اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی پاکدشت:

کلاهبردار مامورنما به دام افتاد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی پاکدشت از دستگیری فردی کلاهبردار توسط ماموران پلیس اطلاعات و امنیت که با انتساب جعلی خود به مسئولان کشوری از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

کلاهبردار مامورنما به دام افتاد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی نیروی انتظامی شهرستان پاکدشت، جمال نیک‌جو گفت: در پی دستگیری فردی کلاهبردار توسط ماموران پلیس اطلاعات و امنیت که با انتساب جعلی خود به مسئولان کشوری مبلغ 12 میلیون و 500 هزار ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، هشدار داد.
فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت در تشریح این خبر افزود: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر اینکه فردی با سوء استفاده از انتساب جعلی خود به مسئولان کشوری اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از شهروندان می کند سریعا موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت قرار گرفت.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: گروهی از ماموران مجرب مسئول رسیدگی این موضوع بررسی‌ها و تحقیقات فنی خود را آغاز و دریافتند متهم با شناسایی افراد ساده لوح و به عناوین مختلف از آنان اخاذی و کلاهبرداری می‌کند.
نیک‌جو اضافه کرد: با شناسایی یکی از شهروندانی که طعمه متهم شده بود تحقیقات ماموران وارد مرحله جدیدی شده و با هدایت شاکی و اقدامات گسترده اطلاعاتی مشخص شد فردی که خود را از دوستان شخصیت‌های برجسته و مسئولان کشوری معرفی می‌کند «محمد‌ـ م» نام دارد.
این مقام مسئول بیان داشت: متهم با جلب اعتماد خانواده‌ها از طریق انتساب خود به مسئولان و دست اندر کاران کشوری و دادن وعده‌هایی در ارتباط با رفع مشکلات بیمه‌ای و جمع‌آوری سوابق بیمه شهروندان در قبال دریافت مبلغ چهار میلیون و 500 هزار تومان، که برای نیل به هدف خود قصد دریافت اقساطی این مبلغ را نیز داشته مبلغ یک میلیون و 250 هزار تومان را از آنان اخاذی کرده بود.
این مقام آگاه انتظامی تصریح کرد: با شناسایی متهم و بررسی سوابق وی مشخص شد این فرد جاعل دو فقره سابقه کیفری به اتهام حمل بی‌سیم غیرمجاز و اخاذی تحت عنوان مأمور را داشته و سال‌های گذشته نیز توسط پلیس اطلاعات و امنیت دستگیر و روانه زندان شده است.
نیک جو بیان کرد: سرانجام با هوشیاری و سرعت عمل ماموران، متهم در حالی که در یکی از میادین شهر با حضور در جمع عزاداران حسینی قصد شناسایی طعمه‌های دیگری را داشت غافلگیر و دستگیر و در بازرسی بدنی از وی تعداد هفت عدد گوشی تلفن همراه کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت تاکید کرد: متهم پس از دستگیری و رویارویی با اسناد و مدارک موجود به جرم خود مبنی بر جعل عنوان و اخاذی و کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت در پایان از شهروندان خواست تا با هوشیاری و توجه به هشدارهای پلیس اجازه سوء استفاده به افراد کلاهبردار را که قصد اخاذی از آنان را دارند، ندهند.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول