اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و‌ترابری جنوب سیستان‌و بلوچستان خبرداد:

پیشرفت 25 درصدی پل بزرگ رابج در زرآباد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه‌و ترابری جنوب سیستان‌و بلوچستان گفت: بزرگترین پل استان سیستان‌و‌بلوچستان با نام رابج در زرآباد در حال احداث بوده که از 25 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

پیشرفت 25 درصدی پل بزرگ رابج در زرآباد
به گزارش خبرگزاری فارس از زرآباد، براتعلی حسینی ظهر امروز در دیدار با بخشدار زرآباد اظهار داشت: پل بزرگ رابج با 500 متر طول  و 25 دهانه 20 متری و 25 درصد پیشرفت فیزیکی در زرآباد کنارک در حال احداث است.
وی افزود: با توجه به بارش‌های فصلی در کهیر و زرآباد و مسدود شدن راه‌ها با کوچک‌ترین بارندگی که موجب قطع راه‌های ارتباطی منطقه می‌شود احداث این پل امری بسیار مهم و ضروری است.
وی گفت: پل بزرگ رابج در سال‌جاری با قرداد 30 میلیارد تومان با پیمانکار واگذار شده است.
حسینی ادامه داد: تاکنون پل‌های بندینی با 15 دهانه 20 متری، کهیر با 20 دهانه 20 متری و بیردف با 7 دهانه 20 متری در جنوب سیستان‌و بلوچستان افتتاح شده است.
وی از احداث پل‌ سرگان با 5 دهانه 20 متری و پیشرفت فیزیکی 95 درصد در این منطقه خبر داد و گفت: برای احداث پل‌های کهیر، بیردف، بندینی و سرگان تاکنون 38 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
حسینی از اتمام مطالعه پل زرآباد و کاروان  خبر داد و گفت: مطالعات لازم برای احداث این پل به اتمام رسیده و آماده برگزاری مناقصه است.
مدیرکل راه و ترابری جنوب سیستان‌و‌بلوچستان‌ از شکوفایی ظرفیت‌های معطل مانده با تکمیل محور کنارک، کاروان - جاسک خبر داد و گفت: با توجه به روند رو به رشد منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، ‌بالا رفتن ترافیک جاده‌ای در این استان و کاهش بعد مسافت نسبت به مسیر قبلی و از طرفی نیاز به انتقال مصالح و تجهیزات مورد نیاز، وجود یک شریان حیاتی دیگر مشابه محور ترانزیتی ایرانشهر چابهار برای حمل کالاهای ضروری از بندر عباس به بندر کنارک ضروری است و این راه محور توسعه اقتصادی بین دو استان هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان را کاهش خواهد داد.
حسینی بیان کرد: محور کنارک، کاروان ـ جاسک به طول 303 کیلومتر در حال احداث است که 165 کیلومتر آن در حوزه راه و ترابری هرمزگان و 143 کیلومتر در حوزه راه و ترابری جنوب سیستان‌و‌بلوچستان قرار دارد.
وی گفت: تسریع در اتمام باقیمانده عملیات اجرایی دو پل کاروان و زرآباد و احداث محور مذکور به همراه ابنیه های مورد نیاز این پروژه، موجب شکوفایی ظرفیت‌های معطل مانده استان و چابهار خواهد شد.
بخشدار زرآباد نیز در ادامه گفت: با توجه به اعتبارات زیادی که در احداث راه‌های شریانی و مواصلاتی در سطح کشور هزینه می‌شود راه به عنوان یک سرمایه ملی، ارزشمند و شریان حیاتی و مهم و زیر ساخت توسعه اقتصادی محسوب می‌شود.
مجتبی شجاعی گفت: امید است بتوانیم با تلاش‌های انجام شده و تصمیمات جدی تسریع در روند احداث محور را داشته باشیم.
مدیرکل راه و ترابری جنوب سیستان‌و بلوچستان در ادامه ضمن بازدید از روند اجرایی پروژه‌های زرآباد، از بخشدار زرآباد به دلیل خدمات و پیگیری‌هایی که در منطقه انجام می‌دهند قدردانی کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول