اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی آیت‌الله آملی خبر داد:

حل جدول زمانی دروس دانشگاه با استفاده از الگوریتم ژنتیک

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی گفت: حل جدول زمانی دروس دانشگاه با استفاده از الگوریتم ژنتیک در دانشگاه آزاد اسلامی آمل میسر شد.

حل جدول زمانی دروس دانشگاه با استفاده از الگوریتم ژنتیک
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مهدی یداللهی شب گذشته در جمع خبرنگاران گفت: در یک کارگروهی پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی یک روش جدید برای تنظیم جدول زمانی دروس دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با استفاده از  الگوریتم‌های هوشمند ارائه شد.
این عضو هیئت علمی  گروه کامپیوتر دانشگاه خاطرنشان کرد: به طور کلی مساله جدول زمانی به دو دسته امتحانات و دروس دانشگاهی تقسیم می‌شود که مسئله جدول زمانی دروس دانشگاهی از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این حوزه است.
وی با اشاره به این نکته که  نتیجه این پژوهش به صورت مقاله‌ای در کنفرانس بین‌المللی در کشور  ترکیه ارائه شده است، اظهار داشت: در مراکز آموزشی بخشی از افت تحصیلی دانشجویان و دانش‌آموزان به دلیل عدم تنظیم یک برنامه استاندارد آموزشی از سوی مدیران این مراکز است، برای مثال ارائه دو درس تخصصی در یک روز و پشت سرهم می‌تواند توان یادگیری فرد را کاهش دهد.
یداللهی ادامه داد: برای تنظیم یک برنامه درسی خوب متغیرهای بسیار زیادی دخیل هست، به دلیل تکثر این متغیرها،  برنامه‌ریز  توانایی اعمال  تمامی آنها  را در برنامه‌ریزی ندارد، برای رفع این مشکل می‌توان از الگوریتم‌های هوشمند برای  تهیه برنامه‌ریزی مناسب استفاده کرد.
این محقق دانشگاهی  با اشاره به مصادیق مشکلات برنامه‌ریزی سنتی یاد آورشد:  اساتید و معلمان برای تدریس زمان‌های متفاوتی  را به برنامه‌ریز مراکز آموزشی اعلام می‌کنند، از سویی مراکز آموزشی نیز دارای منابع و امکانات محدودی هستند و مسئله  دیگر این است که  دانشجویان و دانش‌آموزان نیز برنامه درسی مناسبی که استانداردهای آموزشی را رعایت کند طلب می‌کنند بنابراین پیچیدگی مسئله بالا خواهد رفت.
یداللهی با اشاره به کاربردهای الگوریتم مطرح شده در این مقاله بیان داشت: دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و مدارس کشور می‌توانند با استفاده از نتایج  این پژوهش به سمت تهیه برنامه‌ریزی آموزشی با کیفیت بالاتر و مطابق با استانداردهای آموزشی گام بردارند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه درباره کاربردهای آتی این  پژوهش  گفت: در حال حاضردر  تلاشیم تا  برای نخستین بار در کشور در برای تولید یک نرم افزار کاربردی با توانایی  برنامه‌ریزی درسی هوشمند برای مراکز آموزشی گام برداریم.
 انتهای‌ پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول