اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انجمن سینمای جوانان همدان اعلام کرد:

پاسخگوی مطالبات فیلمسازان جوان همدان کیست؟

خبرگزاری فارس: انجمن سینمای جوانان دفتر همدان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به پرداخت نشدن مطالبات فیلم‌سازان همدانی از سال گذشته تاکنون اعتراض کرد.

پاسخگوی مطالبات فیلمسازان جوان همدان کیست؟
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، در این اطلاعیه با اشاره به این که جشنواره بیست و چهارم فیلم کودک در همدان در حالی آغاز شد که فراخوان تصویب فیلمنامه و ساخت فیلم کوتاه با حمایت ستاد جشنواره در تاریخ 23 مرداد 89 اعلام شد، آمده است: آن زمان ظرف مدت دو روز 18 نسخه از فیلمنامه‌های ارائه شده با برآورد و قرارداد مشخص تصویب و این قرارداد مابین فیلمسازان جوان و انجمن سینمای جوانان دفتر همدان منعقد شد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: در زمان کوتاه باقیمانده تا شروع جشنواره تعدادی از فیلم‌ها که از قبل مراحل تولید را سپری کرده بودند به جشنواره رسید که چهار اثر حائز مقام و رتبه شدند و تمامی مسئولان شهر و جشنواره در تمامی رسانه‌ها از این موضوع به عنوان دستاورد مهم جشنواره بیست و چهارم برای فیلمسازان جوان همچون اکبر تراب‌پور، مجتبی مطلبی، رامین رهبر، میثم صابری و... با مصاحبه‌های فراوان یاد کردند. اما بعد از اختتامیه و پایان جشنواره خبری از پرداخت مبالغ و عمل به تعهدات نبود؛ که هیچ، تمامی آن مسئولان با فروکش کردن هیاهوی جشنواره پاسخ درستی به همان فیلمسازان نمی‌دادند و در طول یک سال پیگیری مداوم فیلمسازان مسئولیت را از گردن این دستگاه به گردن دستگاهی دیگر انداختند.
این اطلاعیه می‌افزاید: امروز با گذشت یکسال و چند ماه از آن تاریخ و وجود قراردادهای موجود در دست فیلمسازان در هفته‌های اخیر طلب تمامی هتل‌ها، رستوران‌ها و دیگر موارد برگزاری جشنواره در حال پرداخت است، به غیر از حق فیلمسازان جوان از جشنواره فیلم که اصولاً از هر نظر می‌تواند در اولویت پرداخت قرار گیرد.
در بخش دیگری از این بیانیه انجمن سینمای جوان همدان با بیان این که پس از پیگیری‌های مکرر از طریق مؤسسه سینمایی فارابی آنها اذعان داشتند این امر در صورتی تحقق می‌یابد که استانداری همدان مرحله دوم بدهی خود را به ما پرداخت کند، یادآور شده است: با پیگیری‌هایی که از طریق استانداری انجام شد اظهار داشتند که اداره ارشاد استان باید بدهی‌ها را پرداخت کند حال آنکه اداره ارشاد نیز می‌گوید این بدهی‌ها جزء بدهی جشنواره نیست و به ما ارتباطی ندارد.
انجمن سینمای جوان همدان در پایان با تأکید بر این که کسی پاسخگوی مطالبات فیلمسازان همدانی نیست، خاطرنشان کرد: آیا این امر باعث سرد شدن و گوشه‌نشینی این هنرمندان و فرار مغزها نمی‌شود؛ آیا در جنگ نرم و فرهنگی که ما داعیه آن را داریم این برخورد صحیح است؛ آیا بی‌مسئولیتی نسبت به این امر رویداد مهم فرهنگی ضربه زدن به فرهنگ نیست؛ آیا با رفتن جشنواره فیلم کودک از همدان کلیه تعهدات آن باید منتفی شود، اگر هر کس در نظام مقدس جمهوری اسلامی به تعهدات خود عمل نکند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و ما چگونه می‌توانیم ادعای جنگ با تهاجم فرهنگی داشته باشیم؛ آیا این کار باعث بدبینی عده‌ای نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی نمی‌شود، و صدها سئوال که در این دور باطل پیگیری‌های ما بدون پاسخ مانده است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول