اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رایزن سابق فرهنگی ایران در سودان ـ 2

بهار عربی تعبیر خبیثانه غرب است

خبرگزاری فارس: رایزن سابق فرهنگی ایران در سودان با اشاره به تعبیر بهار عربی گفت: این تعبیر خبیثانه‌ای است که غرب تلاش می‌کند در اذهان جهانیان وارد کند.

بهار عربی تعبیر خبیثانه غرب است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ محمدهادی تسخیری پیش از ظهر امروز در دومین دوره آموزشی و مهارتی فرهنگ بین‌الملل که در سالن جلسات انجمن ‌علمی حوزه برگزار شد، اظهار کرد: در تونس امنیتی‌ترین نظام در شمال آفریقا حاکم بوده و نخستین انقلاب را شاهد هستیم.
رایزن سابق فرهنگی‌ ایران در سودان با اشاره به نگرش راشد الغنوشی گفت: نمی‌دانم راشد الغنوشی طرفدار، علیه یا ضد ماست و مصاحبه و مقاله‌اش در تلویزیون قطر عجیب است.
وی خاطرنشان کرد: زیاد به روزنامه‌ها اعتقاد ندارم چراکه روزنامه برای رضایت خواننده تحریفاتی را در عبارات انجام می‌دهد.
تسخیری عنوان کرد: متن عربی این مقاله راشد الغنوشی قوی‌تر از متن فارسی بود که در روزنامه کیهان به چاپ رسیده و یکی از تعبیراتی که از اسرائیل به کار برده به عنوان سگ نگهبان آمریکا بوده است.
وی با بیان اینکه 99 درصد مردم تونس مسلمان هستند، بیان کرد: 85 درصد مسلمانان تونس مالکی بوده و همچنین اندکی یهودی و اندکی مسیحی در این کشور ساکن هستند و قدیمی‌ترین مرکز دینی یهود پس از بیت‌المقدس در شهر مرزی تونس با لیبی است.
رایزن سابق فرهنگی‌ ایران در سودان با اشاره به تعداد فراوان مدارس و آموزش عالی تونس گفت: 41 درصد بودجه این کشور در سال 2004 به آموزش اختصاص داده شده و در نتیجه آن 99 درصد مردم باسواد شدند.
وی با اشاره به اهمیت روزنامه‌ها گفت: باید در کنار ارتباطات با شیعیان و فعالیت‌های فرهنگی ارتباط خود را با روزنامه‌ها قطع نکنیم و با موضع خاص یک روزنامه تونسی نباید حرکتی انجام دهیم که سبب دورتر شدن از مطبوعات شویم.
تسخیری خاطرنشان کرد: اکنون مطبوعات ستون محکمی در نظام‌های سیاسی کشورها هستند و نقش الجزیره، العربیه و سایر رسانه‌ها در حرکت‌های اخیر برای همه آشکار است.
وی عنوان کرد: به برخی از منابع خبری مانند رویترز و آسوشیتدپرس اعتماد نداریم چون منابعی هستند که در تحریف ید طولایی دارند.
رایزن فرهنگی سابق ایران در سودان ادامه داد: یا بر عکس برخی منابع خبری از کسانی چنان تعریف و آنها را بزرگ می‌کنند که ما فکر می‌کنیم باید تمام دار و ندار خود را در اختیار فرد قرار دهیم تا وظیفه دینی، شرعی و انسانی خود را انجام دهیم و سپس متوجه می‌شویم آن فرد را بنگاه‌های خبری زیرک و خبیث به غلط به خورد ما داده‌اند.
وی با اشاره به کشور سودان گفت: این کشور آمیخته‌ای از فرهنگ، آداب و سنن آفریقایی، عربی و اسلامی است.
تسخیری خاطرنشان کرد: سودان به بخش‌های شمالی و مرکزی، سودان غربی و جنوبی تقسیم می‌شود و دارای استعمار دوگانه انگلیسی و مصری است
وی با اشاره به تعبیر بهار عربی گفت: این تعبیر خبیثانه‌ای است که غرب تلاش می‌کند که در اذهان جهان وارد کند و برخی از نویسندگان ما که درک سیاسی درستی ندارند یا متاسفانه گرایش‌های غربی آنها بیشتر از گرایش‌های اسلامی است این اصطلاحات را در داخل کشور ما تکرار می‌کنند.
رایزن سابق فرهنگی ‌ایران در سودان خاطرنشان کرد: بسیاری از رهبران انقلاب‌ها این اصطلاحات را به کار نمی‌گیرند چراکه بهار امری گذاراست.
وی عنوان کرد: تعداد مسلمانان در جنوب سودان 26 درصد و تعداد مسیحیان 21 تا 24 درصد است و حتی در منطقه جنوب سودان مسلمانان از مسیحیان بیشتر هستند.
تسخیری بیان کرد: صوفی‌گری در سودان رواج دارد و در این کشور صوفی‌گری در اخلاق و رفتار سودانی‌ها قابل مشاهده است.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول