اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان:

بزرگ‌ترین آفت قوه قضایی سیاست‎زدگی است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: در حال حاضر سیاست‎زدگی بزرگ‌ترین آفت قوه قضایی کشور است.

بزرگ‌ترین آفت قوه قضایی سیاست‎زدگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احمد فاضلیان در همایش اتحادیه سراسری کانون‎های وکلا ایران (اسکودا) اظهار داشت: در سال‎های اخیر شاهد سیاست‎زدگی شدید در برخی از ارگان‎های دولتی و غیردولتی هستیم  و از این ارگان‎ها می‎توان به کانون‎های وکالت و دستگاه‌های قضایی کشور اشاره کرد.
وی تصریح کرد: نفی و مبارزه با سیاست‎زدگی به معنای نهی انتقاد از دولت نیست بلکه برعکس رشد و دوام حکومت بر پایه نقد است به شرط اینکه این نقد در یک فضای سالم و بر پایه علم و انصاف باشد، از این رو بر همه افراد جامعه واجب است که همواره نسبت امور سیاسی حکومت آگاهی لازم را کسب کنند.
رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: اگر قرار باشد افراد جامعه با سیاست‎زدگی حکومت اسلامی را زیر سؤال ببرند و بلندگوی ضد انقلاب باشند قطعا نباید از دستگاه‎های اجرایی انتظار تشویق داشته باشند.
فاضلیان خاطرنشان کرد: ولی فقیه و دولت استقلال کانون‌های وکالت را به رسمیت می‎شناسند و در امور آن دخالت نمی‎کنند اما این استقلال نسبی دلیل بر خودمختاری سیاسی و حقوقی کانون‎ها نیست بلکه در مورد مسائل صنفی و اداری آنهاست.
وی با اشاره به رابطه متقابل کانون‌های وکلا و قوه قضایی گفت: رابطه وکیل و قاضی بسان رابطه امام و معموم است اگرچه از دو جایگاه متفاوت در جامعه برخوردار هستند اما قبله آمال و هدف اصلی آنها که احقاق حق و عدالت است یکسان است از این رو باید به رفع اختلافات درونی در فضای امن و به دور از تنش بپردازند و در راستای حفظ تعامل بکوشند.
رئیس کل دادگستری استان گلستان اذعان داشت: عدالت بستر دستیابی به کمال و وارستگی است که انسانیت در سایه آن به رشد و تعالی می رسد و احیای این مهم رسالتی است که بر عهده خانواده بزرگ قضایی گذاشته شده است و وکلا نیز بخشی از این خانواده بزرگ هستند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول