اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

تکرار/ گزارش کامل از متن و حاشیه اولین روز نشست دفتر تحکیم وحدت

از یادآوری خباثت‌های انگلیس در حق ملت ایران تا تاکید بر استقلال جنبش دانشجویی

خبرگزاری فارس: سومین نشست شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت در سال 90 با سخنرانی جمعی از فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس برگزار شد.

از یادآوری خباثت‌های انگلیس در حق ملت ایران تا تاکید بر استقلال جنبش دانشجویی
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سومین نشست شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت در سال 90 صبح پنجشنبه با سخنرانی مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردمسالاری و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، عبدالحسین روح الامینی عضو جبهه ایستادگی و زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حجت الاسلام سید محمود علوی عضو مجلس خبرگان رهبری، حسن قشقاوی معاون پارلمانی و امور کنسولی وزارت خارجه در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد.

*کسانی که به حضور گسترده مردم در انتخابات لطمه بزنند ضدانقلاب هستند

مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردمسالاری اولین سخنران امروز این برنامه بود؛ کواکبیان در سخنان خود نقاط مثبت و منفی مجلس هشتم را ذکر کرد و در ادامه هم به سئوالات تعدادی از دانشجویان پاسخ گفت.

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری در سومین نشست شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت، گفت: یکی از نکات مثبت مجلس هشتم ترکیب انقلابی آن است؛ در کل مجلس هشتم در مقایسه با مجلس هفتم ترکیب بهتری داشت.

وی افزود: مجلس هشتم نسبت به مجلس هفتم وابستگی کمتری به دولت داشت و حضورش در مجامع بین‌المللی پررنگ‌تر بود.

کواکبیان خاطرنشان کرد: انضباط نمایندگان در طول دوره نمایندگی یکی دیگر از نکات مثبتی بود که باید به آن اشاره کنم.

نماینده مردم سمنان در مجلس محافظه‌کاری مجلس هشتم را از جمله نکات منفی آن دانست و اظهار داشت: رئیس مجلس و فضای کلی آن پیچیده است.

کواکبیان تصریح کرد: در رابطه با بحث سؤال از رئیس‌جمهور هم این مسئله که می‌گویند نمایندگان امضای خود را پس گرفته‌اند، یک شوخی است و نمایندگان سؤال خود را از رئیس‌جمهور پس نگرفته‌اند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: نپرداختن به امور اساسی کشور مثل اشتغال و تورم از دیگر نکات منفی مجلس است که باید به آن اشاره کرد.

وی افزود: در بحث تحریم‌های بین‌المللی هم متأسفانه طوری عمل نمی‌شود که این تحریم‌ها اجرا نشود.

کواکبیان عدم دفاع از حقوق نمایندگان و مجلس و همچنین شعارزدگی و جوزدگی را از دیگر نکات منفی مجلس هشتم دانست و اظهار داشت: موضوع تسخیر سفارت انگلیس کار جالبی نبود اما آقای لاریجانی طوری صحبت کرد که ظاهراً این کار مورد تایید همه بود.

نماینده مردم سمنان در مجلس گفت: هرکس جایی پیدا کند که من گفته باشم در انتخابات تقلب شده، جایزه دارد البته کسی جلوی تخلفات انتخاباتی را هم نگرفت و من این موضوع را در تلویزیونی بیان کردم و سؤالی هم در این رابطه از وزیر اقتصاد پرسیدم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: برخی افراد از تمام نشدن مسائل بعد از انتخابات نان می‌خورند و نمی‌خواهند که این مسائل تمام شود. در حالی که من اعتقاد دارم وقتی انتخابات تمام می‌شود باید مسائل بعد از آن و حواشی آن هم پایان یابد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در مورد تیم استیل‌ آذین هم اظهار داشت: ما گفتیم که استیل‌ آذین مربوط به بخش خصوصی و دولتی نیست.

کواکبیان با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم بگوییم دشمنان دشمنی نمی‌کنند، ‌افزود: نظر من این است تا جایی که می‌توانیم باید از طریق دیپلماسی این مسائل را حل کنیم تا تحریم نشویم.

وی در ادامه گفت: در شرایط فعلی حرف اصلاح‌طلبان در مجلس پیش نمی‌رود و به همین دلیل است که ما می‌خواهیم در مجلس آینده تعداد بیشتری نماینده داشته باشیم.

نماینده مردم سمنان در مجلس درباره تعیین شخص برای حضور در انتخابات اظهار داشت: باید مر قانون اجرا شود؛ کسانی که از 30 خرداد به بعد اقدامی انجام دادند، شاید نتوانند در انتخابات شرکت کنند اما افرادی که قبل از آن فعالیت سیاسی می‌کردند دلیلی برای عدم حضورشان در انتخابات وجود ندارد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با ذکر این نکته که باید مشارکت در انتخابات را در سطح بالا نگه داریم، افزود: هرکس با اقداماتش به حضور گسترده مردم در انتخابات لطمه بزند، قطعاً بر ضد انقلاب عمل کرده است.

وی در خصوص ریاست علی لاریجانی بر مجلس گفت: ما کاندیدایی به غیر از لاریجانی برای ریاست مجلس نداشتیم و از اول هم اکثریت مجلس تصمیم گرفته بودند که وی را رئیس کنند و ما هم به عنوان اقلیت چاره‌ای نداشتیم.

کواکبیان با بیان اینکه بنده از همان ابتدا هم با حقوق مادام‌العمر به شدت مخالف بودم، تصریح کرد: البته شاید استفاده از لفظ مادام‌العمر درست نباشد؛ من هم کلاً از مجلس حقوق نمی‌گیرم.

نماینده مردم سمنان در مجلس با بیان اینکه مردم انتظار دارند نمایندگانشان مثل خودشان زندگی کنند، اظهار داشت: بالاخره طرح حقوق مادام‌العمر از سوی شورای نگهبان رد شد.

این نماینده مجلس در مورد تصویب طرح وقف اموال دانشگاه آزاد در مجلس، گفت: به هر حال نمایندگان با دانشگا‌ه‌های آزاد شهر خود ارتباط دارند و درصد زیادی از نامه‌های نمایندگان مربوط به مسائل دانشجویان دانشگاه آزاد است.

وی با ذکر این مسئله که فراکسیون اقلیت بهتر از این نمی‌توانست در مجلس عمل کند، اضافه کرد:‌ اعضای فراکسیون در موضوع تحقیق و تفحص‌ها، تذکر و سؤال از وزرا مقام اول را در مجلس دارند.

کواکبیان در پاسخ به این سؤال که با منحل شدن احزاب مشارکت و مجاهدین چه چیزی از اصلاحات باقی مانده است، گفت: اصلاحات در کشور منحصر به احزاب و اشخاص و جریانات خاصی نیست و به نظر من اصلاحات در بدنه جامعه نفوذ دارد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری ضمن انتقاد از تحصن مجلس ششم خاطرنشان کرد: به نظر من باید الگوی مجلس آینده مجلس پنجم باشد تا همه بتوانیم با هم کار کنیم.

دقایق پایانی سخنرانی کواکبیان با ورود دومین سخنرانی یعنی عبدالحسین روح‌الامینی همزمان شد؛ زمانی که کواکبیان می‌خواست جایگاه را برای ادامه برنامه به روح‌الامینی بدهد از دانشجویان حاضر در جلسه خواست که برای عزیز از دست رفته روح‌الامینی صلوات بفرستند.

*ظلم اصلاح‌طلبان در حق جنبش دانشجویی

روح‌الامینی طی سخنانی در جمع دانشجویان به سابقه تاریخی تشکیل جنبش‌های دانشجویی در کشور اشاره کرد؛ وی همچنین از برگزاری نشست‌ها و مراسم‌هایی که آن را ویترینی نامگذاری کرده بود انتقاد کرد.

این عضو جبهه ایستادگی و مدیرمسئول روزنامه ملت ما ضمن بیان تاریخچه کلی از فعالیت تشکل‌های دانشجویی در کشور گفت: امروز جرأت مردم دنیا در بیان مسائل مختلف زیاد شده است و ابهت پوشالی خیلی از قدرت‌ها ریخته شده است.

وی افزود: در بحث شکار پهپاد آمریکایی دیدیم که اوباما با پررویی می‌گوید که هواپیما را به ما پس دهید.

عضو جبهه ایستادگی با بیان اینکه تسخیر سفارت انگلیس را تحقیر رژیم انگلیس می‌داند، ادامه داد: در مقابل خوش رقصی انگلیسی‌ها در تحریم علیه کشورمان، حرکت مجلس در کاهش سطح روابط با این کشور باید انجام می‌شد و در ادامه هم حرکت دانشجویان تا یک جایی درست بود اما در اواخر کار برخی افراد اقداماتی انجام دادند که من خیلی آن را قبول نداشتم.

وی افزود: نمی‌دانم چگونه است که درهای ضد انفجار سفارت انگلیس که حتی با کامیون‌های انفجاری هم باز نمی‌شود، به راحتی باز شد و عده‌ای وارد سفارت شدند و برخی اقدامات در آنجا انجام شد.

روح‌الامینی در بخش دیگری از سخنانش گفت: به تعبیر رهبری حضور مردم در 9 دی موجب شد مسیر یک بیماری در کشور حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه 16 آذر در سال 32 کاری بسیار بزرگ بود، تأکید کرد: در دهه 40 و 50 برگزاری بزرگداشت 16 آذر سبب شد که این روز تثبیت شود.

عضو جبهه ایستادگی با ذکر این نکته که سال‌های اخیر تاریخ انقلاب و نیز سال‌های پیش رو از تمام سال‌های گذشته برای ما مهمتر است، گفت: در حال حاضر ما در رویارویی با کسانی هستیم که می‌خواهند ریشه انقلاب را بکنند.

روح‌الامینی درباره تسخیر سفارت انگلیس اظهار داشت: تسخیر سفارت موجب شد انگلیسی‌ها تحقیر شوند و آنها دوست ندارند که این مسئله در سایر کشورها هم تکرار شود؛ همان‌طور که در بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده انگلیسی‌ها می‌ترسند این اتفاق در کشورهای دیگر نیز رخ دهد.

وی با بیان اینکه موضوع تسخیر سفارت انگلیس نشان از خشم مردم داشت، گفت: من هنوز می‌گویم که قسمت آخر کار که در باز شد و عده‌ای وارد سفارت شدند مشکوک است.

عضو جبهه ایستادگی اعلام انزجار و تسخیر سفارت انگلیس توسط دانشجویان را تکمیل کننده کار مجلس دانست و در عین حال خاطرنشان کرد: نباید اجازه داده می‌شد که انگلیسی‌ها از این مسئله سوءاستفاده کنند.

*حسرت مصاحبه را بر دل رسانه‌های خارجی گذاشتم

روح‌الامینی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بزرگ‌ترین ظلم را اصلاح‌طلبان مدعی تکثر و آزاداندیشی در حق جنبش دانشجویی داشتند چرا که اصلاح‌طلبان این جنبش را وارد مسائل حسی و شخصی خود کردند.

زمانی که مجری برنامه به دلیل کمبود وقت در بین سخنان روح‌الامینی گفت که «آقای روح‌الامینی از شما تشکر می‌کنیم» روح‌الامینی خطاب به وی گفت که سخنان من هنوز تمام نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی اصلاح‌طلبان نعمت تفنس در جمهوری اسلامی را قدر ندانستد،‌ افزود:‌ دفتر تحکیم وحدت باید بر مسیر تأسیس اولیه‌اش بازگردد و سعه صدرش را بیشتر کند و بر اصول ذکر شده در اساسنامه پافشاری کند اما باید توجه کند که از اتوبان ملت و ولایت فقیه خارج نشود.

مدیرمسئول روزنامه ملت ما تأکید کرد: دفتر تحکیم وحدت و هر تشکل دانشجویی دیگری نباید آلت دست دشمن شود چرا که در این صورت راه به جایی نمی‌برد.

روح‌الامینی در پایان گفت: من حسرت یک کلمه مصاحبه با رسانه‌های خارجی را به دلشان گذاشتم؛ در چند سال اخیر این رسانه‌ها صدها بار با من تماس گرفتند اما با آنها مصاحبه نکردم.

بعد از سخنرانی روح‌الامینی خبرنگاران به رسم همیشگی سوالات خود را از وی پرسیدند که روح‌الامینی هم به این سوالات پاسخ گفت؛ زمانی که خبرنگار فارس سوالاتی را در خصوص جبهه ایستادگی و نحوه فعالیت این جبهه در کمیته 7+8 از روح‌الاامینی پرسید و در ادامه هم برای گرفتن اطلاعات بیشتر اصرار کرد روح‌الامینی خطاب به وی گفت: من خودم در تاسیس خبرگزاری فارس و هیئت مدیره آن بودم.

*سران اصلاحات در روزهای حساس به یاری ملت نیامدند/اصلاح‌طلبان دشمن را شاد کردند

دبیر کل حزب توسعه و عدالت در حاشیه سومین نشست عمومی دفتر تحکیم وحدت در سال ۹۰، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنده از سوی جبهه ایستادگی به کمیته ۷+۸ برای برخی تعاملات معرفی شده‌ام.

وی افزود: از روز اولی که منشور جامعتین مطرح شد ما همراهی خودمان را هم اعلام کردیم.

روح‌الامینی با بیان اینکه تشکیل جبهه ایستادگی به خاطر انتخابات نیست، گفت: ما در اردوگاه اصول‌گرایان خواهیم بود و حرکتمان را همراه با آنان ادامه می‌دهیم.

عضو جبهه ایستادگی اظهار داشت: اهداف جبهه ایستادگی، دفاع و همراهی از انقلاب و ایستادگی در برابر فشارها و تهدید علیه نظام است که موضوع انتخابات یکی از این امور است.

وی در ادامه و در پاسخ به سوال دیگری، با بیان اینکه اصلاح‌طلبان باید مرگ بر آمریکا را در عمل نشان دهند، اظهار داشت: سران اصلاحات در روزهای حساس به یاری ملت نیامدند، به دشمن روی خوش‌‌نشان دادند و دشمن را شاد کردند.

روح‌الامینی ادامه داد: کسانی که خودشان دچار رخوت شده و درمیانه راه کم آورده‌اند این گمان را در مورد سایر ملت نیز دارند.

دبیر کل حزب توسعه و عدالت گفت: اصلاح‌طلبان حسابشان را از امثال ربع پهلوی، گوگوش و مریم رجوی که به ملت پشت کردند و در جبهه آمریکا قرار گرفتند جدا نکردند.

وی تاکید کرد: اتاق شیشه‌ای سیاست در ایران متاسفانه کدر است و باید شفاف شود، نمی‌‌شود در پشت پستوو‌ها افراد با هم بنشینند و تصمیم بگیرند.

*اختلاف‌افکنی میان کاندیداهای انتخابات امری مذموم است

آیت‌الله علوی عضو مجلس خبرگان اولین سخنران نوبت عصر برنامه امروز بود؛ وی در ابتدای سخنانش خطاب به دانشجویان گفت که شما جوانان امروز هستید و من هم جوان دیروز؛ در این هنگام یکی از دانشجویان خطاب به علوی گفت که هر چیزی قدیمی‌اش خوب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در سخنانش گفت: کسی که می‌خواهد در کشور مسئولیت قبول کند ابتدا باید خودش را بسازد سپس به فکر ساختن دیگران باشد.

وی با بیان اینکه دین نباید ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاسی باشد، افزود: اگر با عبور از ارزش‌های اخلاقی به اهداف سیاسی برسیم، ضرر کردیم.

علوی با بیان اینکه برای آبادانی دنیا نباید آخرت‌مان را خراب کنیم، ادامه داد:‌ اگر از ارزش‌های اخلاقی عبور نکنیم، پیروز می‌شویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: نباید در فعالیت‌های سیاسی با آبروی دیگران بازی کنیم، دروغ بگوییم و غیبت کنیم.

وی اختلاف‌افکنی میان کاندیداهای انتخابات را امری مذموم دانست و گفت: اگر با رعایت تقوای سیاسی دیرتر به مقصد برسیم، بهتر از آن است که بدون تقوای الهی زودتر به مقصد برسیم.

رئیس شورای عالی جبهه ایستادگی به توصیه‌های رهبر انقلاب برای اخلاق‌مداری در عرصه سیاست اشاره کرد و افزود: انسان نباید برای رسیدن به یک هدف مانند نمایندگی مجلس دیگران را تخریب کند.

علوی گفت: باید تلاش کنیم ضعف‌های خودمان را حل کنیم نه اینکه برای پوشش دادن ضعف‌های خودمان، ‌ضعف دیگران را بیان کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:‌ نه تنها نباید دروغ بگوییم حتی نباید نسبت به دیگران بدگمانی هم داشته باشیم.

وی انتخابات آینده را مهم دانست و اضافه کرد: انتخابات برای کشور یک برکت است و نباید کاری کرد که این برکت برای کشور مشکل ایجاد کند.

رئیس شورای عالی جبهه ایستادگی گفت: توصیه‌های رهبری برای انتخابات برای پالایش و ویروس‌زدایی جامعه است.

علوی در پایان خاطرنشان کرد: در نقد کردن افراد باید دقت کنیم که شخصیت و حرمت افراد رعایت شود و اگر به بهانه نقد شخصیت یک فرد را تخریب کنیم، درست نیست.

*اصلاح‌طلبان به جای تعیین شرط باید شرایط نظام را بپذیرند

عضو مجلس خبرگان رهبری در حاشیه برگزاری سومین نشست شورای عمومی تحکیم وحدت که در داشگاه امیرکبیر تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افرادی که نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند و اصل ولایت فقیه را می‌پذیرند حق شرکت در انتخابات را دارند.

وی با بیان اینکه حضور سلایق مختلف در انتخابات موجب جذب حداکثری می‌شود، افزود: حضور حداکثری راهبرد مقام معظم رهبری را در انتخابات محقق می‌کند.

رئیس شورای عالی جبهه ایستادگی در پاسخ به سوالی در خصوص شرط‌گذاری اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات گفت: اصلاح‌طلبان به جای تعیین شرط برای نظام باید شرایط نظام را بپذیرند و در چهارچوب نظام حرکت کنند.

*برگزاری تریبون آزاد دانشجویی با موضوع "تسخیر سفارت انگلیس"

در ادامه برنامه‌های سومین نشست عمومی اعضای دفتر تحکیم وحدت که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، مراسم تریبون آزاد دانشجویی با موضوع "تسخیر سفارت انگلیس" برگزار شد.

در این تریبون آزاد دانشجویان موافق و مخالف تسخیر سفارت انگلیس نظراتشان را بیان کردند.

دانشجویان موافق تسخیر سفارت انگلیس به مسائلی مانند خباثت‌های دولت انگلیس در طول تاریخ کشورمان اشاره داشتند؛ همچنین دانشجویان مخالف نیز تأکید داشتند دانشجویان تسخیرکننده باید قانون را در مورد تسخیر سفارت رعایت می‌کردند.

*عزاداری دفتر تحکیمی‌ها برای سیدالشهدا/برگزاری مجمع عمومی

در ادامه برنامه‌های اولین روز از نشست شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت، شرکت کنندگان در نشست مذکور همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء به عزاداری برای امام حسین(ع) پرداختند.

براساس این گزارش، شرکت کنندگان در این نشست ضمن قرائت دعای کمیل در مسجد دانشگاه صنعتی امیرکبیر به سوگواری پرداختند.

همچنین شرکت کنندگان در این نشست در مجمع عمومی دفتر تحکیم وحدت که طی آن اهداف و چشم‌اندازهای این اتحادیه دانشجویی مورد بررسی قرار می‌گیرد، شرکت کردند.

ادامه این نشست فردا جمعه با حضور برخی شخصیت‌ها در محل دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول