نشان دولتی ایثار دریافت کردند.
 همچنین نشان درجه یک دانش به دکتر سید علی ملک‌حسینی متخصص پیوند اعضا اهدا شد.


*تشریح مصوبات سفر چهارو دولت به کهگیلویه و بویراحمد

در پایان این سفر معاون اول رئیس‌جمهور تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری و جلسه استانی هیئت دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد.
 محمدرضا رحیمی پس از اتمام جلسه استانی هیئت دولت که در یاسوج برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیئت دولت در این جلسه تمام مصوباتی را که مربوط به سفرهای گذشته بوده و برای اجرا با موانعی مواجه بودند مورد بررسی قرار داد و برای رفع موانع آنها تصمیماتی اتخاذ کرد.
 معاون اول رئیس جمهور افزود: اکثر این مصوبات با مشکل کمبود اعتبار مواجه بوده و یا نیازمند تصمیمات جدیدی برای رفع موانع پیش رو بودند که در این جلسه با حضور هیئت وزیران و استاندار برای آنها چاره‌اندیشی شد.
 رحیمی خاطرنشان کرد: در جلسه استانی هیئت دولت همچنین با دستور رئیس جمهور تصمیمات جدید نیز تصویب شد و برای عمران و آبادانی استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت.
 وی در ادامه به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مصوبات سفرهای قبلی و تشریح بخشی از مهم‌ترین تصمیمات اتخاذ شده در جلسه استانی هیئت دولت و کارگروه توسعه اشتغال سرمایه گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت.
 رحیمی افزود: نحوه توزیع و اجرای تعهدات بانک‌های عامل در استان در خصوص پرداخت تسهیلات مربوط به مشاغل خانگی 26 میلیارد تومان برای ایجاد 8 هزار و 500 شغل و خوداشتغالی 22.6 میلیارد تومان برای 2 هزار و 200 شغل که در گذشته مصوب و ابلاغ شده بود، بررسی و بانک‌ها متعهد شدند تا پایان بهمن، تعهدات خود را عمل کرده و در این زمینه هماهنگی لازم بین مدیرعامل بانک و مدیر بانک در استان به عمل آید.
 وی گفت: وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص لزوم توجه به نظارت و تقویت مکانیزم‌های نظارتی بر تسهیلات پرداختی توسط بانک‌ها باید اعلام نظر کنند.
 وی مصوبات کارگروه توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد را شامل اختصاص 25 میلیارد تومان توسط معاونت برنامه‌ریزی به عنوان وجوه اداره شده برای کمک سود، اختصاص مبلغ 155.3 میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک مرکزی و بانک‌های عامل برای طرح‌های اشتغال‌زایی این استان، تامین تسهیلات مورد نیاز طرح‌های نیمه‌تمام و سرمایه در گردش بنگاه‌ها تا پایان سال 90 دانست.
 رحیمی گفت: مقرر شد استاندار و مسئولان استانی با فوریت نسبت به پیگیری اختصاص تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی طی سفری به تهران اقدام کنند.
 وی افزود: مقرر شد طرح اختصاص زمین برای مجتمع‌های کشاورزی و دامپروری که اخیرا در دولت تصویب شد توسط وزارت جهاد کشاورزی برای نخستین بار در این استان با فوریت اجرا شود.
 رحیمی به گزارشی از آخرین وضعیت مصوبات سفرهای قبلی به استان کهگیلویه و بویراحمد از مجموع 549 مصوبه در قالب هزار و 764 پروژه در سه دوره سفر جمعا 259 مصوبه محقق شده و 193 مصوبه در دست اجرا و 97 مصوبه در دست پیگیری است و به میزان 47.2 درصد مصوبات به صورت کامل محقق و 35 درصد مصوبات اجرایی شده‌اند.
 وی گفت: برآورد اعتباری اجرای مصوبات سه دور سفر به استان بالغ بر 21 هزار و 922 میلیارد ریال است.
 رحیمی تصریح کرد: از سال 84 تا سال 90 سهم تسهیلات بانکی استان 78 هزار و 20  میلیارد ریال بوده که در قالب این اعتبار تاکنون بانک‌ها نسبت به اختصاص مبلغ 30 هزار و 30 میلیارد ریال در قالب 10 هزار و 190 طرح عقد قرارداد با پیش‌بینی اشتغال‌زایی 17 هزار و 200 نفر اقدام کرده‌اند.
 معاون اول رئیس‌جمهور گفت: تعهد اشتغال‌زایی این استان در سال جاری ایجاد 16 هزار و 500 فرصت شغلی است که تاکنون بیش از 11 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.
 رحیمی گفت: برای مصوبات گذشته استان که با مشکل مواجه بودند چاره‌اندیشی شده و موانع آن برطرف شد.
 وی مصوبات جدید این استان را در سفر چهارم به شرح ذکر کرد.
 الف ـ اختصاص 30 میلیارد تومان تسهیلات برای کمک به تهیه دام و علوفه عشایر، عمران شهری و عمران روستایی
 ب ـ 30 میلیارد تومان تسهیلات برای 3 هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل توسط بانک‌ها و 6 میلیارد تومان برای 3 هزار خانواده به‌صورت بلاعوض.
 ج ـ ایجاد شهرک صنعتی در سی‌سخت و چند شهرستان دیگر توسط وزارت صنعت معدن و تجارت.
 د ـ احداث یک خط برق برای شهرستان دنا.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول