اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

تکرار/ کواکبیان در نشست دفتر تحکیم وحدت:

کسانی که به حضور گسترده مردم در انتخابات لطمه بزنند "ضدانقلاب" هستند

خبرگزاری فارس: عضو فراکسیون اقلیت مجلس با بیان اینکه باید مشارکت در انتخابات را در سطح بالا نگه داریم، گفت: هر کس با اقداماتش به حضور گسترده مردم در انتخابات لطمه بزند، قطعاً بر ضد انقلاب عمل کرده است.

کسانی که به حضور گسترده مردم در انتخابات لطمه بزنند "ضدانقلاب" هستند
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری روز پنجشنبه طی سخنانی در سومین نشست شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال برگزاری است، گفت: یکی از نکات مثبت مجلس هشتم ترکیب انقلابی آن است؛ در کل مجلس هشتم در مقایسه با مجلس هفتم ترکیب بهتری داشت.

وی افزود: مجلس هشتم نسبت به مجلس هفتم وابستگی کمتری به دولت داشت و حضورش در مجامع بین‌المللی پررنگ‌تر بود.

کواکبیان خاطرنشان کرد: انضباط نمایندگان در طول دوره نمایندگی یکی دیگر از نکات مثبتی بود که باید به آن اشاره کنم.

نماینده مردم سمنان در مجلس محافظه‌کاری مجلس هشتم را از جمله نکات منفی آن دانست و اظهار داشت: رئیس مجلس و فضای کلی آن پیچیده است.

کواکبیان تصریح کرد: در رابطه با بحث سؤال از رئیس‌جمهور هم این مسئله که می‌گویند نمایندگان امضای خود را پس گرفته‌اند، یک شوخی است و نمایندگان سؤال خود را از رئیس‌جمهور پس نگرفته‌اند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: نپرداختن به امور اساسی کشور مثل اشتغال و تورم از دیگر نکات منفی مجلس است که باید به آن اشاره کرد.

وی افزود: در بحث تحریم‌های بین‌المللی هم متأسفانه طوری عمل نمی‌شود که این تحریم‌ها اجرا نشود.

کواکبیان عدم دفاع از حقوق نمایندگان و مجلس و همچنین شعارزدگی و جوزدگی را از دیگر نکات منفی مجلس هشتم دانست و اظهار داشت: موضوع تسخیر سفارت انگلیس کار جالبی نبود اما آقای لاریجانی طوری صحبت کرد که ظاهراً این کار مورد تایید همه بود.

نماینده مردم سمنان در مجلس گفت: هرکس جایی پیدا کند که من گفته باشم در انتخابات تقلب شده، جایزه دارد البته کسی جلوی تخلفات انتخاباتی را هم نگرفت و من این موضوع را در تلویزیونی بیان کردم و سؤالی هم در این رابطه از وزیر اقتصاد پرسیدم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: برخی افراد از تمام نشدن مسائل بعد از انتخابات نان می‌خورند و نمی‌خواهند که این مسائل تمام شود. در حالی که من اعتقاد دارم وقتی انتخابات تمام می‌شود، باید مسائل بعد از آن و حواشی آن هم پایان یابد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در مورد تیم استیل‌ آذین هم اظهار داشت: ما گفتیم که استیل‌ آذین مربوط به بخش خصوصی و دولتی نیست.

کواکبیان با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم بگوییم دشمنان دشمنی نمی‌کنند، ‌افزود: نظر من این است تا جایی که می‌توانیم باید از طریق دیپلماسی این مسائل را حل کنیم تا تحریم نشویم.

وی در ادامه گفت: در شرایط فعلی حرف اصلاح‌طلبان در مجلس پیش نمی‌رود و به همین دلیل است که ما می‌خواهیم در مجلس آینده تعداد بیشتری نماینده داشته باشیم.

نماینده مردم سمنان در مجلس درباره تعیین شخص برای حضور در انتخابات اظهار داشت: باید مر قانون اجرا شود؛ کسانی که از 30 خرداد به بعد اقدامی انجام دادند، شاید نتوانند در انتخابات شرکت کنند اما افرادی که قبل از آن فعالیت سیاسی می‌کردند دلیلی برای عدم حضورشان در انتخابات وجود ندارد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با ذکر این نکته که باید مشارکت در انتخابات را در سطح بالا نگه داریم، افزود: هرکس با اقداماتش به حضور گسترده مردم در انتخابات لطمه بزند، قطعاً بر ضد انقلاب عمل کرده است.

وی در خصوص ریاست علی لاریجانی بر مجلس گفت: ما کاندیدایی به غیر از لاریجانی برای ریاست مجلس نداشتیم و از اول هم اکثریت مجلس تصمیم گرفته بودند که وی را رئیس کنند و ما هم به عنوان اقلیت چاره‌ای نداشتیم.

کواکبیان با بیان اینکه بنده از همان ابتدا هم با حقوق مادام‌العمر به شدت مخالف بودم، تصریح کرد: البته شاید استفاده از لفظ مادام‌العمر درست نباشد؛ من هم کلاً از مجلس حقوق نمی‌گیرم.

نماینده مردم سمنان در مجلس با بیان اینکه مردم انتظار دارند نمایندگانشان مثل خودشان زندگی کنند، اظهار داشت: بالاخره طرح حقوق مادام‌العمر از سوی شورای نگهبان رد شد.

این نماینده مجلس در مورد تصویب طرح وقف اموال دانشگاه آزاد در مجلس، گفت: به هر حال نمایندگان با دانشگا‌ه‌های آزاد شهر خود ارتباط دارند و درصد زیادی از نامه‌های نمایندگان مربوط به مسائل دانشجویان دانشگاه آزاد است.

وی با ذکر این مسئله که فراکسیون اقلیت بهتر از این نمی‌توانست در مجلس عمل کند، اضافه کرد:‌ اعضای فراکسیون در موضوع تحقیق و تفحص‌ها، تذکر و سؤال از وزرا مقام اول را در مجلس دارند.

کواکبیان در پاسخ به این سؤال که با منحل شدن احزاب مشارکت و مجاهدین چه چیزی از اصلاحات باقی مانده است، گفت: اصلاحات در کشور منحصر به احزاب و اشخاص و جریانات خاصی نیست و به نظر من اصلاحات در بدنه جامعه نفوذ دارد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری ضمن انتقاد از تحصن مجلس ششم خاطرنشان کرد: به نظر من باید الگوی مجلس آینده مجلس پنجم باشد تا همه بتوانیم با هم کار کنیم.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول