اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دلخوش در برنامه «دیروز، امروز، فردا»:

اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها کار بسیار بزرگی است/ نقایص‌ برطرف شود

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی گفت: در مجموع اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها کار بسیار بزرگی است که دولت ‌انجام داده ‌ولی در رفع نقایص، دولت و مجلس هر کدام وظایفی دارند که باید به وظیفه خود عمل کنند.

اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها کار بسیار بزرگی است/ نقایص‌ برطرف شود
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، کاظم دلخوش، سخنگوی کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی که در برنامه «دیروز، امروز، فردا» سخن می‌گفت، در خصوص گزارش اخیر مجلس از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، اظهار داشت: قانون هدفمندی یارانه‌ها آرزوی ملت ایران و مسئولان کشور در بعد از انقلاب اسلامی بوده است که به جهت دولت نهم و مجلس به اجرا درآمد.

وی گفت: دولت و مجلس با بخش خصوصی و اساتید دانشگاه‌ها با همکاری این طرح را آماده کردند. دولت محترم در بخشی از اجرای این قانون به خوبی عمل کرده است، منتهی دو سه نقص کوچک هم وجود دارد که آنهم با توجه به نظارت مجلس، ضمن اینکه ما تقدیر و تشکر از انجام این کار سخت دارم، پیگیر رفع نواقص است.

وی افزود: ما در جلسات متعدد و هم در صحن جلسه با دعوت از وزراء و مسئولان تذکرات و پیشنهادهای لازم را مطرح کرده‌ایم، علاوه بر آن جلسات مشترکی هم میان دولت و مجلس بوده است.

وی گفت: در دو بخش، سهم تولید از هدفمندی یارانه مشخص شده بود، یعنی در ماده ۸ و ‌ماده ۱۰ که در ماده ۱۰ پیش‌بینی شده بود که افراد نیازمند از یارانه‌ها برخوردار شوند که تا به امروز اکثر جمعیت ۷۰ میلیونی این یارانه‌ها را دریافت کرده‌اند و تفکیکی صورت نگرفته است.

وی افزود: کمیسیونی در این رابطه تشکیل شده بود که افراد و طبقات نیازمند و غیر نیازمند را مشخص کند.

وی در پاسخ به اینکه معاون پارلمانی رئیس جمهور از ندادن زمان دفاع به دولت گلایه‌مند بود، گفت: دولت محترم زمان دفاع را دارد و مشکلی برای دفاع ندارند و دولت می‌‌تواند وقتی را از مجلس داشته باشند و توضیحات لازم را ارائه دهند.

وی گفت: در مجموع اجرای این قانون کار بسیار بزرگی است که دولت محترم انجام داده است. ولی در رفع نقایص دولت و مجلس هر کدام وظایفی دارند که هرکدام باید به وظیفه خود عمل کنند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول